Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

  1. #1

    Standaard De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

    Hallo,
    Omdat mijn laadpunten thuis alleen geschikt zijn voor Type-1, heb ik de auto even aan de bijgeleverde Audi lader hangen, en dan op 230V. Ik snap dat dat niet vlot gaat, maar ik zie in het dashboard 1,2Kw/h staan. Dat lijkt me wer heel erg weinig...
    Er zit nog maar 58km in, en er lijkt amper range bij te komen. Doe ik wat fout?
    Op de lader zwoelt er een groene lamp met "50%"

    Moet ik die ergens verhogen, of...?

  2. #2

    Standaard Re: De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

    YT is your friend; Knopje "50%" 3 sec. ingedrukt houden om naar 100% om te schakelen...

    Morgen even een CEEform verlengsnoertje halen, kan ik wat rapper laden.


    Iemand tips voor een goed laadpunt?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    737
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

    Als je thuis een rode CEE wandcontactdoos hebt, dan haal je met de Audi lader maximaal 11 kW. Maar dat is voor "normale" woningen een ongebruikelijke aansluiting.
    Ben je aangewezen op een normale wandcontactdoos, dan haal je maximaal 2,3 kW, want "stopcontacten" mogen niet langdurig met 16 A worden belast; de lader is daarom begrensd op 10 A.

    Bij de keuze van een laadbox is er een aantal afwegingen die je moet maken:
    - Moet er financieel worden doorbelast naar bedrijf of werkgever?
    - Bediening via schakelaar, app, internet, laadpas?
    - Is load balancing noodzakelijk?
    - Hoe zwaar is de hoofdaansluiting? Wil je die aanpassen?
    - Met hoeveel kW wil je / moet je laden?
    - Wil je een vaste of losse kabel? En hoe lang moet die zijn?
    - Montage aan de muur of op een paal?

    Ik heb gekozen voor een Webasto Pure. Dat is een eenvoudig ding, maar wel instelbaar op 3,6 tot 11/22 kW, zonder app en internet poespas. En ziet er mooi uit.
    Ik gebruik die op 1 fase, dus 3,5 kW omdat dat in mijn geval prima voldoet en geen aanpassing in de meterkast vereiste.

    Realiseer je dat je niet altijd op vol vermogen hoeft te laden. Je hoeft alleen maar gedurende de nacht je verbruik van de afgelopen dag bij te laden. Als je 's-nachts 10 uren kan laden op 3,5 kW, dan heb je de volgende ochtend dus 35 kWh geladen. Dat is genoeg voor ongeveer 120 tot 150 km, afhankelijk van het weer en het seizoen.
    Of dat voor jouw situatie ook voldoet, dat kan alleen jij bepalen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Als je thuis een rode CEE wandcontactdoos hebt, dan haal je met de Audi lader maximaal 11 kW. Maar dat is voor "normale" woningen een ongebruikelijke aansluiting.
    Ben je aangewezen op een normale wandcontactdoos, dan haal je maximaal 2,3 kW, want "stopcontacten" mogen niet langdurig met 16 A worden belast; de lader is daarom begrensd op 10 A.

    Bij de keuze van een laadbox is er een aantal afwegingen die je moet maken:
    - Moet er financieel worden doorbelast naar bedrijf of werkgever?
    - Bediening via schakelaar, app, internet, laadpas?
    - Is load balancing noodzakelijk?
    - Hoe zwaar is de hoofdaansluiting? Wil je die aanpassen?
    - Met hoeveel kW wil je / moet je laden?
    - Wil je een vaste of losse kabel? En hoe lang moet die zijn?
    - Montage aan de muur of op een paal?

    Ik heb gekozen voor een Webasto Pure. Dat is een eenvoudig ding, maar wel instelbaar op 3,6 tot 11/22 kW, zonder app en internet poespas. En ziet er mooi uit.
    Ik gebruik die op 1 fase, dus 3,5 kW omdat dat in mijn geval prima voldoet en geen aanpassing in de meterkast vereiste.

    Realiseer je dat je niet altijd op vol vermogen hoeft te laden. Je hoeft alleen maar gedurende de nacht je verbruik van de afgelopen dag bij te laden. Als je 's-nachts 10 uren kan laden op 3,5 kW, dan heb je de volgende ochtend dus 35 kWh geladen. Dat is genoeg voor ongeveer 120 tot 150 km, afhankelijk van het weer en het seizoen.
    Of dat voor jouw situatie ook voldoet, dat kan alleen jij bepalen.
    Wacht even, dus met een CEE doos aan de muur haal je via de meegeleverde Audi-lader dus toch 11 kW zonder tussenkomst van een laadpaal? Ik heb namelijk een 3 x 25 A aansluiting en dan is 11 kW toch al de max als je naar je groepen kijkt. Bij 22 kW klapt alles eruit wegens overbelasting lijkt me.

    Anyway, dan heb je dus niet perse een laadpaal nodig als ik het goed begrijp...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    737
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

    Dat heb je helemaal goed begrepen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #6

    Standaard Re: De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

    Allen dank. Lader op 100% gezet idd, werkt prima.
    Ik heb 1 van de type-1 laders er af gehaald en voor nu even een CEEform er op gezet, laad inderdaad met 10+ kw.

    Ik snap het helemaal dat 11 (of22) kw lang niet altijd nodig is.
    Ik wil wel graag 22Kw kunnen laden indien nodig (kan ik nu ook, zij het enkelfase en type 1, wordt dan 32A, 7,4Kw.) Woning kan het aan, maar ik moet wel rekening met wat zaken houden.

    Lader:

    - 22kw dus (Wel instelbaar, liefst via app)
    - Verrekenen zeer wenselijk (freelancer)
    - Loadbalancing wel heel prettig, mede omdat ook 2e E-auto, warmtepomp, zonnepanelen, en dikke kookplaat in de keuken.
    - Vast snoer, liefst 7 meter (omdat het kan; 3m zou ook voldoende zijn.)
    - Wandmontage (maar een paal is niet anders volgens mij...)


    Thanks!!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    737
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

    Dat wordt een mooie configuratie en mag dus ook wat kosten...

    Ik ga je echter geen specifieke laadbox adviseren (kan ik ook niet), maar ik wilde je wel alvast laten nadenken over (on)mogelijkheden.
    Het beste advies dat ik je kan geven: ga even kijken en klikken bij https://www.laadpaal24.nl

    Ik vermoed dat je op dit moment een 3x 35A hoofdaansluiting hebt. Zo niet, dan heb je die wel nodig om te kunnen laden met 22 kW.
    En voor wie het nog niet weet: een 3x 35A aansluiting kost per jaar ongeveer 900 euro meer dan een standaard 3x 25A aansluiting.
    Dus rap laden aan huis kost je wel "iets" extra.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

    Exact de reden waarom ik thuis lekker op 11KWh laad
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  10. #9

    Standaard Re: De losse bijgeleverde lader: 1,2Kw/h?

    Keuze is gevallen op een Wallbox Pulsar Max. (nog niet besteld, offerte aangevraagd.) Deze kan gemaximeerd worden, maar kan dus ook dmv een vermogensmeter worden ingesteld. Wanneer je panelen dan stroom maken, kan je toch met 22KW laden ondanks dat de woningaansluiting kleiner is. (moet de zon wel schijnen natuurlijk...) Daarnaast kan ik het vermogen verdelen over 2 (meerdere) laders, wat ook erg handig is, zeker naar de toekomst toe. Verder nog wat andere snufjes zoals remote locken, uitlezen, etcetera.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •