Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Laadpaal conflict trekt startaccu leeg

  1. #1

    Standaard Laadpaal conflict trekt startaccu leeg

    Beste mensen, na het forum doorspitten nog geen soortgelijk probleem gevonden. Onze E-tron 50 uit 2019 heeft recent met een lege startaccu gestaan. Dit is gebeurd nadat ik een timer had ingesteld in de auto. De volgende morgen deed de auto niets meer. Ik heb dit probleem aangekaart bij de leverancier van de laadpaal. Deze (Ratio) reageren als volgt;

    “Heb met onze engineers overlegd en ze geven aan dat dit iets in de EV (auto) zou moeten zijn, niet in onze lader.
    De lader wacht normaliter tot de EV aan geeft geladen te willen worden.
    Het lijkt er op dat de auto hier in eerste instantie akkoord mee gaat en dan pas de timer in werking stelt.”

    Dit continue proces van proberen en afbreken heeft waarschijnlijk de startaccu leeg getrokken.
    Als ik een timer instel op de laadpaal of direct oplaad dan gaat het wel goed. Ik wil graag de auto timer gebruiken om zo de auto op 100% te hebben bij wegrijden, zoals geadviseerd.

    Tijdens recent onderhoud zaten er zoveel foutmeldingen in de auto van dit incident dat er niets van te maken was.

    Hopelijk heeft iemand dit ook al eens ervaren.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Laadpaal conflict trekt startaccu leeg

    Ik herken dit verhaal vanuit Alfen laadpalen. Dit is echter een (officieuze) bug in versie 6.4 en 6.5. Dus bij de meeste klanten zet ik 6.3 terug en hebben ze geen last. Dit is overigens ook niet bij alle auto's het geval dus lijkt een wisselwerking tussen auto en paal.

    Makkelijkste test is dezelfde handeling doen aan een andere (publieke) laadpaal en kijken wat dan het resultaat is.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    737
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Laadpaal conflict trekt startaccu leeg

    Ik heb ook een e-tron 50 uit 2019.
    Laden met timer in de auto werkt altijd zonder problemen.
    Laadbox: Webasto Pure.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •