Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: E-Tron facelift

  1. #1

    Standaard E-Tron facelift

    Hallo,
    Ik plan om een E-Tron Sportback aan te kopen, maar lees hier en daar dat er een facelift zit aan te komen; iemand die weet wanneer die effectief in productie zal gaan en wat die allemaal zal inhouden? Schakelt de Audi-fabriek altijd op een vaste jaarlijkse datum over van het ene MY naar het volgende?
    alvast bedankt!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    736
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: E-Tron facelift

    Zal wel na de zomer zijn.

    Let op dat ze hem straks Q8 E-tron gaan noemen om plaats te maken voor de toekomstige Q6 E-tron. Alles wat nog met de oude naam wordt aangeboden is dus niet de facelift.
    Waarschijnlijk verandert er ook het één en ander aan de accucapaciteit en actieradius. Ik zou daar zeker even op wachten, maar als je ten gevolge van de komende wijzigingen "goedkoop" aan een E-tron 55 kan komen, dan is dat best te overwegen. De komst van een nieuwe model betekent tenslotte niet dat de vorige opeens waardeloos is.

  3. #3

    Standaard Re: E-Tron facelift

    Het betreft een leasewagen en ik moet eigenlijk pas begin volgend jaar wisselen, dus ff wachten lukt eigenlijk nog wel…en range is toch wel een criterium, al is rationeel gezien de effectieve range van het huidig model (ik reken met 350km in zomer) voor 99% van mijn verplaatsingen voldoende; veel,snelladers zal ik niet te zien krijgen…
    De kortingen die momenteel in België gangbaar zijn bedragen toch +/-25%, niet weinig dus en zouden het wel het overwegen waard maken.
    Wat zijn typische kortingspercentages bij Audi bij introductie van nieuw model?
    Ik ga me ook wat inlezen over de Q6, ik vermoed dat dit qua grootte de elektrische evenknie van de Q5 zal zijn?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    736
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: E-Tron facelift

    Ik meen ergens gelezen te hebben dat de update ook een grotere actieradius betreft.
    Lijkt me daarmee een zeer aantrekkelijke auto.

    De Q6 zal kleiner zijn dan de huidige E-tron, die overigens Q8 E-tron gaat heten. (Staat wel leuk op de achterkant. )
    Ik ben zelf ook heel benieuwd naar die Q6. De introductie daarvan zou eind dit jaar of begin 2023 kunnen zijn. Wanneer de leveringen beginnen? Geen idee.
    De Q6 E-tron zal technisch wel beter in elkaar steken dan de huidige E-tron, denk ik, want die staat op een dedicated EV-platform. Bovendien ontwikkeld in samenwerking met Porsche.

    Over kortingspercentages kan ik je niets vertellen.


    "...en ik moet eigenlijk pas begin volgend jaar wisselen..."
    Nu al opgewonden, hè?
    Maar de levertijden zijn momenteel erg lang, dus het kan zeker geen kwaad om je vroeg te oriënteren.
    Hou ons op de hoogte!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: E-Tron facelift

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wintam Bekijk Berichten
    Het betreft een leasewagen en ik moet eigenlijk pas begin volgend jaar wisselen, dus ff wachten lukt eigenlijk nog wel…en range is toch wel een criterium, al is rationeel gezien de effectieve range van het huidig model (ik reken met 350km in zomer) voor 99% van mijn verplaatsingen voldoende; veel,snelladers zal ik niet te zien krijgen…
    De kortingen die momenteel in België gangbaar zijn bedragen toch +/-25%, niet weinig dus en zouden het wel het overwegen waard maken.
    Wat zijn typische kortingspercentages bij Audi bij introductie van nieuw model?
    Ik ga me ook wat inlezen over de Q6, ik vermoed dat dit qua grootte de elektrische evenknie van de Q5 zal zijn?
    bij introductie van een nieuw model mag je rekenen op weinig tot geen korting.
    En al zeker geen 25%.


  6. #6
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    998
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: E-Tron facelift

    A6 Etron ook niet vergeten mannen, zal nog wel ff duren, maar ziet er goed uit ..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

    Laatst gewijzigd door robby70; 25-03-22 om 18:41.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •