Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    Er zijn diverse apps om routes uit te stippelen, dan wel beschikbaarheid van laadpalen te checken. Echter als je ChargeFinder, Chargemap, Smoov, IZIVIA en ook de Audi Routeplanner naast elkaar legt dan zitten daar forse verschillen in. Zowel tav het aantal operationele laadpalen als tav de laadsnelheid. Ook de mate van buitengebruik zijn verschilt erg.
    Wat zijn de ervaringen? Welke app is het meest betrouwbaar tav beschikbaarheid? Bij Chargemap is onder de gebruikers gevraagd naar gewenste aanvullende informatie. De mate van buitengebruik zijn lijkt mij een nuttige informatie. Je bent bijna geneigd om zo veel mogelijk superchargersvan Tesla in te plannen omdat daar veel laadpalen per locatie zijn.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    713
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    In Nederland laad ik bijna uitsluitend thuis, of bij FastNed en Shell als het echt moet.
    In Duitsland rij ik meestal naar EnBW of Aral Pulse locaties. Altijd goed.

    Bij Allego moet je wat meer geluk hebben, maar ze werken eraan om de betrouwbaarheid te verbeteren.

    Apps gebruik ik eigenlijk alleen als ik me verveel. En dan meestal die van Shell Recharge/NewMotion, EnBW of Maingau.
    Routes plannen doe ik uitsluitend met de Audi navigatie. Nooit problemen mee gehad (in NL/BE/DE/ES).

    Handige Duitse website: https://www.goingelectric.de/stromtankstellen (maar zonder gegevens over de actuele bezetting).
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 06-03-22 om 09:37.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    713
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    Zijn de kabels van Tesla palen niet te kort?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Thumbs up Re: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    In Nederland laad ik bijna uitsluitend thuis, of bij FastNed en Shell als het echt moet.
    In Duitsland rij ik meestal naar EnBW of Aral Pulse locaties. Altijd goed.

    Bij Allego moet je wat meer geluk hebben, maar ze werken eraan om de betrouwbaarheid te verbeteren.

    Apps gebruik ik eigenlijk alleen als ik me verveel. :) En dan meestal die van Shell Recharge/NewMotion, EnBW of Maingau.
    Routes plannen doe ik uitsluitend met de Audi navigatie. Nooit problemen mee gehad (in NL/BE/DE/ES).

    Handige Duitse website: https://www.goingelectric.de/stromtankstellen (maar zonder gegevens over de actuele bezetting).
    Bedankt, tot nu toe laad ik ook meestal thuis, maar vanaf eind van de maand reis ik regelmatig van en naar zuid west Frankrijk. Daar hebben Allego en Total nog de overhand. Of de kabels van tesla supercharger lang genoeg zijn zal ik eerst bij mij in de buurt uittesten.

  5. #5
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Etroncruiser Bekijk Berichten
    Bedankt, tot nu toe laad ik ook meestal thuis, maar vanaf eind van de maand reis ik regelmatig van en naar zuid west Frankrijk. Daar hebben Allego en Total nog de overhand. Of de kabels van tesla supercharger lang genoeg zijn zal ik eerst bij mij in de buurt uittesten.
    Als de laadpaal van Tesla achter de auto/parkeervak staat is de stekker te kort. Als de laadpaal naast het parkeervak/auto staat haal je het wel.
    Laatst gewijzigd door AudiBlackPanther; 10-03-22 om 15:36.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Zijn de kabels van Tesla palen niet te kort?
    Inmiddels heb ik 2 Tesla locaties uitgeprobeerd. In Sassenheim levert het geen probleem op. In Leiderdorp is er 1 paal waar je de neus van de Audi voldoende langs kan plaatsen. Dan is de kabel net lang genoeg, maar het blijft passen en meten.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    713
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    Ach, je hebt een SUV. Zet die in All-Road of desnoods in Off-Road en je rijdt gewoon ver genoeg de berm in.
    Wel even op de paaltjes letten...

    Welke laadpas gebruik je bij Tesla en wat betaal je dan?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    66
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro

    Standaard Re: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Ach, je hebt een SUV. Zet die in All-Road of desnoods in Off-Road en je rijdt gewoon ver genoeg de berm in.
    Wel even op de paaltjes letten...

    Welke laadpas gebruik je bij Tesla en wat betaal je dan?
    laden bij Tesla gaat via de app en niet via een pasje. Ik heb een abonnement genomen en betaal €0,35 tot €0,38. Lidmaatschap is €12,99 per maand. Dat is bijna goedkoper dan de laadpaal in mijn parkeergarage.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    713
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    Dat is een redelijk tarief. Het hangt, zoals altijd, erg af van je eigen gebruik en verbruik of het echt voordelig is.

    Ik had best mijn IONITY-abonnement willen verlengen (18 euro per maand en 0,31/kWh), maar dat moet je voor een heel jaar afsluiten. En aangezien ik de helft van het jaar elders ben, zonder de E-tron, is dat voor mij niet interessant meer.
    Ik zal eens kijken of het Tesla abonnement per maand aan/uit te zetten is zoals bij EnBW.

  11. #10

    Standaard Re: Ervaringen verschillende apps tav beschikbaarheid laadpalen

    Ik kwam de app ‘Chargeprice’ tegen waarin de tarieven per kaart worden weergegeven. Je kan alle kaarten/abonnementen zien of alleen degene die je in je zak hebt zitten. Tesla palen staan er overigens, zoals te verwachten, niet in.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •