Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Zonwering achterste zijruiten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Zonwering achterste zijruiten

    Alhoewel het niet echt de juiste tijd van het jaar is, ben ik wel benieuwd naar oplossingen voor zonwering in de E-tron.
    De ramen achter de B-stijl zijn welliswaar fabrieksaf getint, maar mijn oudste van 4 jaar klaagt toch over de felle zon.
    Na een kleine online zoektocht heb ik alleen Solar Plexius als op maat gemaakte zonwering kunnen vinden. Eigenlijk ben ik op zoek naar iets van bijvoorbeeld Sonniboy, zo’n geweven zonwering zegmaar. Origineel Audi is ook niet verkrijgbaar.

    Ik weet dat er (met name E-tron 55) auto’s zijn die fabrieksaf geïntegreerde zonwering in de deurpanelen hebben, maar dat heeft mijn auto dus niet. Hoe hebben jullie de zonwering voor de achterbank in de E-tron geregeld?

  2. #2
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Zonwering achterste zijruiten

    Heb je standaard getint glas vanaf de B-stijl of privacyglas?

    Ik had met de Sonniboys in het koelere deel van het jaar wel vaker last van condens op de ruiten achter de Sonniboys wat moeilijk weg te krijgen was met de airco aan.
    Laatst gewijzigd door A3165; 15-11-20 om 15:36.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Zonwering achterste zijruiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Heb je standaard getint glas vanaf de B-stijl of privacyglas?

    Ik had met de Sonniboys in het koelere deel van het jaar wel vaker last van condens op de ruiten achter de Sonniboys wat moeilijk weg te krijgen was met de airco aan.
    Ik heb privacyglass, maar dat is dus in de zomermaanden niet afdoende.
    Het zou voor mij dus alleen om die zomermaanden gaan, in het najaar en de winter mogen ze er wat mij betreft weer uit.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Zonwering achterste zijruiten

    Nu de zomer weer in aantocht is ben ik benieuwd naar jullie oplossingen?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Zonwering achterste zijruiten

    Zijn er geen mede E-tron-rijders met deze zelfde wens en/of die meer weten hierover?


  6. #6
    PNieuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    309
    Kudos
    4
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Zonwering achterste zijruiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Achilles Bekijk Berichten
    Zijn er geen mede E-tron-rijders met deze zelfde wens en/of die meer weten hierover?
    Ik heb ook ook privacy glass maar mijn kinderen hebben achterin geen last van de zon, wellicht omdat ze al wat langer zijn dan iemand van 4 jaar (voorin ook niet, maar daar zitten ze ook niet :-) )
    Vroeger had ik bijna altijd de af-fabriek zonwering achterin, en dat was inderdaad geweldig.
    A3 1.9 TDI
    A4 Avant 1.9 TDI
    A6 C6 Avant 2.0 TDI
    A6 C6 Allroad 3.0 TDI
    A6 C7 Avant 2.0 TDI + VAGcom

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    54
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Zonwering achterste zijruiten

    Je wilt dus dubbelop zonwering, folie en een uitneembaar zonnescherm?

    Zelf heb ik geen klachten van de kinderen, ook al heb ik mijn ramen (met folie) iets minder donker getint dan af-fabriek. Dat vond ik fraaier. Als de zon fel schijnt zullen kinderen altijd wel enige hinder ondervinden. Moeten ze ook maar mee leren leven toch? Of je zet ze een zonnebril op. Vroeger hingen we ook wel een handdoek voor het raam..

    Als er dan toch uitneembare schermen moeten komen zou ik gewoon goedkope universele schermpjes plaatsen, bijvoorbeeld deze: https://www.bol.com/nl/p/zonnescherm...SABEgLe5PD_BwE

    Misschien niet 100% afsluitend, maar het doet the job. En beter dan schermpjes van Cars of Woezel en Pip!

  8. Ad
  9. #8
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.126
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Zonwering achterste zijruiten

    Misschien eens mailen en bellen met Sonniboy... Op hun homepage opent de site met prachtige foto van Audi e-tron, maar bij het assortiment staat de e-tron er niet bij
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #9
    simrietd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Zonwering achterste zijruiten

    Dit probleem heb ik echt nog nooit over nagedacht. Op de achterbank heeft na 10 maanden nog steeds niemand plaatsgenomen.
    gr Simon

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •