Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

  1. #1

    Standaard Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Hallo iedereen,

    Na 2 keer een A5SB heb ik sinds eind vorige maand de overstap gemaakt naar volledig elektrisch rijden en ben ik in het gelukkige bezit van een E-Tron Sportback 55. Het is even wennen - de tijden dat ik meer dan 1.000 kilometer haalde op een tank zijn duidelijk voorbij - maar verder rijdt de kar als een zonnetje.

    Er is alleen één maar... Ik krijg die @#$* Audi Connect app niet verbonden met de wagen. Elke keer als ik mijzelf probeer te registreren als hoofdgebruiker krijg ik op de MMI een melding dat er een verbindingsprobleem is. Dat probleem speelt dan al vanaf minstens 30 december. Voor de goede orde, ik heb zelf al eens mijn account aangepast en de wagen opnieuw opgevoerd, en de dealer heeft de settings al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

    Uiteraard ben ik gaan informeren bij de dealer en heb ik contact gezocht met Audi Nederland, maar ik krijg telkens hetzelfde antwoord: Er is kennelijk een probleem in de servers bij Audi AG en niemand weet hoe lang het gaat duren, of dat het probleem überhaupt gaat worden opgelost.

    Het jammere is dan wel dat ik geen remote functies kan gebruiken en bijvoorbeeld steeds in de wagen zelf de laadsessies moet plannen. Spontaan willen vertrekken en de klimaatregeling aanzetten is er ook niet bij. Ik weet het, het zijn luxe problemen maar het doet toch een beetje afbreuk aan de premium beleving.

    Nu vraag ik me af, be ik de enige met dit probleem of heb ik lotgenoten? Want in dat geval zouden we elkaar misschien op de hoogte kunnen houden middels dit forum.

    Hartelijke groet,
    Harry

  2. #2
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gljm Bekijk Berichten
    Hallo iedereen,

    Na 2 keer een A5SB heb ik sinds eind vorige maand de overstap gemaakt naar volledig elektrisch rijden en ben ik in het gelukkige bezit van een E-Tron Sportback 55. Het is even wennen - de tijden dat ik meer dan 1.000 kilometer haalde op een tank zijn duidelijk voorbij - maar verder rijdt de kar als een zonnetje.

    Er is alleen één maar... Ik krijg die @#$* Audi Connect app niet verbonden met de wagen. Elke keer als ik mijzelf probeer te registreren als hoofdgebruiker krijg ik op de MMI een melding dat er een verbindingsprobleem is. Dat probleem speelt dan al vanaf minstens 30 december. Voor de goede orde, ik heb zelf al eens mijn account aangepast en de wagen opnieuw opgevoerd, en de dealer heeft de settings al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

    Uiteraard ben ik gaan informeren bij de dealer en heb ik contact gezocht met Audi Nederland, maar ik krijg telkens hetzelfde antwoord: Er is kennelijk een probleem in de servers bij Audi AG en niemand weet hoe lang het gaat duren, of dat het probleem überhaupt gaat worden opgelost.

    Het jammere is dan wel dat ik geen remote functies kan gebruiken en bijvoorbeeld steeds in de wagen zelf de laadsessies moet plannen. Spontaan willen vertrekken en de klimaatregeling aanzetten is er ook niet bij. Ik weet het, het zijn luxe problemen maar het doet toch een beetje afbreuk aan de premium beleving.

    Nu vraag ik me af, be ik de enige met dit probleem of heb ik lotgenoten? Want in dat geval zouden we elkaar misschien op de hoogte kunnen houden middels dit forum.

    Hartelijke groet,
    Harry

    Onzin. Dit verhaal kreeg ik ook steeds te horen. Het 20x verwijderen van de hoofdgebruiker en weer met die krascode te beginnen werkte bij mij ineens.

    MAAR, Wittebrug De Lier (De Lier dus. Den Haag is een drama!) heeft er een oplossing voor. (Via ODIS alle componentenbeschermingen resetten). Dat schijnt de "truc" te zijn.

    Bel ze eens.

    Peter

  3. #3
    simrietd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Hoi Harry, Bij mij was de oplossing de software in de auto te updaten. De dealer hield eerst vol dat de nieuwste software in de auto was geïnstalleerd. Het lag allemaal aan de Duitse data server en daar kunnen we niets aan doen. Maar dat was dus niet zo. Na de software update in de auto werkt alles vlekkeloos. De auto moest er wel een hele dag voor naar de dealer en kreeg een GRATIS leenauto. Verder een top wagen ! vr gr simon

  4. #4

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Een kleine update: Gisteren kreeg ik het bericht dat de servers in Duitsland sinds donderdag vernieuwd zouden zijn. Gek genoeg kon ik nog steeds geen hoofdgebruiker aanmelden. Het lijkt erop dat de communicatie-unit niet goed werkt. Bij het LTE-symbooltje in de MMI (die de signaalsterkte moet weergeven) blijven alle streepjes grijs. Gek genoeg was dat niemand opgevallen (mij ook niet..)

    Volgende week breng ik de auto weer terug naar de dealer. Per slot van rekening is het duidelijk een gevalletje van garantie.

    Wel typisch dat Audi AG rept van een server-probleem terwijl (een deel van de?) oorzaak bij mijn eigen auto lijkt te liggen. Afwachten, ik meld me als ik meer weet.

    @Peter en @simon,
    Dank jullie voor de tips. Ik neem zeker mee naar de dealer. Die wil ik eerst de kans geven om het op te lossen.

    Mvrgr
    Harry
    Laatst gewijzigd door gljm; 23-01-21 om 13:17.

  5. #5

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Het bleek inderdaad de communicatie-unit te zijn, in combinatie "met iets in de computer van de wagen". Probleem opgelost met de waarschuwing om het goed in de gaten te houden want ze zijn in Duitsland de software nog steeds aan het uitbouwen.

    Mvrgr

    Harry


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Hetzelfde probleem. Krijg ook de uitleg : probleem is in Duitsland.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
    Hetzelfde probleem. Krijg ook de uitleg : probleem is in Duitsland.
    Ik heb niet het probleem gehad dat ik me niet als hoofdgebruiker kan aanmelden. Auto sinds 30/12/20.
    Wat ik wel heb is veel connectiviteitsproblemen om de remote functies gebruiken.
    Kreeg eerst bericht dat er wat problemen met de server waren en dat er met man en macht aan wordt gewerkt.
    Gisteren een steviger mail gestuurd met de vraag of Audi daarvoor compensatie gaat bieden want ze blijven in gebreke met het leveren vannde beloofde dienst. Plotseling wilde ze meer gegevens van me. Afwachten nog wat daar op terug komt.

  8. Ad
  9. #8
    simrietd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gljm Bekijk Berichten
    Hallo iedereen,

    Na 2 keer een A5SB heb ik sinds eind vorige maand de overstap gemaakt naar volledig elektrisch rijden en ben ik in het gelukkige bezit van een E-Tron Sportback 55. Het is even wennen - de tijden dat ik meer dan 1.000 kilometer haalde op een tank zijn duidelijk voorbij - maar verder rijdt de kar als een zonnetje.

    Er is alleen één maar... Ik krijg die @#$* Audi Connect app niet verbonden met de wagen. Elke keer als ik mijzelf probeer te registreren als hoofdgebruiker krijg ik op de MMI een melding dat er een verbindingsprobleem is. Dat probleem speelt dan al vanaf minstens 30 december. Voor de goede orde, ik heb zelf al eens mijn account aangepast en de wagen opnieuw opgevoerd, en de dealer heeft de settings al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

    Uiteraard ben ik gaan informeren bij de dealer en heb ik contact gezocht met Audi Nederland, maar ik krijg telkens hetzelfde antwoord: Er is kennelijk een probleem in de servers bij Audi AG en niemand weet hoe lang het gaat duren, of dat het probleem überhaupt gaat worden opgelost.

    Het jammere is dan wel dat ik geen remote functies kan gebruiken en bijvoorbeeld steeds in de wagen zelf de laadsessies moet plannen. Spontaan willen vertrekken en de klimaatregeling aanzetten is er ook niet bij. Ik weet het, het zijn luxe problemen maar het doet toch een beetje afbreuk aan de premium beleving.

    Nu vraag ik me af, be ik de enige met dit probleem of heb ik lotgenoten? Want in dat geval zouden we elkaar misschien op de hoogte kunnen houden middels dit forum.

    Hartelijke groet,
    Harry
    Harry, ga terug naar de dealer.
    Zet de auto neer en zeg dat je hem weer ophaalt als alles naar behoren werkt.
    Eis daarbij een gelijkwaardige leen auto.

    Je wordt aan het lijntje gehouden. De smoesjes dat het in Duitsland ligt niet accepteren. Het is niet zo.

    Sterkte gewenst, ervarings deskundige Simon

  10. #9

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Hoi Simon,
    Bedankt voor het hart onder de riem. Het was ondertussen gelukt, de communicatie-unit bleek defect.

    Hartelijke groet,
    Harry

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audijs Bekijk Berichten
    Ik heb niet het probleem gehad dat ik me niet als hoofdgebruiker kan aanmelden. Auto sinds 30/12/20.
    Wat ik wel heb is veel connectiviteitsproblemen om de remote functies gebruiken.
    Kreeg eerst bericht dat er wat problemen met de server waren en dat er met man en macht aan wordt gewerkt.
    Gisteren een steviger mail gestuurd met de vraag of Audi daarvoor compensatie gaat bieden want ze blijven in gebreke met het leveren vannde beloofde dienst. Plotseling wilde ze meer gegevens van me. Afwachten nog wat daar op terug komt.
    Betrouwbaarheid van Audi Connect blijft een issue. Sommige dagen werkt het prima, andere dagen niet. Heb contact met de NL importeur die alles doorgeeft naar Audi Duitsland. Maar dat leidt tot op heden tot niets.

    Wat zijn jullie ervaringen?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    710
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbindingsproblemen Audi Connect nieuwe wagens?

    Hier is het een tijdlang goed geweest, maar afgelopen week vaak geen verbinding. Sinds een dag of 2 alles weer OK.
    Het wisselt dus inderdaad heel erg. Beter om maar niet al te afhankelijk te zijn van dat systeem.

    Laadinstellingen en voorverwarmen doe ik sowieso in de auto, want dat gaat niet via de website. Mij pakken ze niet...

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •