Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: E-tron 55, achterste motor defect

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PKJ Bekijk Berichten
    Dank voor je respons. Welk merk en model heb jj aangeschaft? Vind het altijd wel spannend om van internet iets te kopen zonder referenties of het werkt.....
    dank, groet Patrick.
    OBDEleven punt Com de pro pack.
    Zwarte dongle nieuwste type is dat geloof ik welke ook werkt met IOS.
    Werd heel snel geleverd iets van twee dagen had ik hem op de mat. Alles zit er op en aan dan.
    Laatst gewijzigd door J de B; 11-03-23 om 21:45.

  2. #22
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Het lijkt me dat zo'n motor langer mee moet kunnen dan 4 jaar en 160.000 km, dus er moet wat coulance mogelijk zijn. Wellicht niet vanuit Pon, maar vanuit Audi DE. Dit is geen 'producteigenschap' maar een ontwerp- of materiaalfout.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    35
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Top, dank! Ik ga m bestellen!!

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Het lijkt me dat zo'n motor langer mee moet kunnen dan 4 jaar en 160.000 km, dus er moet wat coulance mogelijk zijn. Wellicht niet vanuit Pon, maar vanuit Audi DE. Dit is geen 'producteigenschap' maar een ontwerp- of materiaalfout.
    Dan moet dat wel aangetoond worden lijkt mij.
    Of door veelvuldig voorkomen is het aannemelijk dat.......
    Of je laat het onafhankelijk onderzoeken en zo wordt de ontwerp of materiaalfout achterhaald en bewezen en is er een voldongen feit.

    Beide liggen niet echt in mijn macht en is lange adem hebben.
    Veelvuldig voorkomen moeten we in de gaten houden op fora als dit.
    Laatst gewijzigd door J de B; 19-03-23 om 08:55.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Mijn ETron55 van mei 2019: voorste Emotor vervangen bij 90000km (onder garantie), achterste motor vervangen bij ca. 110000km (onder coulance, waarbij de dealer, PON en Audi Duitsland ieder een deel voor hun rekening genomen hebben - werd me verteld).
    Wel een prima en fijna wagen verder. Ik heb er nu 162000km opzitten, maar ik denk wel dat ik hem voor de 200000km ga inruilen voor de zekerheid.

    Verder: ik heb een Android telefoon. Deze krijg je niet draadloos met de OBD dongle, maar wel een "draadloze USB-kabel vervanger", zie https://www.aawireless.io/shop
    Dit werkt prima.


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Elke behoorlijke dealer heeft wel een paar e-trons binnenstaan voor nieuwe motoren. Het is niet echt exemplarisch.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    999
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    @Srekrek .. hoe bevalt jouw draadloze CarPlay kastje voor Android, is de verbinding stabiel genoeg?? Ik heb er nu nl 1 die er steeds uitknikkert!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 25-03-23 om 17:05.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    De AAWireless werkt bij mij wel ok. Een enkele keer valt de verbinding weg onderweg, maar na even wachen wordt de verbinding wel weer automatisch hersteld en gaat de Google navigatie gewoon weer verder waar hij gebleven was. In de bijgeleverde software (klein appje dat je alleen bij de configuratie of evt updates gebruikt) staan overigens wel een paar instellingen waarmee je hem stabiel krijgt, maar dat is iets dat je alleen bij de eerste installatie evt gebruikt, daarna heb je er verder geen omkijken naar.

  10. #29

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Goedendag,

    Ik ben mij ook aan het orienteren op een Etron 55, en ben dus aan het kijken wat de gebruiktelijke zwakke plekken zijn. Dit is, naast de camera spiegels, echt wel een ding om rekening mee te houden dus.

    Weet iemand in hoeverre het (goed) te doen is om de motoren er uit te lepelen en de lagers/keerringen preventief te vernieuwen? Betere/sterkere lagers er in wellicht?

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2024
    Leeftijd
    39
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Srekrek Bekijk Berichten
    Mijn ETron55 van mei 2019: voorste Emotor vervangen bij 90000km (onder garantie), achterste motor vervangen bij ca. 110000km (onder coulance, waarbij de dealer, PON en Audi Duitsland ieder een deel voor hun rekening genomen hebben - werd me verteld).
    Wel een prima en fijna wagen verder. Ik heb er nu 162000km opzitten, maar ik denk wel dat ik hem voor de 200000km ga inruilen voor de zekerheid.

    Verder: ik heb een Android telefoon. Deze krijg je niet draadloos met de OBD dongle, maar wel een "draadloze USB-kabel vervanger", zie https://www.aawireless.io/shop
    Dit werkt prima.

    Hoi ik kan je geen PM sturen omdat mijn oude account niet meer werkt.
    Dus een nieuw account gemaakt.
    Ik was benieuwd hoe het met de afhandeling van achterste motor is verlopen? Deze viel dus buiten de garantie.
    Zou je willen delen via welke dealer dit verlopen is?
    Ik zit met een zelfde kwestie vandaar.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Is goed te doen. Heeft waarschijnlijk met afstelling van de lagers te maken. (Uitshimmen) dat sommige voortijdig stuk draaien. Motoren komen uit Azie

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2024
    Leeftijd
    39
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    @J de B nog steeds alles in orde na de reparatie? Geen meldingen, geluiden etc meer gehad?

    Had je überhaupt een (bij)geluid in het begin. Of was het enkel de melding in het scherm. De meeste hebben inmiddels voor koelwater issue een terugroepactie gehad.
    Laatst gewijzigd door TomBVD; 13-01-24 om 07:30.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Hey Tom,
    Alles is well met de Audi. Ondertussen 180000 ruim op de teller geen meldingen gehad.
    Wel nog bijgeluiden in de aandrijving. Klinkt als tandwielen van een cardanas die janken, maar weinig tijd en aandacht om er iets aan te doen. Wagen lijkt er verder geen last van te hebben.

    Ik heb niks gekregen over een terugroepactie? Heb je daar meer info over?

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    736
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomBVD Bekijk Berichten
    De meeste hebben inmiddels voor koelwater issue een terugroepactie gehad.
    @TomBVD
    Waar kan ik daarover meer informatie vinden?

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2024
    Leeftijd
    39
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Middels de dealer sowieso. Die kunnen ook zien of er nog een actie openstaat.
    Tevens kun je het zien bij info RDW. Ik heb daar wel een afbeelding bij. Even kijken hoe ik die kan uploaden.

    De tekst is als volgt:

    Categorie defect I
    Motorrijtuigen en aanhangwagens - elektrische installatie
    Omschrijving defect il
    Een doorvoerrubber voor het afdichten van de bedrading aan het laadstopcontact van het voertuig dicht mogelijk niet goed af. Als gevolg kan water binnendringen via de oplaadkabel naar het hoog-voltage-accupakket.
    Materiële gevolgen Kortsluiting. Treedt het defect op, dan wordt de bestuurder gewaarschuwd op het instrumentenpaneel.
    Mogelijk gevaar I - Brand met letselschade
    - Een (verkeers)ongeval met letselschade
    Beschrüving van het herstel l "e voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een
    merkdealer. Deze zal het voertuig controleren en de afdichting vervangen. Indien noodzakelijk worden componenten van het hoogvoltsysteem vervangen.
    Wijze waarop u wordt geinformeerd l (Nog) niet bekend
    Meer informatie op internet | (Nog) niet bekend
    Meer informatie via telefoonnummer
    0800-28344857
    Opmerkingen RDW
    • lil Geen
    Heeft u vragen over deze terugroepactie neemt u dan contact op met de producent/distributeur.
    Laatst gewijzigd door TomBVD; 16-01-24 om 19:05.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Hey Tom,
    Dit lijkt niet over koelwater te gaan maar over water wat via de laadopening voor problemen kan zorgen.
    Deze terugroepactie was bekend.

    Ik dacht dat er een terugroepactie op koelwater van de motor oid was.
    Het klinkt logisch dat de lagers van de motor warm lopen door een designfout van het koelwater wat dan vervolgens voor een te warme en defecte keerring zou kunnen zorgen wat resulteert in koelwater in de electromotor, wat bij mij dus is gebeurd en vele met mij.

    Helaas nog geen oplossing vanuit Audi voor dit probleem

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Ben me de laatste tijd aan het oriënteren op de E-tron 50 of de 55 en van deze verhalen schrik ik echt. Hoe vaak komt dit voor? Is elke e-tron vroeg of laat aan de beurt?! Dan koopt toch niemand meer zo'n auto? Ik heb nu serieus mijn twijfels bij een eventuele aanschaf.

    Ik heb een klein beetje 'ervaring' met de geweldige service vanuit PON en Audi zelf: ik ben 1 van de A4 2008 TSFI olieschraapveer - gedupeerden. Gelukkig na veel gezeik en tussenkomst van de Consumentenbond toch onder coulance gefikst. Maar wat een gedoe was dat zeg! En nadien toch nog 1000 euro moeten betalen van de 7000 euro aan reparatiekosten. Daar heb ik echt geen zin meer in, dan maar een Nissan Leaf :P

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Leeftijd
    42
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Srekrek Bekijk Berichten
    Mijn ETron55 van mei 2019: voorste Emotor vervangen bij 90000km (onder garantie), achterste motor vervangen bij ca. 110000km (onder coulance, waarbij de dealer, PON en Audi Duitsland ieder een deel voor hun rekening genomen hebben - werd me verteld).
    Wel een prima en fijna wagen verder. Ik heb er nu 162000km opzitten, maar ik denk wel dat ik hem voor de 200000km ga inruilen voor de zekerheid.

    Verder: ik heb een Android telefoon. Deze krijg je niet draadloos met de OBD dongle, maar wel een "draadloze USB-kabel vervanger", zie https://www.aawireless.io/shop
    Dit werkt prima.

    Ik heb een Etron55 van december 2020 en zowel mijn voorste als achterte motor moet vervangen worden. Dit is al de derde keer dat ie voor reparatie moet (resp vermogensregelaar en remkabel kaduuk), dus ik baal hier stevig van! Kosten zijn 14.000 euro, waarvan uit coulance 10.000 euro door Audi Duitsland wordt betaald. Werd bij jou de volledige reparatie uit coulance betaald?

    Ondertussen mag ik drie weken in een VW up rondrijden!

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Hi, wat kak zeg voor je. Nee mijn wagen had meer dan 150.000 gedraaid dus geen garantie. Hebben we zelf moeten betalen.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: E-tron 55, achterste motor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FW81 Bekijk Berichten
    Ik heb een Etron55 van december 2020 en zowel mijn voorste als achterte motor moet vervangen worden. Dit is al de derde keer dat ie voor reparatie moet (resp vermogensregelaar en remkabel kaduuk), dus ik baal hier stevig van! Kosten zijn 14.000 euro, waarvan uit coulance 10.000 euro door Audi Duitsland wordt betaald. Werd bij jou de volledige reparatie uit coulance betaald?

    Ondertussen mag ik drie weken in een VW up rondrijden!
    Yep, werd wel volledig betaald.
    Hoeveel km heeft jouw Etron op de teller?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •