Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Verwarming tijdens (snel)laden

  1. #1

    Standaard Verwarming tijdens (snel)laden

    Vandaag voor het eerst aan het snelladen met temperaturen onder 0. Ondanks dat de verwarming aanstaat wordt het koud in de auto. Verwarming lijkt nauwelijks te werken. Zodra je wegrijdt na het laden wordt het snel weer warm in de auto. Hebben jullie hier ook last van of zijn er mensen die weten of er een bepaalde instelling is. Wellicht komt het vanwege de beperkte capaciteit van de warmtepomp en dat bij rijden ook vrijkomende warmte uit accupakket/elektromotoren wordt gebruikt.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming tijdens (snel)laden

    Contact moet aan zijn.
    En anders de standverwarming gebruiken.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Verwarming tijdens (snel)laden

    Ik had last van hetzelfde probleem. Tijdens snelladen komt er alleen koude lucht uit de roosters, ook al zet je de verwarming op 26 graden. Contact aan, A/C op gewone stand, Eco stand, uit, het maakt allemaal niet uit.
    Mijn (achteraf ingebouwde) stoelverwarming werkt gek genoeg wel tijdens het laden, maar zonder luchtverwarming wordt het toch te koud als het buiten richting vriespunt gaat.

    Standverwarming heb ik nog niet geprobeerd, dat is een goede tip -- hoop dat dat wel werkt.

    Vreemd dat je de standverwarming (toch een soort 'voorverwarming op afstand') zou moeten aanzetten om de auto warm te houden. Er is toch stroom voor handen, en als je een kwartiertje snellaadt is het toch niet gek dat je in de auto blijft zitten. Dat zou toch met een firmware update verholpen moeten kunnen worden zou je denken.

  4. #4

    Standaard Re: Verwarming tijdens (snel)laden

    Contact stond uiteraard aan...anders is het wel heel saai alleen in de auto zonder muziek. Weet iemand of je de standkachel handmatig vanuit de auto starten of alleen via de app? Ga het zeker proberen. In dit geval moest ik 40 minuten laden. Echt lange rit. Dan merk je echt dat het kouder wordt in de auto.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming tijdens (snel)laden

    Dat is precies wat standverwarming doet; die gebruikt dan de stroom uit de laadpaal, zonder je eigen accu te belasten.

    Zo kan het dus gebeuren dat je met een e-tron 55 een laadvermogen haalt van bijvoorbeeld 151 kW. 150 kW wordt dan gebruikt om te laden en 1 kW voor de verwarming (of koeling).
    Dit stel je in via MMI.

    Edit:
    Oh ja, nog wat... het contact hoeft niet "aan" te staan voor de radio. Die kan je, met contact "uit" gewoon inschakelen door op het kleine volumeknopje op de middenconsole te drukken.
    Wel zo makkelijk, want met contact "aan" brandt je buitenverlichting die je dan weer handmatig "uit" zou wiilen zetten.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 11-01-21 om 15:10.


  6. #6
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming tijdens (snel)laden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olof Bekijk Berichten
    Contact stond uiteraard aan...anders is het wel heel saai alleen in de auto zonder muziek. Weet iemand of je de standkachel handmatig vanuit de auto starten of alleen via de app? Ga het zeker proberen. In dit geval moest ik 40 minuten laden. Echt lange rit. Dan merk je echt dat het kouder wordt in de auto.
    Yep, ga naar je standkachel timer menu en klik daar de startknop. Ziet er uit mn hoofd uit als een thermometertje geloof ik.

    Peter

    Edit: https://www.youtube.com/watch?v=kVOJ...ature=emb_logo
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 12-01-21 om 08:07.

  7. #7
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verwarming tijdens (snel)laden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olof Bekijk Berichten
    Vandaag voor het eerst aan het snelladen met temperaturen onder 0. Ondanks dat de verwarming aanstaat wordt het koud in de auto. Verwarming lijkt nauwelijks te werken. Zodra je wegrijdt na het laden wordt het snel weer warm in de auto. Hebben jullie hier ook last van of zijn er mensen die weten of er een bepaalde instelling is. Wellicht komt het vanwege de beperkte capaciteit van de warmtepomp en dat bij rijden ook vrijkomende warmte uit accupakket/elektromotoren wordt gebruikt.
    Ik heb even wat voor je opgezocht. Kan je hier wat mee?

    https://www.youtube.com/watch?v=kVOJ...ature=emb_logo

    Peter

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •