Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Welke banden nemen?

  1. #1

    Standaard Welke banden nemen?

    Ik heb momenteel winterbanden onder mijn Audi e-tron uit dec 2018. Voor de wissel naar zomerbanden heb ik 2 nieuwe zomerbanden nodig (2 achterste bleek versleten). Ik twijfel eigenlijk heel erg of ik misschien gewoon 4 all season banden moet nemen. Dan zit ik namelijk niet met de extra opslagkosten en wisselkosten die telkens weer gaan komen ieder seizoen. Weet iemand mij hier een advies over te geven? Hoeveel verschil in range zullen de all season banden hebben t.o.v. de zomerbanden (weinig / veel)? Wat is slim? Hoe lang zullen all season banden mee gaan?

    Ik heb 265/45 R21 banden en rij ongeveer 10.000km per jaar. Normaal rijgedrag. Heb deze auto nu 3 maanden en heb hiervoor altijd all season banden gehad (geen suv's).

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: Welke banden nemen?

    Ik rijd altijd all season banden idd. Maar in Duitsland schijn je verplicht zomer/winter banden te moeten hebben.
    Tsja de range!! ik denk dat zulke dingen marginaal zijn. Lange afstanden op 1 dag moet je toch snelladen.
    Maar als je gewoon thuis aan je laadpaal hangt zul je geen verschil merken. De E-tron is toch niet zuinig met electronen.

  3. #3

    Standaard Re: Welke banden nemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J de B Bekijk Berichten
    Ik rijd altijd all season banden idd. Maar in Duitsland schijn je verplicht zomer/winter banden te moeten hebben.
    Tsja de range!! ik denk dat zulke dingen marginaal zijn. Lange afstanden op 1 dag moet je toch snelladen.
    Maar als je gewoon thuis aan je laadpaal hangt zul je geen verschil merken. De E-tron is toch niet zuinig met electronen.
    Welke bandenmerk heb jij van de all season? Ik krijg wel van alle kanten te horen dat all season voor een EV eigenlijk niet een goede keus is ivm hoge koppel en gewicht van de auto, dus wordt het nog moeilijker om te beslissen pff.


    Sorry voor de late reactie trouwens..

  4. #4

    Standaard Re: Welke banden nemen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J de B Bekijk Berichten
    Ik rijd altijd all season banden idd. Maar in Duitsland schijn je verplicht zomer/winter banden te moeten hebben.
    Tsja de range!! ik denk dat zulke dingen marginaal zijn. Lange afstanden op 1 dag moet je toch snelladen.
    Maar als je gewoon thuis aan je laadpaal hangt zul je geen verschil merken. De E-tron is toch niet zuinig met electronen.
    In Duitsland moet je in winterse omstandigheden een band voeren die goedgekeurd is voor wintergebruik, te herkennen aan het M+S, S of sneeuwvlok icoon. Vrijwel alle All-Season banden voldoen hieraan. Wel uiteraard de profieldiepte in de gaten houden, onder 4mm is geen enkele band M+S/S/Sneeuwvlok gecertificeerd meer.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •