Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Ervaring met commerciële (data) sim?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Ervaring met commerciële (data) sim?

    Als ik het goed begrepen heb is het mogelijk om een data simkaart van een van de commerciële partijen zoals Vodafone te gebruiken. Ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen aangezien de aanschaf van MB's via Audi prijzig is en een gedoe . Tegenwoordig hebben we allemaal al zo goed als onbeperkte data via mobiel.

    - Werkt een (data) sim kaart van andere partijen?
    - Welke snelheid is er te behalen
    - wat zijn de pro's en con's?

  2. #2

    Standaard Re: Ervaring met commerciële (data) sim?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cklp Bekijk Berichten
    Als ik het goed begrepen heb is het mogelijk om een data simkaart van een van de commerciële partijen zoals Vodafone te gebruiken. Ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen aangezien de aanschaf van MB's via Audi prijzig is en een gedoe . Tegenwoordig hebben we allemaal al zo goed als onbeperkte data via mobiel.

    - Werkt een (data) sim kaart van andere partijen?
    - Welke snelheid is er te behalen
    - wat zijn de pro's en con's?
    waar zou je die Sim dan kunnen plaatsen?

  3. #3
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met commerciële (data) sim?

    Vodafone is gestopt met het leveren van een aparte losse data-Sim, welke synchroon werkt op de bestaande databundel van je abonnement..
    Bestaande data-Sim abonnementen worden uitgediend maar niet meer verlengd.
    Waarschijnlijk geen markt meer omdat de leveranciers dit nu ingebouwd in hun eigen hardware c.q. via hun eigen abonnementen aanbieden, m.a.w. geen externe hardware Sim slots meer aanwezig.
    A3 8V etron, A3 8V 3 deurs, A3 8P 5 deurs
    BMW 528 station, BMW 518 station, BMW 320 sedan
    Ford Sierra, Ford Capri II, Ford Capri I, Ford Taunus, Ford Cortina

  4. #4
    tijgert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met commerciële (data) sim?

    In de etron is het ook een e-sim, geen fysieke. Dan nog zie ik zo snel waar een e-sim is aan te passen.
    De prijzen die Audi voor data vraagt zijn zo 2010. Dat ik een dure auto rij betekent niet dat ik dure data ok ga vinden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met commerciële (data) sim?

    Bij de e-tron kan dat via je telefoon. Als je die aankoppelt, dan loopt alle dataverkeer automatisch via je telefoon.
    Daar waarschuwt Audi ook meerdere keren voor in de handleiding; het kan namelijk duur uitpakken als je geen geschikt abonnement hebt.


  6. #6
    tijgert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met commerciële (data) sim?

    Ok, hoe dan? Ik maak een BT verbinding met de auto en niks wat zegt dat er via die verbinding een hotspot doorvoer is naar de auto. Dat zou de telefoon toch moeten zeggen dan? En al helemaal zonder toestemming, dat zou Apple nooit toestaan.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met commerciële (data) sim?

    Ik heb het even voor je opgezocht.
    In de handleiding op pag. 221 staat uitgelegd hoe het werkt.
    De telefoon moet beschikken over "Bluetooth SAP voor dataverbindingen". Vraag me niet wat dat is, maar dat zal een Appeltje vast wel hebben.

    Een bladzijde ervoor staat ook nog hoe het kan met een extra sim in de sim-kaartlezer van de auto.
    Is misschien makkelijker en werkt ook als je je telefoon niet bij je hebt.

  8. Ad
  9. #8
    tijgert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met commerciële (data) sim?

    Goede vondst! Ik zie het nu ook, de data loopt via de telefoon en doet dat blijkbaar zonder tussenkomst of waarschuwing (want autotelefoon, dus wel logisch dat je niet telkens die nuisance warning krijgt).

    Ik heb ondertussen al wel door dat met wireless carplay, waar je dus ook op de wifi hotspot moet inloggen in de auto, je de data verbinding weer verliest. De telefoon wilt dan blijkbaar de data trekken over de wifi, maar daar zit de auto aan en die wilt het weer van de telefoon... zucht....
    Dan is een databundel via de auto eSim weer noodzakelijk. "gelukkig" had de auto gratis 3GB via de Audi dienstverlener.

    Zodra die bundel op is (en ik heb nog carplay want dat is een FoD in de 2021 etron) ga ik eens zien of bedraad carplay dan wel zijn data houdt via de telefoon.


    Edit:
    Kan je trouwens van een derde partij een eSim gebruiken in de auto? Of zit je vast aan die Audi/Cubic provider?
    Laatst gewijzigd door tijgert; 06-07-21 om 22:15.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •