Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: Wat is jullie range in deze kou?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Wat is jullie range in deze kou?

    Vanochtend toen ik in de auto stapte met een volle accu en een voorverwarmd interieur schrok ik toch wel een beetje van de aangegeven 178 KM rijbereik.
    Ik heb een etron 50 van 2019, range is nooit echt meer dan 240 KM geweest, maar met deze kou is 178 toch wel heel beperkt.

    Gemiddeld verbruik over de laatste 10.000 km was overigens 29,8 Kwh/100km

    Hoe doet jullie etron het in deze kou?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Hoi, mijn range van mijn 50 (2019) vanochtend 238 km (Eindhoven). Gemiddeld over de afgelopen 24dkm 25,8kwh. Gemoddeld in de zomer een range van 270-280km (eenmaal 300 gezien, maar was unicum). Airco altijd op normale stand (geen eco), veringstandje Comfort en vlotte rijstijl alsof het geen elektrische is. Geregeld met een bovengemiddelde zware rechtervoet. Wel vaak als enige in de auto, anders gezin met dame en 2 wat jongere kids

    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door BerryAvant; 25-01-21 om 11:02.
    Mooie Audi, Adrie!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Vanmorgen bij mijn e-tron 50: 232 km.
    Lang gemiddelde, over 11 maanden en 11000km: 24,0 kWh/100km.

    In de zomer: gemiddeld circa 20..21 kWh/100 km, maar lange ritten over binnenwegen 18..19 kWh/100km.

    Rijstijl: ik ben een rustige rijder, want mijn vrouw zit er tegenwoordig bijna altijd naast en die houdt niet zo van het "boenderen".
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 25-01-21 om 13:47.

  4. #4
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis87 Bekijk Berichten
    Vanochtend toen ik in de auto stapte met een volle accu en een voorverwarmd interieur schrok ik toch wel een beetje van de aangegeven 178 KM rijbereik.
    Ik heb een etron 50 van 2019, range is nooit echt meer dan 240 KM geweest, maar met deze kou is 178 toch wel heel beperkt.

    Gemiddeld verbruik over de laatste 10.000 km was overigens 29,8 Kwh/100km

    Hoe doet jullie etron het in deze kou?
    IMG_5992.jpgIMG_5991.jpg

    Met m'n 55.

    Peter
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 25-01-21 om 15:26.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Een range onder de 200km is inderdaad heel beperkt. Ik schrik trouwens wel van de genoemde ranges van 240-360.
    Mijn huidige Tesla (nog 4 dagen , en dan mid februari weer een A6 benzine 2015) heeft ook nu nog een bereik van 340km in de kou.
    Heeft wel al 200.000 KM erop zitten, en daarmee 10% capaciteit verloren.

    Maar het verschil in range tussen koud weer en normaal zomer weer herken ik zeker. Zat inderdaad rond de 15%.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Een Audi e-tron is ook een tikkie groter dan een Tesla.
    Overigens, een VW Polo rijdt ook zuiniger dan een Audi Q8. Maar heb ik liever een Polo dan een Q8?

  7. #7
    wim735's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    261
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis87 Bekijk Berichten
    Vanochtend toen ik in de auto stapte met een volle accu en een voorverwarmd interieur schrok ik toch wel een beetje van de aangegeven 178 KM rijbereik.
    Ik heb een etron 50 van 2019, range is nooit echt meer dan 240 KM geweest, maar met deze kou is 178 toch wel heel beperkt.

    Gemiddeld verbruik over de laatste 10.000 km was overigens 29,8 Kwh/100km

    Hoe doet jullie etron het in deze kou?
    Die voorverwarming is wel een zware belasting voor de ACCU misschien deze week eens testen zonder voorverwarming?
    VCDS regio Noord Antwerpen (Stabroek) E-mail: wim735@hotmail.com
    Linkje naar mijn showroom topic --> Audi A4 B8 3.0TDI quattro

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    16
    Kudos
    0

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Dat hangt ervan af welke Tesla ....

    Maar mij insteek was meer die van range anxiety en afname batterij capaciteit bij koud weer.
    Maar okay, ik zal hier op het forum geen Tesla vergelijkingen maken !

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wim735 Bekijk Berichten
    Die voorverwarming is wel een zware belasting voor de ACCU misschien deze week eens testen zonder voorverwarming?
    Voorverwarmen is juist goed, maaaaaaarrrrr... dat moet dan wel terwijl de auto aan de lader hangt. Dan wordt de auto goed op temperatuur gebracht zonder dat het ten koste gaat van rijbereik.
    Vooral in combinatie met de Audi app is dat erg comfortabel. (Helaas niet op mijn telefoon).

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joepa4 Bekijk Berichten
    Dat hangt ervan af welke Tesla ....

    Maar mij insteek was meer die van range anxiety en afname batterij capaciteit bij koud weer.
    Maar okay, ik zal hier op het forum geen Tesla vergelijkingen maken !
    Je bent nog jong, dus is het je vergeven...

  12. #11
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Voorverwarmen is juist goed, maaaaaaarrrrr... dat moet dan wel terwijl de auto aan de lader hangt. Dan wordt de auto goed op temperatuur gebracht zonder dat het ten koste gaat van rijbereik.
    Vooral in combinatie met de Audi app is dat erg comfortabel. (Helaas niet op mijn telefoon).
    En airco uit automatische stand en gewoon de verwarming op handmatig 20 zetten? Dat scheelt misschien ook een paar procent.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Alle beetjes helpen.

    De e-tron heeft inderdaad een eco-stand voor de airco. Die wordt ook automatisch geselecteerd in Drive Mode Efficiency.
    Als je die selecteert, dan zie je meteen je range omhoog gaan (7 km of zo), terwijl je echt niet merkt dat je airco minder fanatiek bezig is.

    Overigens heb ik gisteren eindelijk weer een wat langere rit gemaakt (200 km) en vanmorgen is mijn rijbereik (na bijladen, uiteraard) net geen 250 km. Duidelijk beter dan met die korte ritjes.
    Onderweg 10 minuten bij een Shell snellader gestaan. Allemaal heel werkbaar.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 28-01-21 om 08:48.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Hier een 55, met net 3000 km op de teller.

    Bereik bij 100% iets meer dan 300 km, maar dat is met langzaam optrekken, 100 op de snelweg en rijstand/airco op Efficiency.
    Verbruik krijg ik zelfs dan niet structureel onder de 30 kWh/100km, snap niet helemaal hoe mensen op 25 kWh/100km uit kunnen komen, wat volgens mij ook de opgegeven norm is.

    De actieradius vind ik tot nu toe net acceptabel, ook voor langere afstanden.
    Ik vond het overigens wel een reality check dat je de volle actieradius zelden kan benutten. Laden doe je toch vaak tot 80%, en als de actieradius eenmaal beneden de 30 km komt begint de auto redelijk te protesteren. Als je daarvoor corrigeert kom je in de praktijk dus eerder op 200-250 km. Maar daar staat weer tegenover dat ik een kwartiertje gedwongen stilstaan bij de snellader eigenlijk verrassend rustgevend vind. :-)

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Hier ook een 55, ik rij twee keer per week een afstand van 220km enkele reis. Op een lading van 95% hou ik zo'n 22% over wat neerkomt (volgens het systeem) op zo'n 70km. Consumptie is 28,9 kWh/100 km, en dan heb ik alle systemen (verwarming etc) aan zoals ik bij een benzine auto ook zou hebben en rij ik gemiddeld 100 km/uur en waar mogelijk 120. Ik ben uitermate tevreden over het bereik van 300 km met volle accu in de winter.

  16. #15

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Ik heb mijn 55 Sportback nu een goede maand, dus alleen in relatieve kou gereden. Ik haal op de lange stukken 29 - 30 kWh, voornamelijk snelweg in NL en B. Ik rijd overal 120, in drive mode efficiency. Voor mij tot op heden goed te doen, maar nog teveel range anxiety om lekker door te tuffen (woon-werk = 220 v.v., geen mogelijkheden tot laden), maar voor normaal gebruik goed te doen, maar dan laad ik wel tot 95%.

    Ik heb trouwens op stukken N-weg de 26,5 kunnen bereiken, en ik moet mijn training nog krijgen :-)

    En over die snelladers: inderdaad best rustgevend, en zelfs soms gezellig, mits je inderdaad direct kunt laden! Anders is het een dikke domper, wat mij betreft. Ik heb al een paar keer een Tesla of BMW zien doorrijden omdat de Fastned vol stond.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    55 hier. en ik merk dat de 'drive select' van comfort naar efficiency bij mij zorgt voor een verbruik van 29-30 naar 25-26. Dit zonder enig merkbaar verschil in rij-eigenschappen. vraag me niet hoe het kan.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Al enige tijd contact met dealer contact over tegenvallende rijbereik. Kom nu net boven 210 km. Kreeg tot overnaat van ramp ook nog te horen dat het beter is om 80% te laden en op 220 volt. Al met al valt dit zeer tegen uitgaande van de 339 WLTP welke Audi aangeeft.
    Als ik het advies volg kom ik dus op de helft van wat Audi aangeeft.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Audi e-tron 50, 3 maand oud en ik doe 90% ritjes 10 km naar werk 10 terug. Mijn gemiddelde is 33 kWh. Toen ik de auto ging halen volledig opgeladen stond er 340 km op t scherm. Werd steeds minder tot vanmorgen na voorverwarmen 200 km. Een 10km ritje met dit weer is 50 kWh. Ben niet erg tevreden. Heb eens etmaal een rit gedaan van 200 bij temp van 13 graden en toen haalde ik 25 kWh en dat was autostrade tegen 100-110 km/u.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Audi e-tron 55, in de kou op straat laden gaat de range maar tot 290 km, normaliter iets van 350 km.
    Daarbij daalt de range tijdens rijden ook veel sneller (door verwarming en andere accessoires).
    Valt uiteraard wel wat tegen voor zo'n dure auto.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Wat is jullie range in deze kou?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quijas Bekijk Berichten
    Al enige tijd contact met dealer contact over tegenvallende rijbereik.
    Oprechte vraag, want ik zit met hetzelfde issue, wat zou een dealer nog voor je kunnen betekenen? Ik heb nog niet geklaagd, omdat ik niet zie wat hij kan doen aan dit probleem. Een grotere accu er inzetten zou moeten passen, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

    Tijdens het koopproces gaf de dealer al wel aan van dat de 340km onwerkelijk was, want dat was ook met kleinere banden+aero velgen en die hippe spiegels, maar 300km had haalbaar moeten zijn. Ik vind zoals nu 187km bereik onacceptabel (aan de lader+voorverwarmen) als ik instap, en ja, er liggen grotere banden op, en ik heb de 'ouderwetse' spiegels, maar toch, 187 km... Zelfs in de zomer met ecomodus, wind mee, bult af, max 285km. Heb de auto nu 1 jaar, en door dat hele jaar heen ben ik nooit ook maar in de buurt van 300 km rijbereik geweest.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •