Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Verlengsnoer voor Tesla supercharger

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    61
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Verlengsnoer voor Tesla supercharger

    Beste E tronners,

    Zoals jullie waarschijnlijk hebben vernomen heeft Tesla na een korte pilot al haar superchargers voor niet Tesla elektrische autoś beschikbaar gesteld. Met een simpele Tesla-app kun je dus "relatief" goedkoper je Audi E tron opladen. Zeker als je een abonnement neemt is het nog voordeliger.
    Er is wel een probleem dat de Tesla laadkabel van de superchargers erg kort zijn waardoor je dus vreemde capriolen moet uithalen (op de stoep parkeren) om je E tron te kunnen aansluiten. Nu is mijn vraag of iemand van jullie weet waar je een verlengsnoer kunt kopen waardoor je dus op normale wijze bij een Tesla Supercharger je E tron kunt laden. In Belgie, Duitsland en Frankrijk zijn ook al een aantal Superchargers geschikt om niet Tesla's te kunnen opladen. Binnenkort ga ik voor 3 maanden naar de Algarve in Portgual. Het zou fijn zijn als ik dan ook op normale wijze bij de Supercharger kan opladen. Ik hoor het graag waar ik een verlengsnoer CCS kan bestellen c.q. kopen.

    Groetjes, Jim
    Laatst gewijzigd door jimetron; 18-02-22 om 23:02.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verlengsnoer voor Tesla supercharger

    Dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
    CCS kabels voor hoge vermogens zijn vloeistofgekoeld. Die verleng je niet zomaar.

    Dus gewoon van IONITY naar IONITY rijden. (Of Iberdrola of Endesa)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    61
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Verlengsnoer voor Tesla supercharger

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
    CCS kabels voor hoge vermogens zijn vloeistofgekoeld. Die verleng je niet zomaar.

    Dus gewoon van IONITY naar IONITY rijden. (Of Iberdrola of Endesa)
    Daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Ik las in een commentaar dat je dan maar een verlengkabel ertussen moet plaatsen. Dan maar inderdaad bij Ionity, Iberdrola of Endesa laden. Bedankt voor je reactie.

  4. #4
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Verlengsnoer voor Tesla supercharger

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimetron Bekijk Berichten
    Daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Ik las in een commentaar dat je dan maar een verlengkabel ertussen moet plaatsen. Dan maar inderdaad bij Ionity, Iberdrola of Endesa laden. Bedankt voor je reactie.
    Hahaha ja dat had ik als geintje gezegd idd om er een verlengsnoer tussen te doen. Uiteraard was dit met een grote knipoog want dat gaat technisch niet werken door de koeling in de kabels.
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 23-02-22 om 21:23.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #5

    Standaard Re: Verlengsnoer voor Tesla supercharger

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBlackPanther Bekijk Berichten
    Hahaha ja dat had ik als geintje gezegd idd om er een verlengsnoer tussen te doen. Uiteraard was dit met een grote knipoog want dat gaat technisch niet werken door de koeling in de kabels.
    Goede middag. Dit is mijn eerste berichtje hier. Ik rij sinds april een e-tron. Ik ben nu in Italie. Je kan bij een tesla laadstation laden. Je moet de auto wel bijna tegen het laadstation zetten. Maar het lukt.


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •