Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Retrofit audio upgrade

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Retrofit audio upgrade

    Ik heb het standaard audio pakket in mijn e-tron 55 "edition". Voor zover ik begrijp is de "edition" de uitgekledere versie van bijvoorbeeld de 'business edition' en daarmee was de auto tevens een stuk lager geprijsd. Een aantal opties ontbreken, en dat vind ik helemaal niet zo erg, maar ik heb ook het standaard audio pakket, en dat vond ik eigenlijk de enige echte teleurstelling op een voor de rest geweldige auto. Vlak geluid, je kunt alleen wat bass en treble omhoog gooien, maar het blijft hoe dan ook een geluidskwaliteit die mijns inziens totaal misstaat bij een auto van meer dan 70.000 euro.

    Er zijn diverse partijen die achteraf een audio upgrade kunnen doen (JM Car hifi, Schut car systems, concept4cars). Maar om echt een verschil te maken zit je dan al snel weer op zo'n 2000 euro. Dat is best weer een investering.

    Heeft iemand ervaring met dergelijke retrofit audio upgrades? Is het de moeite waard? Zijn er nog slimmeren manieren om het geluid te verbeteren? (zonder op doe-het-zelf oplossingen uit te komen)

    Ik realiseer me dat het enorm persoonlijk is welke geluidskwaliteit je 'goed genoeg' vindt, maar als er tips of ervaringen zijn dan zie ik die toch graag.

    Dank!

  2. #2
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Retrofit audio upgrade

    Het ligt eraan wat je mist. Als je meer bass wilt kan je alleen een losse subwoofer erbij monteren bijvoorbeeld. Als je echter het gehele geluid slecht vind dan gaat het sowieso geld kosten. Een beetje compo set kost toch ook al 200+ euro. En dan heb je er daar 2 van nodig. Dan een mooi versterker erbij met DSP. dan ben je weer 600 verder. En als je dan ook alsnog die subwoofer erbij wilt kan je zomaar weer 4 á 500 euro verder zijn.

    Bij mijn A6 is het geluid enorm verbeterd door het toevoegen van een geporte subwoofer. Nu zou ik er trouwens wel een gesloten in zetten. Die geporte was ook meer een test maar kom er nu niet meer vanaf :-).

    Dus ja, vind je het algemene geluid goed en mis je wat diepgang, dan kan je het redelijk goedkoop opkrikken.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  3. #3
    simrietd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Retrofit audio upgrade

    Lars,

    Mijn Etron 50 8-2020 krijgt donderdag een audio upgrade bij "Full Option" in Bleiswijk. zij kijken met je chassisnummer bij Audi welke componenten er in de auto af fabriek zijn gemonteerd. De modificatie die in eerste instantie wordt doorgevoerd is het inbouwen van een "Match up 7 DSP" module.Deze module kost 870 euro. Voor 250 euro inbouw kosten bouwen ze het in en regelen het goed af. Het geluid zou dat enorm moeten verbeteren. De standaard versterker die in de auto is gemonteerd is echt niet ok.

    Vol spanning wacht ik af en bericht weer als de resultaten bekend zijn.

    vr gr Simon

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Retrofit audio upgrade

    Ben benieuwd, ik krijg maandag mijn e-tron 55 s edition en ben bang dat de geluidsinstallatie id wat tegenvalt. Ik zal je ervaringen met de upgrade dus op de voet volgen...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Retrofit audio upgrade

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simrietd Bekijk Berichten
    Lars,

    Mijn Etron 50 8-2020 krijgt donderdag een audio upgrade bij "Full Option" in Bleiswijk.
    Vol spanning wacht ik af en bericht weer als de resultaten bekend zijn.

    vr gr Simon
    Simon, heb je al nieuws voor ons?
    Ik ben erg benieuwd.


  6. #6
    simrietd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Retrofit audio upgrade

    Ik laat een Match UP7 DSP inbouwen. Een actieve toonregeling met extra versterking. De luidsprekers worden niet aangepast. Wel laat ik er gelijk een sub van het type Audison APBX 10AS2 bij inbouwen. Helaas was de DSP versterker niet leverbaar en nu moet ik wachten tot 12 febr. En wat duurt wachten toch lang.

    Met vriendelijke groet, Simon
    Laatst gewijzigd door simrietd; 03-02-21 om 18:17.

  7. #7
    simrietd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Retrofit audio upgrade

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simrietd Bekijk Berichten
    Ik laat een Match UP7 DSP inbouwen. Een actieve toonregeling met extra versterking. De luidsprekers worden niet aangepast. Wel laat ik er gelijk een sub van het type Audison APBX 10AS2 bij inbouwen. Helaas was de DSP versterker niet leverbaar en nu moet ik wachten tot 12 febr. En wat duurt wachten toch lang.

    Met vriendelijke groet, Simon
    De inbouw van de nieuwe audio is gereed. Geweldig goed geluid. Er blijkt dus standaard een subwoofer te zitten in de Etron. Had het nog nooit gehoord. Die zit onder de kofferbodem gemonteerd.
    Deze audio upgrade is een echte aanrader. De monteur van Full Option in Bleiswijk heeft het zeer netjes ingebouwd en was samen met zijn collega's verbaast over het resultaat. Immers de standaard gemonteerde Etron speakers zijn in functie gebleven, dan wel met een zwaardere versterker. En nu een goede subwoofer.
    Laatst gewijzigd door simrietd; 13-02-21 om 12:54.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Retrofit audio upgrade

    Dank Simon, fijn dat het naar tevredenheid is. Ik ga ze binnenkort ook eens een belletje geven.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •