Resultaten 1 tot 3 van de 3

Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2021
      Kudos
      0
      Auto
      Audi E-Tron Quattro

Standaard Communicatiefout met laden bij FastNed

Goedemiddag !

Afgelopen vrijdag mijn Etron Sportback 55 S Edition opgehaald. Vrijdagavond wilde ik bij FastNed opladen en gaf de display van de FastNed lader 'communicatiefout' aan. Navraag bij FastNed leert dat er dus geen verbinding tot stand komt. Wie heeft hier ervaring mee en wat is de (mogelijke) oplossing ?

Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2013
      Kudos
      0
      Auto
      Audi E-Tron Quattro
      Land
      Land

Standaard Re: Communicatiefout met laden bij FastNed

Dat heb ook eens gehad bij Fastned in Duitsland.
      Het was een 175 kW lader waarmee het laden niet wilde starten. Om te controleren of dit laadstation wel kon werken, probeerde ik een 50 kW lader, bij hetzelfde station, en die deed het wel. Vervolgens weer aangekoppeld bij dezelfde 175 kW lader en toen startte het laden meteen zoals het hoort.

Tussendoor is de auto verplaatst en het contact dus aan/uit geweest. Misschien dat dat ook iets uitmaakt.
      Ik heb ook wel eens gelezen dat de stekker soms (even) een beetje aangedrukt moet worden, omdat die wellicht niet helemaal goed contact maakt tijdens initialiseren.

Ik zou me er verder niet te druk om maken.

Veel plezier met je super-auto!
      Ik moet me "behelpen" met een Black edition e-tron 50...
      Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 01-03-21 om 15:46.

Standaard Re: Communicatiefout met laden bij FastNed

Wat bij mij ook hielp was het recht leggen van de laadkabel, waardoor de stekker loodrecht in de auto gaat. Klinkt raar, maar op de één of andere manier is de verbinding bij Fastned-laden vrij kritisch.

User Tag List

Forum Rechten