Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

    Beste Forum leden,

    Ik heb mijn Audi e-Tron Sportback 55 sinds begin Juli 2020.
    Vanaf de levering krijg ik elke week de melding op het MMI dat er nieuwe shopfuncties geïnstalleerd zijn en dat ik de wagen moet herstarten.
    De opties die opgelijst zijn heb ik aangekocht samen met de wagen waardoor deze melding me helemaal niet terecht lijkt.
    Tevens is het vrij storend dat je deze meldingen elke week krijgt en dat je deze moet wegklikken.

    Zijn er nog E-tron bestuurders die deze melding ontvangen?
    Ik heb dit reeds doorgegeven aan de dealer maar deze komen niet echt met een oplossing, behalve dat het in onderzoek is.

    20200822_072749.jpg

  2. #2
    DH72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard

    Heb dit ook en behoorlijk irritant. Zal vandaag eens kijken of die notificaties te stoppen zijn, nog niet eerder aandacht aan gegeven.

    Sent from my SM-G986B using Tapatalk

    In de instellingen zie ik wel de mogelijkheid om bepaalde meldingen niet meer te tonen, maar de aankoopmeldingen staan daar niet bij. Ben benieuwd waar je dealer mee terugkomt (als dat al gebeurt).

    Sent from my SM-G986B using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 16-11-21 om 12:19.
    e-tron 50 Quattro Launch Edition Plus (7/2020)
    A4-B9 (2016), A4-B8 (2013), A4-B8 (2011), A4-B8 (2009)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

    Is nog niet vaak voorgekomen maar ik vond het ook vreemd te zien dat ik moet herstarten voor dynamische verlichting. Dat zit er bij mij af fabriek op...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

    Vorige week eindelijk bij de dealer langs geweest om 'software updates' te laten uitvoeren. Echter nadien ervaar ik nog steeds dezelfde meldingen. Het lijkt tevens dat er geen updates voor de MMI zijn uitgevoerd. De software versie van de MMI staat op MH2p_ER_AUG35_P2711. Heeft iemand al een hogere versie van de MMI?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    49
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

    Jup, same. Ik heb 't met dynamische rijverlichting. Rij je de straat uit, moet je de auto herstarten om die functie aan te zetten. Beetje irritant


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

    Onlangs nog bij de dealer langsgeweest. Begin 2022 zou er een grote update komen die dit probleem zou oplossen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    49
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

    Vanuit technisch oogpunt vermoed ik een probleem waar bij functions on demand worden aangezet met een certificaat om zeker te zijn dat je er voor betaald hebt, wat na een week al expired. Dus na een week word er een nieuw certificaat/sleutel gedownload en de functie opnieuw enabled.

    Lijkt me gevalletje certificaat op daadwerkelijke expiry zetten van wat je besteld hebt of actief hebt in je auto per functie.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    49
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

    Iemand hier nog iets over gehoord? Ik moet nog steeds een of twee keer per week m'n auto opnieuw uit- en aandoen omdat de dynamische rijverlichting license weer eens is verlopen

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

    Lange tijd geleden hiervoor een support ticket aangemaakt bij Audi Online support. Onlangs bericht gekregen dat ze vermoeden dat het een probleem met de software is in de MMI. Ze hebben een afspraak voor me gemaakt bij de dealer voor begin December om dit te laten nakijken. Denk echter dat de dealer hier zelf niet veel kan aan verhelpen, tenzij er eventueel toch een software update beschikbaar zou zijn hiervoor.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    49
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wekelijkse melding shopfuncties geïnstalleerd

    Ik hoor graag als je hier een update van hebt en een mogelijke oplossing (en eventueel een ticketnummer waarnaar ik dan ook kan refereren als 't individueel moet worden opgelost)

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •