Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: USB connector, one-pedal braking, CarPlay

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard USB connector, one-pedal braking, CarPlay

    Ik heb een aantal vraagjes over mijn e-tron (model eind 2020)

    1. Er zitten 2 USB connectoren bij de armsteun, maar wat voor type is dat? Voor zover ik kan achterhalen geen mini-USB, geen micro-USB en geen USB-C. Ik heb verschillende kabels geprobeerd aan te sluiten maar niets past. Zie ook foto.
    2021-01-10 21.17.45-1.jpg

    2. Is er een manier om blijvend maximale regenerative braking aan te zetten? Het enige wat mij lukt is de instelling op het MMI op 'handmatig' te zetten, maar dan bij elke rijsessie staat de regen weer op nul en moet ik de linker-flipper twee keer bedienen om de regen op max te zetten. Is dat permanent te maken ?

    3. CarPlay - ik lees op verschillende plaatsen dat dit standaard zou zijn, maar in mijn MyAudi app zie ik bij Functions on Demand wel de Audi Smartphone Interface staan waarbij CarPlay genoemd wordt. Dat lijkt erop te duiden dat ik er eerst voor moet betalen. Ik heb mijn iPhone al wel via Bluetooth verbonden maar heb daarbij geen vraag gehad of ik CarPlay wil activeren. Betekent dat dat ik het nog moet bestellen? (Elders las ik dat je eerst je telefoon met kabel moet aansluiten, maar aangezien ik geen kabel heb (zie 1) heb ik dat nog niet kunnen testen.

    Dank!

  2. #2
    DH72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: USB connector, one-pedal braking, CarPlay

    1. Dat ziet er uit als USB-C en dat lijkt mij ook het meest logisch.

    2. Geen andere manier dan bij elke rit op zwaarst te zetten. Overigens heb ik bij de rij training het advies gekregen om dat niet te gebruiken maar gewoon te remmen omdat er dan ook gerecupereerd wordt.

    3. Zoals je het beschrijft heb je geen Apple Carplay en het is volgens mij ook niet standaard op elke e-tron.

    Sent from my SM-G986B using Tapatalk
    e-tron 50 Quattro Launch Edition Plus (7/2020)
    A4-B9 (2016), A4-B8 (2013), A4-B8 (2011), A4-B8 (2009)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: USB connector, one-pedal braking, CarPlay

    Bij mij is het ‘normale’ usb, dus de grote stekker die je nog overal vindt. En als ik het zo zie ook bij jou. En carplay moest ik ook kopen via FOD. Ik weet niet welke telefoon je hebt?

  4. #4
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: USB connector, one-pedal braking, CarPlay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsdekock Bekijk Berichten
    Ik heb een aantal vraagjes over mijn e-tron (model eind 2020)

    1. Er zitten 2 USB connectoren bij de armsteun, maar wat voor type is dat? Voor zover ik kan achterhalen geen mini-USB, geen micro-USB en geen USB-C. Ik heb verschillende kabels geprobeerd aan te sluiten maar niets past. Zie ook foto.
    2021-01-10 21.17.45-1.jpg
    C (vanaf 2021 model)

    Heb hem zelf ook, dus kon weer een kabel kopen... :-)

    Peter

  5. #5
    stevedem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: USB connector, one-pedal braking, CarPlay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DH72 Bekijk Berichten

    2. Geen andere manier dan bij elke rit op zwaarst te zetten. Overigens heb ik bij de rij training het advies gekregen om dat niet te gebruiken maar gewoon te remmen omdat er dan ook gerecupereerd wordt.
    Ik vind dat wel een vreemd advies
    Dat regeneren zorg er ook voor dat de accu iets bij laad al je enkel dus het pedaal los laat, of iets hoger houd.
    Als het uit staat, mis je dat beetje.
    Hoewel het geen 10 tallen kilometers zou schelen, vind ik het wel erg fijn rijden in de huidige EV die ik heb (op de etron moet ik nog 3 weken wachten)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: USB connector, one-pedal braking, CarPlay

    Inderdaad een bijzonder vreemd advies.
    Regenereren (of recupereren) gebeurt altijd. Zowel bij gas loslaten, als bij remmen, als bij "schakelflipper" gebruiken.
    Alleen als erg hard wordt geremd worden de "echte" remmen aangesproken. Bij rustig afremmen wordt altijd geregenereerd.

    Nu zijn er liefhebbers van sterk recupereren die ook nog claimen dat dat energie scheelt. Audi zegt echter zelf dat het zogenoemde "zeilen" uiteindelijk zuiniger is. Bij regenereren wordt namelijk energie opgeslagen in de accu en later weer eruit gehaald. Daarbij wordt 2x energie omgezet en dus is er sprake van 2x verlies.

    Het handmatig "vastzetten" van het nivo van recuperatie wordt, zoals gezegd, ingesteld in de MMI. Stel deze in op "handmatig" en de keuze die je maakt via de paddles wordt bewaard.
    Gebeurt dat niet, dan is er misschien iets niet goed in je profielinstelling. Voor elke gebruiker apart wordt deze instelling namelijk onthouden.

    Zelf heb ik recuperatie altijd op "Automatisch" staan. In sommige situaties, als ik te lui ben om te remmen , dan trek ik de "-" paddle even naar me toe, maar dat wordt bij verder rijden dan meteen weer gereset. Dat werkt voor mij het lekkerst.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •