Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: Wintersport met de e-tron?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Wintersport met de e-tron?

    Ben dit jaar 4x met de E-tron (55) naar Oostenrijk gereden.. Van Brabant naar: Livigno-Wildschonau-Ehrwald en Pitztal.. Verbruik zo tussen de 0,25-0,29 bij rijsnelheid 120-130Kmh en temperatuur variërend van -10 tot +5 graden. Heb goede ervaringen met laden bij Ionity en ENWB. En idd extra reistijd t.o.v. brandstof auto ca. 1 uur. Al met al prima te doen, wel drukke dagen vermijden ivm laaddrukte...

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wintersport met de e-tron?

    Keurige cijfers.

  3. #23
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Wintersport met de e-tron?

    Afgelopen januari heb ik een auto gekocht in Zuid-Duitsland, ongeveer 770km gereden bij een temperatuur tussen de -2 en 10 graden, en met twee auto's teruggereden (een diesel en een E-Tron 55). Ik ben het eens met de vorige posters dat het laadnetwerk van Ionity goed werkt, maar de laadinfrastructuur van andere aanbieders is (nog) niet heel sterk. Ook merk ik dat het steeds drukker wordt bij Ionity (Duitsers en Nederlanders gaan meer elektrisch rijden), vergeleken met twee jaar terug.

    Het verbruik wat iedereen opgeeft bij winterse temperaturen is aan de lage kant, ik haalde 34,5 kWh/100km bij deze rit; wat gelijk staat aan om de 200-250km laden bij een gemiddelde snelheid van 98 km/h.
    IMG_8090.jpg

    Tijdens de winterse rit van Zuid-Duitsland naar Nederland kwam de dieselauto 2,5 uur eerder aan dan de elektrische auto, door minder stops en een hogere gemiddelde snelheid (121 km/h). In de winter vind ik dit ook een realistische assumptie (reken met ongeveer 3 uur extra reistijd per 1000 km voor fossiel vs. elektrisch).

    Bij een vergelijkbare rit in de zomer bij hoge temperaturen (tussen 20 - 30 graden) haalde ik 25,8 kWh/100km, ook door Duitsland, met een gemiddelde snelheid van 95km/h.
    IMG_7477.jpg

    Al met al zou ik niet nogmaals een winterse trip plannen met de E-Tron. In de zomer had ik een trip naar Noord-Italië (1300km), dit is in principe te doen maar wel met een verplichte overnachting. Het voornaamste nadeel van met een elektrische auto op vakantie gaan is ook dat je de trips op bestemming moet plannen (zijn er snelladers in de buurt?). Het is verschillende keren voorgevallen dat ik s'avonds naar een snellader moest rijden omdat dit de enige optie was om de auto snel op te laden voor de volgende dag.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •