Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Vocht in voetencompartiment

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Vocht in voetencompartiment

    Hallo,
    Sinds twee dagen ruikt mijn etron als een natte hond. Nu blijkt bij het nakijken dat onder de mat van de bijrijder het enigszins vochtig is.
    Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt?
    Alvast dank,

  2. #2
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Vocht in voetencompartiment

    Paravaan controleren:

    Paravan auto verstopt
    Goed, behalve verstopt onder de motorkap kan de paravaan ook verstopt zijn door vuil. Het is dus belangrijk om de paravaan schoon te maken en te houden en te voorkomen dat die onder het vuil zit. Want vuil verzamelt zich niet alleen óp de paravaan, maar vervolgens ook eronder. Vuil neemt vocht op en uiteindelijk kan er dus ook vocht in het interieur komen. Met alle gevolgen van dien, zoals beslagen ruiten, schimmel, vieze geurtjes en natuurlijk roest. Of het komt zelfs in de elektronica van de auto, want je dashboard en de paravaan bevinden zich heel dicht bij elkaar…

    Maak dus ook de bak onder de paravaan regelmatig schoon en verwijder vuil, blaadjes en rommel van de roosters. Voorkom dat die rommel in de bak onder de paravaan terechtkomt. Meestal kun je de roosters met weinig moeite demonteren, wat het uitbaggeren makkelijker maakt. Controleer dan ook of de afwateringskanaaltjes in de bak nog open zijn, zodat regenwater zijn weg weer naar buiten vindt en niet in het interieur of zelfs de elektronica van je auto terechtkomt.

    Bron: https://autorai.nl/paravan-van-de-auto-wat-is-dat/

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Vocht in voetencompartiment

    Dank voor de snelle reactie.
    Ik heb even gekeken maar daar zit bij mijn etron geen bakje oid onder, ook niet aan de bijrijderskant

  4. #4
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Vocht in voetencompartiment

    Dit rubber verwijderen en dan kan je de kap lichten waar je ruitenwissers doorheen steken. Op meerdere plaatsen zitten afvoergaten en die moet je vrijmaken.


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Vocht in voetencompartiment

    Nogmaals dank, ga ik morgen in het daglicht proberen👍


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Vocht in voetencompartiment

    Het rubber is er af gehaald; je kunt dan niet de hele plastic kap loshalen; de wissers zitten in de weg.
    Wel zijn twee losse kappen die eraf kunnen.
    Heb geprobeerd in de diepte te kijken; er zit heel veel electronics. Voor zover te zien geen water maar is dus slecht te zien.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    54
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Vocht in voetencompartiment

    Ook ik heb het probleem van vocht in de voetenruimte van de passagier gehad. Bekend probleem van de E-tron is een lekkage via het panoramadak. Er schijnt een modificatie te zijn voor de windvanger die omhoog komt als het dak open staat. Bij mij viel het snel op omdat ook de hemelbekleding vóór het glazen dak vochtig was. Voel maar eens of bij jouw wagen de bekleding rondom de zonneklep of bij de A-stijlen niet nat is.

    Dealer heeft het bij mij onder garantie hersteld. Auto moest wel een nachtje blijven slapen, zodat hij met een warmtekanon 's nachts goed droog gemaakt kon worden onder de vloerbekleding.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Vocht in voetencompartiment

    Dank voor de reactie; ik heb een service afspraak gemaakt en men ging er bij de dealer vanuit dat het panoramadak zou zijn.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2023
    Leeftijd
    34
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Vocht in voetencompartiment

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fritsie01 Bekijk Berichten
    Dank voor de reactie; ik heb een service afspraak gemaakt en men ging er bij de dealer vanuit dat het panoramadak zou zijn.
    Hi Fritsie01, zou je willen laten weten wat het resultaat was van de dealer afspraak? Wat hebben ze gedaan? Hoe hebben ze het droog gekregen? Ik zit namelijk zelf nu met het zelfde probleem.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •