Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: myAudi maakt geen contact

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Goedemorgen Theo, zijn alle connectiviteitsproblemen nu opgelost? Zo ja, welke acties zijn uitgevoerd?

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Goedemorgen,

    Bijgaand een update. Als enigszins verwacht heeft het loskoppelen van de noodaccu en een hard reset geen effect gehad. De problemen zijn nog steeds aanwezig. De Audi dealer heeft voor nu geen oplossingen meer. Wel ben ik er achter dat de eerste Q4 geleverd is met systeem Versie 1, deze had met de app bijna geen functionaliteiten. Versie 2 zit in mijn Q4 die geeft dus voor al in Nederland en Noorwegen problemen. De Q4 die nu geleverd wordt heeft Versie 3 en die blijkt goed te werken. Waar op ik meteen aangaf dan zet je Versie 3 er toch in.. Dan kan blijkbaar niet. versie 3 heeft een heel andere infrastructuur waardoor dit niet mogelijk is.

    De fabriek zou werken aan een update... ja ja ergens Q1 misschien. Nou dat geloven we natuurlijk niet. Ondeugdelijk product geleverd door Audi. Het is nu het moment om als collectief naar Audi Nederland te gaan om dit aanhangig te maken. Ze nemen ons anders niet heel serieus.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Lijkt mij een uitstekend plan om nu gezamenlijk op te trekken. Ik doe graag mee wat ik ben het zat om steeds maar weer van het kastje naar de muur gestuurd te worden door PON (= Audi Nederland).

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Oke goed plan, zou iedereen die wil deelnemen hieraan mij een email kunnen sturen. Mijn mail adres is theo1.heuvel@icloud.com

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    45
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Wat triest al jullie ervaringen te horen. Mijn Q4 van juni 2022 heeft al deze issues ook helaas, en bij mij komt de dealer ook niet verder. Ik heb gisteren de importeur gemaild en lees nu dit forum. Het lijkt me goed om samen proberen op te trekken, ik heb me bij Theo aangemeld.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Angry Re: myAudi maakt geen contact

    Hier nog een gefrustreerde Q4 eigenaar. Geen online diensten en ook geen werkende app. Dealer weet niks, kan niks, doet niks. Heb me inmiddels ook gemeld bij Theo :-)

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Mijn Audi Q4 is afgelopen woensdag bij de dealer geweest. Er is een gateway vervangen en het is heel bijzonder 😄:

    - Navigatie satellietmap via Google werkt
    - Tegels DAB radio stations aanwezig
    - Online verkeersinformatie werkt
    - myAudi App heeft connectie met de auto
    - Actieradius, laadplanning, voorverwarmen interieur alles werkt
    - Een navigatie bestemming opzoeken in Google en naar de auto sturen via de App, alles werkt!

    Ik ben nog licht sceptisch maar deze actie lijkt vooralsnog voor mij de oplossing te zijn.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lupulus Bekijk Berichten
    Mijn Audi Q4 is afgelopen woensdag bij de dealer geweest. Er is een gateway vervangen en het is heel bijzonder 😄:

    - Navigatie satellietmap via Google werkt
    - Tegels DAB radio stations aanwezig
    - Online verkeersinformatie werkt
    - myAudi App heeft connectie met de auto
    - Actieradius, laadplanning, voorverwarmen interieur alles werkt
    - Een navigatie bestemming opzoeken in Google en naar de auto sturen via de App, alles werkt!

    Ik ben nog licht sceptisch maar deze actie lijkt vooralsnog voor mij de oplossing te zijn.
    Mijn auto heeft dezelfde aanpassing gehad 2 weken geleden en daarmee is hetzelfde resultaat geboekt.
    Het enige wat nog niet werkt is dat ik in de auto herkend wordt als hoofdgebruiker zoals het wel in de myAudi APP ingesteld staat.

  10. #29

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lupulus Bekijk Berichten
    Mijn Audi Q4 is afgelopen woensdag bij de dealer geweest. Er is een gateway vervangen en het is heel bijzonder 😄:

    - Navigatie satellietmap via Google werkt
    - Tegels DAB radio stations aanwezig
    - Online verkeersinformatie werkt
    - myAudi App heeft connectie met de auto
    - Actieradius, laadplanning, voorverwarmen interieur alles werkt
    - Een navigatie bestemming opzoeken in Google en naar de auto sturen via de App, alles werkt!

    Ik ben nog licht sceptisch maar deze actie lijkt vooralsnog voor mij de oplossing te zijn.
    Bij welke Audi dealer/garage ben je geweest? Ben naar aanleiding van deze melding ook maar gaan bellen, maar het zei ze nog zo snel even niks. Mogelijk dat ik mijn audi dealer kan doorverwijzen naar die van jouw....

    Dank!

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Audi dealer Pouw te Apeldoorn

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    63
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Goedemorgen... op 24 december mijn nieuwe E-tron ontvangen. Ga er vanuit dat Gateway 3 er in zit, maar ik heb hetzelfde probleem...
    Dus morgen toch maar even langs de dealer met een uitdraai van dit verhaal...

  13. #32

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Hallo Lupulus,

    Welke procedure heeft jou dealer doorlopen om dit geregeld te krijgen ?
    Een gateway krijg je namelijk niet zonder toestemming van Audi AG vervangen.
    Er moet dus een diagnose hebben plaatsgevonden die leidt tot het vervangen van de gateway.
    Ik zou hier graag meer over willen weten.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    @caraph Ik ben niet inhoudelijk op de hoogte welke procedure doorlopen is. Vanaf het moment van "klagen" van mijn kant (vanaf aflevering) heeft mijn dealer een case aangemaakt bij Audi AG. Hoe dat intern bij Audi werkt en wat hier voor nodig is, weet ik niet. Na een ingebrekestelling en lang aandringen werd ik gebeld dat de auto naar de garage terug kon komen. Tot op heden werkt het fantastisch en ik ben als hoofdgebruiker aangemeld in de auto en myAudi App.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Leeftijd
    63
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemvP Bekijk Berichten
    Goedemorgen... op 24 december mijn nieuwe E-tron ontvangen. Ga er vanuit dat Gateway 3 er in zit, maar ik heb hetzelfde probleem...
    Dus morgen toch maar even langs de dealer met een uitdraai van dit verhaal...
    Probleem opgelost. De dealer (Vallei groep, Velp) heeft pro-actief van alles uitgeprobeerd en contact onderhouden met de Audi klantenservice. Gisteren vroegen ze of ik hen in de app als dealer aan kon melden. Daar stonden ze echter al in. 5 minuten later werkte de app. Ze hadden al een werkplaatsafspraak ingepland, maar die is niet meer nodig. Alles werkt nu! Ook al reed de auto zonder al deze luxe al prima, nu is het echt af! Complimenten voor het pro-actief meedenken en de oplossingsgerichtheid van de dealer!

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Ruim 8 maanden ben ik bezig geweest met het werkend krijgen van de systemen waarvoor betaald is. Zonder enig resultaat. Van de week wederom een e-mail gehad van de dealer dat de fabriek de software aan het testen is waarmee de problemen opgelost moeten zijn. Zonder aan te geven op welke termijn deze software uitgerold wordt.

    Ik ben er klaar mee, de Audi Q4 is in mijn geval een zeer teleurstellende auto gebleken.

    - Audi Connect werkt niet.
    - irritante privacy melding
    - Bug in het airco systeem
    - laatste tijd veel tijdelijke storingen in de veiligheidssystemen.
    - afwerking en gebruik materialen in de auto niet Audi waardig.
    - kapotte achteruitrijcamera binnen 4 weken na ingebruikname.
    - rammel in het deurpaneel binnen 1 week. Was loszittende kabel.

    Jammer dat zo’n premium merk een auto op de markt heeft gebracht. Dit doet afbreuk aan het merk.

    Afgelopen maand de juiste keuze gemaakt. De Audi Q4 is ingeruild voor een nieuwe BMW IX3. Wat een verademing en een verschil. Afwerking top, opties veel uitgebreider en alles werkt! De app heeft veel meer mogelijkheden dan de Audi app.

    Audi was tot de tegenvallende Q4 echt mijn merk. Helaas is het gevoel nu even weg en heeft BMW tot nu toe een dikke streep voor!

    Succes iedereen met het werkend krijgen van de Audi Connect.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Mijn Q4 heeft vanaf dinsdag opeens geen verbinding meer met Audi Connect. Mijn achteruitrijcamera wordt niet meer geactiveerd, GPS wordt niet meer gevonden (dus geen navi en tijd), de kaart wordt niet meer weergegeven in de Virtual Cockpit, laadprofielen kunnen niet meer worden gekozen, connectie met de app is deels weg, kan geen dataverbinding meer leggen, etc. etc.

    Kan dit dezelfde oorzaak hebben als jullie destijds?

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poekie Q4 Bekijk Berichten
    Mijn Q4 heeft vanaf dinsdag opeens geen verbinding meer met Audi Connect. Mijn achteruitrijcamera wordt niet meer geactiveerd, GPS wordt niet meer gevonden (dus geen navi en tijd), de kaart wordt niet meer weergegeven in de Virtual Cockpit, laadprofielen kunnen niet meer worden gekozen, connectie met de app is deels weg, kan geen dataverbinding meer leggen, etc. etc.

    Kan dit dezelfde oorzaak hebben als jullie destijds?
    De Q4 is naar de dealer geweest om dit te verhelpen. Het 'regelapparaat' is vervangen. Eigenlijk het gehele MMI-systeem behalve het scherm. Dit was een onderdeel van 5.000 euro exclusief BTW. Onder garantie vervangen. Alles werkt weer als vanouds. Eén minpuntje. Alle AC-laadpunten met een Audi-logo zijn niet meer zichtbaar in op de kaart van het navigatiescherm. Dit betekent zo'n beetje alle publieke laadpalen. Als je zoekt naar laadpunten komen ze wel naar voren, ook in de app.

    Dat het MMI-systeem een 'baksteen' werd, kwam waarschijnlijk door een niet geheel (goed) verwerkte OTA software-update. Dus nieuwe kaartgegevens.
    Laatst gewijzigd door Poekie Q4; 15-11-23 om 16:27.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •