Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Beste manier van opladen

  1. #1

    Standaard Beste manier van opladen

    Goedenmorgen,

    Ik rijd al een tijdje met mijn etron en ik vraag me af wanneer ik het beste kan laden. Mijn woon-werk verkeer is ongeveer 70 km. Door de corona rij ik nu niet zo veel meer andere ritten.
    Kan ik dan het beste de auto elke dag opladen, of is het oke om een paar dagen over te slaan.

    Tevens denk ik dat de oplaadplanner geen rekening houd met wintertijd. Hij is nu ongeveer een uur te laat klaar met opladen. Uiteraard heb ik het klokje in de auto ingesteld op de wintertijd.

    Alvast bedankt
    Andre

  2. #2
    DH72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier van opladen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andreh Bekijk Berichten
    Goedenmorgen,

    Ik rijd al een tijdje met mijn etron en ik vraag me af wanneer ik het beste kan laden. Mijn woon-werk verkeer is ongeveer 70 km. Door de corona rij ik nu niet zo veel meer andere ritten.
    Kan ik dan het beste de auto elke dag opladen, of is het oke om een paar dagen over te slaan.

    Tevens denk ik dat de oplaadplanner geen rekening houd met wintertijd. Hij is nu ongeveer een uur te laat klaar met opladen. Uiteraard heb ik het klokje in de auto ingesteld op de wintertijd.

    Alvast bedankt
    Andre
    Ik laad 's nachts wanneer ik denk dat ik niet genoeg range meer heb voor de volgende dag, en dla dus ook wel eens over. De batterij laad ik daarbij niet meer dan 80%. Heb wel eens gelezen dat hier voor de batterij niet goed is om te lang meer dan 80% lading te hebben, al zijn daar ook weer andere theorieën over.

    Laadtijd heeft zich wel aangepast aan wintertijd bij mij. De klok in de auto heeft zich automatisch aangepast.

    Sent from my SM-G986B using Tapatalk
    e-tron 50 Quattro Launch Edition Plus (7/2020)
    A4-B9 (2016), A4-B8 (2013), A4-B8 (2011), A4-B8 (2009)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier van opladen

    Ik laad ook niet elke dag. Pas als ik denk dat het echt nodig is, dan plug ik 'm in; bij 40% of zo. En meestal niet verder dan 80%, hoewel ik in deze koude tijd vaker tot 90% ga. Kan ik het in de auto lekker warm maken.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier van opladen

    Momenteel ervaar ik al 3x dat de maximale laadsnelheid van mijn 50 niet boven de 80KwH uit komt (Fastned en Shell). Laden vanaf 40% SOC ongeveer.

    Meer mensen met deze ervaring?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier van opladen

    Mijn auto staat momenteel ook meer stil dan ik hem gebruik. Ik wacht met laden totdat ik zeker weet dat ik het met de volgende rit niet meer haal.
    Soms kom dus niet verder dan 20 km per dag en gaat pas na een week het stroom er weer op.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier van opladen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soyke Bekijk Berichten
    Momenteel ervaar ik al 3x dat de maximale laadsnelheid van mijn 50 niet boven de 80KwH uit komt (Fastned en Shell). Laden vanaf 40% SOC ongeveer.

    Meer mensen met deze ervaring?
    Dit hoort volgens mij in een nieuw topic.

    Je laadsnelheid hangt ook af van de temperatuur van het accupakket.
    Als je met deze lage buitentemperatuur thuis wegrijdt en 5 minuten later bij een snellader aankoppelt, dan is de accu nog steenkoud en haal je geen hoge laadsnelheid. De door jou genoemde 80 kW (geen Kwh) is dan eigenlijk best nog wel hoog.
    Ik haalde onlangs, na een rit van 80 km, een laadvermogen van 112 kW (bij Shell). Ik heb ook een e-tron 50, dus maximaal 120 kW.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Beste manier van opladen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Dit hoort volgens mij in een nieuw topic.

    Je laadsnelheid hangt ook af van de temperatuur van het accupakket.
    Als je met deze lage buitentemperatuur thuis wegrijdt en 5 minuten later bij een snellader aankoppelt, dan is de accu nog steenkoud en haal je geen hoge laadsnelheid. De door jou genoemde 80 kW (geen Kwh) is dan eigenlijk best nog wel hoog.
    Ik haalde onlangs, na een rit van 80 km, een laadvermogen van 112 kW (bij Shell). Ik heb ook een e-tron 50, dus maximaal 120 kW.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Dit hoort volgens mij in een nieuw topic.

    Je laadsnelheid hangt ook af van de temperatuur van het accupakket.
    Als je met deze lage buitentemperatuur thuis wegrijdt en 5 minuten later bij een snellader aankoppelt, dan is de accu nog steenkoud en haal je geen hoge laadsnelheid. De door jou genoemde 80 kW (geen Kwh) is dan eigenlijk best nog wel hoog.
    Ik haalde onlangs, na een rit van 80 km, een laadvermogen van 112 kW (bij Shell). Ik heb ook een e-tron 50, dus maximaal 120 kW.
    Dank je. Wellicht een nieuw topic waard mochten er meer ervaringen zijn om te delen.

    Ik had al deze keren al >80 km gereden. Ook voor het laden de accu flink belast (stevig doorrijden/optrekken).

    Ik ga het even in de gaten houden komende tijd. Vandaag ging het al wat beter.

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •