Bekijk Poll Resultaten: Audi e-tron - zijspiegels

Stemmers
7. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Digitale spiegels

    0 0%
  • Normale spiegels

    7 100,00%
Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    Hallo,

    Wat is jullie ervaring met de virtuele spiegels op langere termijn?
    Ik heb meerdere rij impressies gezien waarbij men dit een waardeloze optie vindt.
    Maar dit is dan op basis van een beperkte testperiode.

    Ik heb een testrit gemaakt en blijf in twijfel of dit wel zo’n goed idee is.
    We hebben nog een 2e wagen, met gewone spiegels, dus wij switchen geregeld tussen beide.
    is het in dat geval steeds aanpassen en dus mogelijk gevaarlijk als je bv snel moet kijken of je kan uitwijken/invoegen?


    Alvast bedankt voor jullie advies.

    mvg,
    Bruno

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    Ik lees veel problemen over vocht in de camera’s.
    Het is een grappige optie maar persoonlijk zou ik voor een permanente vaste dpiegel kiezen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    @Bds:
    Je kan het ook anders benaderen. Wat is je probleem met normale spiegels? Geen probleem, dan gewoon zo laten.

    Voor het eventueel iets hogere verbruik van normale spiegels t.o.v. de digitale "steeltjes" hoef je het ook niet te doen. Het verbruik wordt voor het allergrootste deel toch bepaald door je eigen rijgedrag. Die virtuele spiegels hebben een veel kleinere invloed op je verbruik.
    Mijn verbruik schommelt in deze periode tussen 19 en 22 kWh/100 km. Net terug van een weekje Schwarzwald: over 1800 km gemiddeld 20,9 kWh/100 km.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    dank je voor uw reactie

  5. #5
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    Allereerst, en dat is mijn mening, het ziet er niet uit op zo'n logge auto. Allertweetst, alles wat digitaal is kan voor kopzorgen zorgen. Vocht is een welbekend probleem bij deze dingen. Bij een normale spiegel is het simpel...je ziet gewoon wat. Leuk zo'n lcd schermpje aan de binnenkant van je deur, maar het is super onnatuurlijk. Het is vatbaarder voor errors en tja, sorry, het ziet er nogmaals niet uit.

    Lekker de normale spiegels erop.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen


  6. #6
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    Mijn ervaring met de Tesla camera's is dat je bij het wegrijden geregeld een melding van tijdelijk beperkt zicht tot het verwarmingselement voldoende ia opgewarmd. Bij laagstaande zon en schittering op het wegdek krij ik ok geregeld melding van beperkte werking van de camera.
    Ik weet exact hoe de camera's eruit zien van de etron maar ik kan mij voorstellen dat er situatiea zijn waarin een spiegel betrouwbaarder is.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    Ik heb ze op onze etron. Vind het nu prettig rijden, iets meer range en wel vooruitstrevend. Paar dagen was het wennen. Overschakelen naar de andere auto is geen probleem. Zou ik het weer doen? Denk het niet. Je hebt trouwens ook de 360 graden camera nodig want bij parkeren kan je er beperkt diepte mee inschatten.

  8. Ad
  9. #8
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    In mijn ritten met e-trons en virtual mirrors, vind ik het erg vervelend. De locatie waar je moet kijken is totaal NIET natuurlijk. Ik ben geschoold chauffeur (CCV-D2) en heb altijd een ooghoek op de spiegels gericht. Dat lukt niet met de schermpjes zo laag in de deuren, onder de 'zichtlijn' naar voren. Wanneer je enkel in één en dezelfde auto rijdt, went zoiets vast nog wel. Maar lijkt mij erg irritant bij regelmatig van auto wisselen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #9
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    Met een proefrit ook in een E-Tron met digitale spiegels gereden, ik zou het niet nemen. De digitale spiegels zijn een stuk minder overzichtelijk dan de 'normale' spiegels, diepte zie je slecht en de schermen staan op een onnatuurlijke plek. Als je een (gepolariseerde) zonnebril hebt, zijn de schermen van de digitale spiegels bovendien moeilijk af te lezen omdat de helderheid van de schermen relatief laag is en de schermen onder een bepaalde hoek in de deur geplaatst zijn. De digitale spiegels verzetten ging ook erg onnatuurlijk en onhandig (zelfs nog met de verkoper moeten bellen onderweg), maar dit heb je natuurlijk alleen in het begin. Ik ben tot de conclusie gekomen dat digitale spiegels, in deze hoedanigheid, een waardeloze 'innovatie' zijn.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    Hi, ik heb een van de eerste Etrons in Nederland en natuurlijk met die 'mooie' virtual mirrors. Wennen doe je in een paar uur; ook mijn partner had het zo onder de knie. Je kunt in principe veel rustiger rijden met minder hoofddraaien, etc., etc. Maar, zou ik ze nu weer nemen? Nee! Het gaat niet om het gemak, etc. maar om de problemen. Ik ben ondertussen aan mijn 4de(!) setje nieuwe camera's toe rondom ivm vocht tussen camera en lens. Je zou verwachten dat Audi dit wel in orde zou hebben, maar helaas. De zomers zijn geen probleem, maar zodra en temperatuurverschillen zijn, komt er vocht en is de verwarming niet snel genoeg. Een opmerking van de importeur dat je wel eens 15 minuten moet wachten is natuurlijk te gek voor woorden. Als je gaat rijden moet je zicht hebben. 's Nachts met een achterligger die in je camera met vocht schijnt is niet te doen, geen zicht meer, een grote blur. Qua actieradius.......onzin, dit telt niet mee in de andere veel bepalendere factoren zoals weer (zomer en winter scheelt al zo 60 tot 80km), je rechter voet, etc etc. Die virtual mirror voegen daar echt niets aan toe. Kijk om je heen, het straatbeeld met Etrons is over het algemeen met normale spiegel en zegt denk ik genoeg. Voor dat geld kun je beter andere extra's op je Etron nemen.

  12. #11
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    Op Youtube staat ook een vrij vernietigende review van de virtuele spiegels. Los van nog 9 andere dingen die niet bevallen van de e-tron.

  13. #12
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Virtuele spiegels of toch maar gewone spiegels

    Vandaag met een maatje meegereden op z'n nieuwe Mercedes vrachtwagen met camera spiegels en ik moet zeggen voor een vrachtwagen perfect. Hij liet me het verschil zien met een oude combinatie maar tering wat nemen die spiegels een hoop zicht weg. Voor hem is het rijden vele malen rustiger geworden. De beeldschermen zitten voor de A-stijl en ontnemen dus eigenlijk geen zicht naar voren en opzij weg, tevens is de camera die de dodehoek afschermt voor de chauffeur ideaal. Voor een personenauto misschien niet een enorme verbetering maar voor een vrachtwagen combinatie de oplossing voor het betere uitzicht en overzicht..
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •