Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Groene laadlampje gaat niet branden, storing laadsysteem

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    51
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Groene laadlampje gaat niet branden, storing laadsysteem

    Ik heb een nieuwe Audi E-tron sportback 55. Rijdt super stil, ook dankzij de akoestische ruiten in optie.

    Jammer genoeg ondervind ik een probleem bij het laden met wisselstroom, bij verschillende laadpalen. Geen enkel laadpaal met AC werkt voor mij.
    Laden met DC aan 50 kWh en zelfs 150 kWh gaat super vlot.

    De symptonen:
    Ik steek de laadkabel in. De auto communiceert met de laadpaal; lichtje naast het de laadstekker brandt wit.
    Daarna zegt de wagen "initialiseren" en knippert het lampje groen.
    Als alles goed gaat (zoals bij DC laden) dan moet het na 1 minuut continu groen branden, maar dit gebeurt niet. Het proces herstart, weer wit, groen enz. Dit herhaalt zich 3 keer en dan eindigt het in een rood licht met op het dashboard een melding "laadsysteem: storing".

    Grote clue: ik bracht de auto in de garage binnen en ze zien wel dat er storing was gemeld, maar ze konden het niet reproduceren.
    Met mijn eigen ogen gezien: ze steken de stekker in de wagen en binnen de minuut begint die te laden.

    Thuisgekomen, opnieuw getest, maar hier zelfde probleem, zoals eerder bij 5 verschillende palen die de eerste 2 dagen dat ik de wagen had, WEL werkten.

    Nu: ik heb de gewoonte om bij het laden de auto in te schakelen om de uitgebreide info op het dashboard te zien. Bijvoorbeeld ook om het laaddoel in te stellen.
    Ik testte ook al even toen de auto volledig uit was, maar zelfde probleem.

    Of zou het kunnen dat de auto meer tijd nodig heeft om te "resetten"?
    Nog mensen die zo'n probleem hebben?

    (Ander probleem dat ik 1x had: 2 blauwe schermen door een software bug. Om dit op te lossen, moet je de auto 10 minuten afsluiten en opnieuw starten.)

  2. #2
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Groene laadlampje gaat niet branden, storing laadsysteem

    Nog een keer naar de dealer. Klinkt absoluut niet tof en je doet niks anders dan ik....

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Groene laadlampje gaat niet branden, storing laadsysteem

    Inderdaad snel terug naar garage. Mijn auto deed dit na ongeveer 2 maanden ook. Thuis opladen ging niet meer via nieuwe EV box, en openbare laadpalen gingen allemaal op storing na mijn bezoek. Inmiddels hoogspanningslader oid en wat andere onderdelen vervangen. Daarna deed deze het weer een poosje goed. Maar helaas inmiddels weer problemen. Kriijg ook vaak melding geen laadspanning voor handen terwijl alles er goed uit ziet. Inmiddels auto al te vaak bij dealer geweest.

  4. #4

    Standaard Re: Groene laadlampje gaat niet branden, storing laadsysteem

    Heb sinds een aantal maanden ook een etron, met sinds een paar dagen exact de problemen die hier worden beschreven. Vooralsnog ook zonder succesvolle hulp vanuit Audi. Hoe zijn de problemen bij jullie verholpen?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Groene laadlampje gaat niet branden, storing laadsysteem

    Bij snelladen wordt de boordlader uitgeschakeld. Als DC-laden niet lukt is of de laadkabel, of de boordlader defect.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •