Oorspronkelijk geplaatst door
BruT
Zo; de proef op de som genomen, en ben door Duitsland aan hoge snelheden gereden. Hoegenaamd geen straf met deze wagen. Op mooie Autobahnen met onbeperkte snelheid en weinig verkeer gewoon aan 150-170 of sneller gereden. Geladen bij Ionity, EnBW of Tesla. Fluitje van een cent. Heen en terug telkens 4 keer geladen, laat ons zeggen 2,5u tijd'verlies'. 'Verlies' tussen aanhalingstekens, want je moet toch 2x stoppen om te eten, en eigenlijk is het sowieso veiliger om elke 2u te stoppen (ik was vroeger het type dat in 1 keer durfde door te rijden). Onmiskenbaar voordeel is dat je frisser uit de wagen stapt, zelfs al ben je pakweg een uur langer onderweg.
Ja, het zou leuker zijn mocht je minder moeten laden. Maar is dat de doorbraak waarop we terecht zitten te wachten? Ik denk het echt waar niet :-) Ik ben vooral tevreden van het comfort en de snelheid waaraan je je kan verplaatsen, en met de laadsnelheid.
EV's die aan 100/110 km/u op de snelweg rijden, het was niet waar ik naar uitkeek :-)
Nog even vermelden dat Teslarijders nogal ongelovig reageerden op het 'snelheidsargument'. Ik vermoed dat het verbruik van Tesla's enorm toeneemt aan dergelijke hoge snelheden, waardoor dit verhaal voor hen niet opgaat.