Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Communicatiefout met laden bij FastNed

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Communicatiefout met laden bij FastNed

    Goedemiddag !

    Afgelopen vrijdag mijn Etron Sportback 55 S Edition opgehaald. Vrijdagavond wilde ik bij FastNed opladen en gaf de display van de FastNed lader 'communicatiefout' aan. Navraag bij FastNed leert dat er dus geen verbinding tot stand komt. Wie heeft hier ervaring mee en wat is de (mogelijke) oplossing ?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Communicatiefout met laden bij FastNed

    Dat heb ook eens gehad bij Fastned in Duitsland.
    Het was een 175 kW lader waarmee het laden niet wilde starten. Om te controleren of dit laadstation wel kon werken, probeerde ik een 50 kW lader, bij hetzelfde station, en die deed het wel. Vervolgens weer aangekoppeld bij dezelfde 175 kW lader en toen startte het laden meteen zoals het hoort.

    Tussendoor is de auto verplaatst en het contact dus aan/uit geweest. Misschien dat dat ook iets uitmaakt.
    Ik heb ook wel eens gelezen dat de stekker soms (even) een beetje aangedrukt moet worden, omdat die wellicht niet helemaal goed contact maakt tijdens initialiseren.

    Ik zou me er verder niet te druk om maken.

    Veel plezier met je super-auto!
    Ik moet me "behelpen" met een Black edition e-tron 50...
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 01-03-21 om 16:46.

  3. #3

    Standaard Re: Communicatiefout met laden bij FastNed

    Wat bij mij ook hielp was het recht leggen van de laadkabel, waardoor de stekker loodrecht in de auto gaat. Klinkt raar, maar op de één of andere manier is de verbinding bij Fastned-laden vrij kritisch.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Communicatiefout met laden bij FastNed

    Ik heb hier ook wel eens last van. Wat bij mij altijd helpt is stekker er weer even uithalen, laadpoort dicht laten gaan, paar keer met sleutel de auto helemaal vergrendelen en ontgrendelen, en dan nog eens proberen, waarbij je bij het aansluiten de kabel een beetje 'helpt' door te zorgen dat hij inderdaad loodrecht erin zit en niet naar een bepaalde kant leunt. Die kabels zijn zo enorm stug dat als hij een kant op leunt dat best met een bepaalde kracht gaat en dat de verbinding blijkbaar kan beinvloeden. Je kunt zoals de andere poster zegt de kabel verleggen om te zorgen dat de stekker er recht in gaat, maar mij lukt het dus ook door even de stekker met de hand te corrigeren. Zodra het laden is gestart kun je de kabel weer loslaten en gaat het laden verder prima, ook al leunt de kabel dan naar links of rechts.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •