Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 86

Onderwerp: Het grote Audi RS E-tron GT topic

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Dat getal zie ik vaker, maar is fout.
    De e-tron GT weegt ongeveer 2300 kg.

    Een e-tron SUV weegt "slechts" 2500 kg, dus de GT kan nooit 2800 kg wegen.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    De e-tron GT heeft een actieradius volgens WLTP van 487 km.

    En dat haal je uiteraard alleen als je rijdt volgens de WLTP-norm.
    De meeste mensen rijden onzuiniger. Ik ook, maar soms toch nog iets zuiniger dan WLTP, maar dan rij ik dus ook geen typische WLTP-cyclus.

    Voor het vergelijken van verschillende auto's is die WLTP-norm wel goed.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 10-02-21 om 16:16.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Het echte prijsverschil zie je pas als je vergelijkbare uitvoeringen vergelijkt. Waarschijnlijk kies je dan toch makkelijker voor een Audi dan voor de Porsche.

    En dat is mooi, want dan mag je gewoon dit forum blijven bezoeken...

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    My bad, 2300 inderdaad.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    My bad, 2300 inderdaad.
    Is natuurlijk nog steeds behoorlijk zwaar, maar ik denk dat we in het komende EV-tijdperk maar aan die zwaargewichten moeten wennen.
    En lekker compenseren met veel vermogen en koppel natuurlijk!


  6. #26

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Opmerkelijk ook dat tot 2025 er nog 20 EV's van Audi gelanceerd worden... binnenkort ook compacte segment. Begint toch ergens op te lijken langzamerhand.

    Die rode RS e-tron GT in de video-presentatie was toch wel heel smaakvol. Ascari blauwe zal ook wel erg lekker zijn in t echt. Velgen zijn toch wel regelrechte ramp als ik t zo zie...wat mij betreft mag dat gewoon wat conventioneler... dan maar 50km minder range...

  7. #27
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Nou ik ben om, ik ga voor de RS Etron...als ik dan toch elektrisch moet gaan, dan maar zo. Nu alleen nog even de juiste kleursmaak bepalen, want hij moet wel mystic dark zijn voor mij.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  8. Ad
  9. #28
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Op basis van de photoshops even een snelle eigen photoshop gemaakt van de Avant versie ipv de Turismo versie van de Taycan. Ik zou het wel mooi vinden als Audi er iets meer een Avant lijn aan durft te plakken om iets meer gebruiksgemak te creëren.

    Audi-RS-e-tron-GT-Avant verg.jpg

  10. #29
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Na lang wikken en wegen zie ik toch maar af van de aanschaf. Ik heb zomaar het vermoeden dat dit een "basismodel" is van wat er nog meer gaat komen aan elektrische auto's. Ik stel het nog even een paar jaar uit en kar nog ff lekker verder met mijn benzine auto's. Zal nog wel een proefrit maken en wie weet raak ik alsnog verliefd, maar hoe meer ik de auto configureer op de Audi website, des te minder raak ik er van onder de indruk momenteel. De range bevalt me eigenlijk nog niet en het nieuwe type capaciteit laden is leuk, maar wordt nog nergens aangeboden. Daarbij vrees ik ook nog te veel op kinderziektes en daar heb ik geen zin in.

    Dus het geld wordt in de SQ5 gestoken voor een ABT pakket.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  11. #30
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Op basis van de photoshops even een snelle eigen photoshop gemaakt van de Avant versie ipv de Turismo versie van de Taycan. Ik zou het wel mooi vinden als Audi er iets meer een Avant lijn aan durft te plakken om iets meer gebruiksgemak te creëren.

    Audi-RS-e-tron-GT-Avant verg.jpg
    Dat zou lekker zijn, plek zat voor accus .. range richting 600km .. en/of een waterstof stroomunit en zonnecellen op t dak!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  12. #31
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5R8 Bekijk Berichten
    Na lang wikken en wegen zie ik toch maar af van de aanschaf. Ik heb zomaar het vermoeden dat dit een "basismodel" is van wat er nog meer gaat komen aan elektrische auto's. Ik stel het nog even een paar jaar uit en kar nog ff lekker verder met mijn benzine auto's. Zal nog wel een proefrit maken en wie weet raak ik alsnog verliefd, maar hoe meer ik de auto configureer op de Audi website, des te minder raak ik er van onder de indruk momenteel. De range bevalt me eigenlijk nog niet en het nieuwe type capaciteit laden is leuk, maar wordt nog nergens aangeboden. Daarbij vrees ik ook nog te veel op kinderziektes en daar heb ik geen zin in.

    Dus het geld wordt in de SQ5 gestoken voor een ABT pakket.
    Ik merk ook dat de autotests die nu online komen mij nog niet enthousiast maken. Voor dat geld zou de auto best wat praktischer mogen zijn. Alle voordelen van de nieuwe aandrijving zoals grotere binnenmaten zie ik nog helemaal niet terug.

  13. #32
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik merk ook dat de autotests die nu online komen mij nog niet enthousiast maken. Voor dat geld zou de auto best wat praktischer mogen zijn. Alle voordelen van de nieuwe aandrijving zoals grotere binnenmaten zie ik nog helemaal niet terug.
    Het is niet pakkend ofzo. Het geeft me nog niet echt de wauw factor en ergens vind ik elektrisch rijden ook oudbollig. Nee, heb besloten gewoon nog ff lekker petrol te slurpen de komende jaren.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Het enige bezwaar dat ik bij een e-tron GT kan bedenken is de lage instaphoogte.
    Ik ben een dagje ouder met een wat "gevoelige" linkerknie door 20 jaar filerijden (?) en heb sinds 2019/2020 een Q3 en een e-tron SUV. Ik (en m'n lief) willen geen lage auto's meer. Anders had ik nu meteen een e-tron GT besteld. Wat een gave bak is dat!

    Elektrisch rijden is zóóó gaaf. Stil, enorm veel lineaire trekkracht vanaf stilstand (!) en totaal trillingsvrij. Nu snap ik dat dat zaken zijn die vooral door "bezadigde oudjes" belangrijk worden gevonden, maar ik zou 20 jaar geleden ook voor EV gekozen hebben. Als ze toen al van deze kwaliteit bestonden...

    Een elektrisch bereik van 300 tot 400 km is prima. Niemand rijdt elke dag 600 km. Zeker niet in Nederland en zeker niet in deze tijd. Snel kunnen laden is veel belangrijker dan een grote accu.

    Ik ben afgelopen zomer 2x in Duitsland op vakantie geweest met de e-tron SUV waarvan men zegt dat die zo graag elektronen inneemt . Mijn ervaring is dat de auto, in de zomer, enorm zuinig is. Voor Audi begrippen dan, hè. Nergens een laadprobleem ondervonden. Niet op snelwegen (richting zuiden en richting oosten) en ook niet in kleine dorpjes.
    Alle angst die daaromtrent bestaat, leeft bij de mensen omdat ze er zelf geen ervaring mee hebben. In de praktijk nul problemen.

    En ja, soms moet je wat meer nadenken en een beetje rekenen. Of je laat de navigatie of andere apps alles voor je bepalen. Maar ook al heb ik een beetje slechte knie, rekenen doe ik nog prima...


    Er is één ding dat ik wel kan aanbevelen en min of meer noodzakelijk vind voor een comfortabel gebruik van een EV: een eigen laadbox.
    Het lijkt mij super-irritant om de auto een straat verderop te moeten parkeren om te kunnen laden. Zeker als het een auto is van circa 100.000 euro. Maar ik denk dat mensen die in deze klasse een auto kopen wel een eigen oprit hebben. In die zin (eigen oprit/garage) is een EV misschien wel een beetje luxe bezit. En helaas niet weggelegd voor iedereen...
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 05-03-21 om 09:16.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Het is wel een erg mooie bak

    Klikkerdeklik
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrlA4Avant Bekijk Berichten
    Het is wel een erg mooie bak

    Klikkerdeklik
    Naar mijn mening zelfs Dé mooiste Audi van dit moment.

  17. #36
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Naar mijn mening zelfs Dé mooiste Audi van dit moment.
    Dat vond ik eerst ook, maar ik weet niet...ineens vind ik hem minder. Misschien hebben ze iets veranderd ofzo in vergelijking met het concept die ik al 2 jaar heb zitten bekijken. Ook het afconfigureren vond ik minimalistisch.

    Misschien moet ik hem gewoon eens in het echt zien.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  18. #37
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Het ia mij teveel aan Taycan invlusief de nadelen die je een Taycan vergeeft ondst het een Porsche is en een race dna moet hebben.

    Als ik de reviews zie dan kom je met 1.80 alnin de problemen om vier personen te kunnen vevoeren op een comfortabele manier. Ik dacht dat de hele architectuur van de EV voor meer binnenruimte moest zorgen maar toch zit je met 1.80 al bijna tegen het dak aan met je hoofd en heb je een kofferbak van 370 liter inhiid. Kleine dingetjes als het ontbreken van USB oplaadpunten achterin en toch een relatief saai/bekend dashboard doet in mijn ogen dan een beetje afbreuk aan de auto.

    Ik heb nu een jaar een Model 3 LR (met boost). Zeker niet van Audi kwaliteit maar wel met veel ruimte om te zitten en spullen mee te nemen. Gaat in 3,9 seconden naar de 100 km/u en vorige week reed ik over een stuk van 15 kilometer 70-80 weg gemiddeld 98 Wh per kilometer.
    Vanaf het begin dat ik de Model 3 naast de A6 Allroad heb heb ik voor mezelf wel een ideaal plaatje van een EV. De A6 met de aandrijflijn van de Model 3. Ben geen jakkeraar met de A6 Allroad dus die nog stillere en soepelere aandrijflijn daarin lijkt mij de ideale Audi.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Ergonomie op de achterbank van een Tesla is ver te zoeken.
    Vergeet niet dat de e-tron GT een, juist, een GT is. Geen super-praktische stationcar of zo. Maar niet al te grote personen, ook grote kinderen, passen er probleemloos in.

    Wil je meer ruimte: neem de e-tron SUV of e-tron Sportback. Moet het dan ook nog heel erg snel: neem dan de e-tron S (SUV/Sportback).

    Wel leuk om te zien dat er langzaam aan steeds meer keuze komt.
    Over een paar maanden komen de Q4 e-tron SUV en Q4 e-tron Sportback. En waarschijnlijk ook daarvan weer een S-versie,
    Aan de Q5 e-tron wordt ook al gewerkt, maar zal nog wat langer op zich laten wachten; een jaar of 3, 4 misschien? Zal de vervanging van de huidige e-tron SUV worden.

    Overigens ben ik heel blij dat ze bij Audi (voorlopig?) nog wel vasthouden aan traditionele interieurs. De kwaliteitsbeleving is daardoor veel groter dan bijvoorbeeld in de Volkswagen ID-serie. En ach, wat voor een A7 of Q8 goed is, moet in een e-tron SUV toch ook voldoen.
    Ook vind ik het traditioneel ogende interieur van een Porsche Taycan toch wel het allermooiste dat er in een EV te koop is.

    Ik zal maar zwijgen over een vlakke plank midden in de auto...

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    https://youtu.be/IBFI_zuL61g

    Verstuurd vanaf mijn SM-M315F met Tapatalk
    Reclame maken in het onderschrift is hier niet toegestaan. Zie de forumreglementen.

  21. #40
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Het grote Audi RS E-tron GT topic

    Mijn hoop was dat Audi e tron GT niet de goedkope Taycan zou zijn maar op hetzelfde platform er een iets andere draai aan zou geven door meer ruimte te bieden voor 4 personen inclusief bagage.

    Natuurlijk is de ergonomie in een Model 3 niet perfect (hoewel de achterbank inmiddels wat is aangepast en ik de stoelen van Audi echt wel prefereer. Het scherm gebruik ik overigens maar weinig. Is ergonomisch overigens prima, maar ik hoef er niet zoveel mee. Meeste dingen werken met de hendels, knoppen en voice control.
    Maar de Audi is 30 centimeter langer en ik zie niet waar die 30cm is gebleven in praktische ruimte.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •