Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 37

Onderwerp: myAudi maakt geen contact

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard myAudi maakt geen contact

    Ik rijd vanaf 1 juli 22 een Q4 Etron model 40 waar ik ook de optie IT4 voor 3 jaar Audi connect Navigation & Infotainment bij heb genomen. Tot vandaag werkt deze optie nog steeds niet. Audi geeft aan dat er problemen zijn en dat dit in fases uitgeleverd gaat worden maar noemt geen tijdsbestek.
    Ik ben erg teleurgesteld in Audi en vind deze manier van omgaan van problemen echt “Audi onwaardig”. Voor een auto van bijna 70k€ is dit belachelijk. De slogan “neem een voorsprong op elektrisch rijden” mag wat mij betreft van de website af.
    Wat ik het meeste mis is online verkeersinformatie in combinatie met laadpunten. Daar hebben ze geen alternatief voor.

    Wie heeft er advies voor mij

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Unhappy Re: myAudi maakt geen contact

    Goedemiddag Rob, ik realiseer me dat deze post je niet erg gaat helpen, maar gedeelde smart is halve smart. Ook ik rij een Audi Q4 40 e-tron Launch Edtion sinds eind juni 2022. En je raad het al......ik heb exact hetzelfde probleem. De auto is volledig off-line: géén Google Maps navigatie, géén verkeersinformatie of nieuws en géén connectie met mijn myAudi App. De auto rijdt fantastisch maar het feit dat Audi haar software en connectiviteit niet op orde heeft (in ieder geval voor dit model) is echt een aanfluiting voor een Premium automerk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    En wat geeft de dealer dan als antwoord op dit probleem?
    Wordt er contact opgenomen met Pon? Of met de fabriek in Duitsland?

    Het kán niet zo zijn dat alle Audi's Q4 zonder connectiviteit rondrijden. Er moet een oplosbaar probleem aan de hand zijn, maar er moet door de dealer wat actiever mee worden omgegaan.

  4. #4
    anilv26's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Zit er uberhaupt de benodigde hardware in de wagen?
    Door chip tekorten kan het zijn dat het inderdaad pas later ingebouwd word.


    Verstuurd vanaf mijn SM-F926B met Tapatalk
    Audi A4 (B6) 2.5 TDI S​-Line 132kw 2004 Tuned By Audi
    Audi Diesel Racing

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Ik was even bang dat ik de enige was. Mijn Q4 nieuw geleverd in juni 2022 heeft exact hetzelfde probleem. Geen Audi Connect, app werkt niet en zelfs de zenderlogo’s van de DAB+ worden niet ingeladen. Al meerdere keren bij de dealer geweest. Zij roepen dat er in kwartaal 3 een oplossing komt. Het vertrouwen hierin is erg laag. Daarnaast binnen 3 maanden mijn achteruitrijcamera defect. Moet een nieuwe in, levertijd onbekend. Deze hele auto is zo niet Audi waardig. Ik word ook helemaal gek van die privacy melding, iedere keer als je instapt.

    De officiële ingebrekestelling is de deur uit.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anilv26 Bekijk Berichten
    Zit er uberhaupt de benodigde hardware in de wagen?
    Door chip tekorten kan het zijn dat het inderdaad pas later ingebouwd word.


    Verstuurd vanaf mijn SM-F926B met Tapatalk
    Zou zo maar kunnen inderdaad.
    Laatst gewijzigd door robr62; 15-09-22 om 11:49.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theohh Bekijk Berichten
    Ik was even bang dat ik de enige was. Mijn Q4 nieuw geleverd in juni 2022 heeft exact hetzelfde probleem. Geen Audi Connect, app werkt niet en zelfs de zenderlogo’s van de DAB+ worden niet ingeladen. Al meerdere keren bij de dealer geweest. Zij roepen dat er in kwartaal 3 een oplossing komt. Het vertrouwen hierin is erg laag. Daarnaast binnen 3 maanden mijn achteruitrijcamera defect. Moet een nieuwe in, levertijd onbekend. Deze hele auto is zo niet Audi waardig. Ik word ook helemaal gek van die privacy melding, iedere keer als je instapt.

    De officiële ingebrekestelling is de deur uit.
    Is het misschien verstandig om gezamenlijk nog actie te ondernemen richting Pon NL of Audi Duitsland ?
    Tot nu toe loop ik constant tegen dicht deuren aan en komt niemand in beweging, lijkt het.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Ik ben deze week weer langs mijn dealer geweest voor dit vraagstuk. Alleen al in de groep van Audi dealers waartoe deze dealer behoort, zijn er 5 stuks Audi Q4 met dit probleem, allen geleverd in juni 2022. Ook hier werd de suggestie gedaan dat er mogelijk een component of een SIM kaart ontbreekt en de auto’s desondanks toch uitgeleverd zijn. Dealer heeft een case aangemaakt bij Audi AG.

    Ik wil graag meewerken aan een collectieve actie of klacht. @Theohh mag ik (de tekst van) jouw ingebrekestelling ontvangen om ook deze op persoonlijke titel in te sturen naar Audi / Pon?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robr62 Bekijk Berichten
    Is het misschien verstandig om gezamenlijk nog actie te ondernemen richting Pon NL of Audi Duitsland ?
    Tot nu toe loop ik constant tegen dicht deuren aan en komt niemand in beweging, lijkt het.
    Dat lijkt mij een goed idee om dit collectief op te pakken. Bij de dealer word ik ook niet wijzer en gezamenlijk staan wij sterken naar de importeur toe.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lupulus Bekijk Berichten
    Ik ben deze week weer langs mijn dealer geweest voor dit vraagstuk. Alleen al in de groep van Audi dealers waartoe deze dealer behoort, zijn er 5 stuks Audi Q4 met dit probleem, allen geleverd in juni 2022. Ook hier werd de suggestie gedaan dat er mogelijk een component of een SIM kaart ontbreekt en de auto’s desondanks toch uitgeleverd zijn. Dealer heeft een case aangemaakt bij Audi AG.

    Ik wil graag meewerken aan een collectieve actie of klacht. @Theohh mag ik (de tekst van) jouw ingebrekestelling ontvangen om ook deze op persoonlijke titel in te sturen naar Audi / Pon?
    Het gevoel dat onderdelen niet werken heb ik ook. Mocht jouw suggestie waar zijn, dan is dat echt schandelijk. Vooral omdat het niet gemeld is. Audi levert dan een incompleet product. De tekst die ik gestuurd heb zal ik even erbij zoeken en naar je sturen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Beste @Lupulus, stuur mij even een mail naar theo1.heuvel@icloud.com dan stuur ik je even mijn brief.
    Laatst gewijzigd door Theohh; 22-09-22 om 11:51.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Hallo allemaal,

    Iemand al een update over de problemen met het Audi connect systeem en de oplossing vanuit Audi? Mijn auto gaat 10 oktober weer naar de dealer voor verder onderzoek en reparatie van de kapotte achteruitrijcamera. Hopelijk hebben ze dan ook een oplossing voor het connect systeem.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Hier nog steeds de bekende gebreken. Dealer heeft een test gedaan met een identieke auto Audi Q4 (welke dezelfde gebreken vertoonde). Deze is geheel off-line gebracht (hardware en software) door de engineers en daarna volledig weer opgebouwd. Resultaat: helaas géén connectie. Ingebrekestelling inmiddels verstuurd naar lease-maatschappij.
    Laatst gewijzigd door Lupulus; 05-10-22 om 21:44.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Ze hebben dus alles gereset maar nog geen hardware vervangen. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat het aan de hardware ligt en niet zo zeer aan de software. Daar ga ik ook op inzetten bij mijn dealer. Ze moeten uiteindelijk toch hardware gaan vervangen. Ik begreep vanuit eerdere bezoeken aan de dealer dat de Importeur nog geen noodzaak ziet om dit goed te keuren. Als dit aanblijft moeten we echt gezamenlijk stappen ondernemen naar de importeur toe.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    En @Theohh wat heeft het bezoek aan de dealer opgeleverd?

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Dubbel
    Laatst gewijzigd door Lupulus; 12-10-22 om 13:39.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Hier een kleine update, de auto staat al sinds maandag 10-10 bij de dealer en tot nu toe is alleen het probleem achteruitrijcamera opgelost. Wat betreft het Audi Connect systeem hebben ze van alles geprobeerd maar nog geen resultaat. De fabriek ziet wel dat de auto data verbinding heeft maar of deze ook iets ontvangt of verzend konden ze mij niet vertellen. Ze wachten nog op verdere feedback vanuit de fabriek. Wel begonnen ze weer over de app en een update maar dat heb ik gepareerd door te zeggen dat ik daar niet in geloof. Ook omdat de logo's van de DAB+ zenders niet zichtbaar zijn.

    kortom.. nog geen duidelijkheid.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theohh Bekijk Berichten
    Hier een kleine update, de auto staat al sinds maandag 10-10 bij de dealer en tot nu toe is alleen het probleem achteruitrijcamera opgelost. Wat betreft het Audi Connect systeem hebben ze van alles geprobeerd maar nog geen resultaat. De fabriek ziet wel dat de auto data verbinding heeft maar of deze ook iets ontvangt of verzend konden ze mij niet vertellen. Ze wachten nog op verdere feedback vanuit de fabriek. Wel begonnen ze weer over de app en een update maar dat heb ik gepareerd door te zeggen dat ik daar niet in geloof. Ook omdat de logo's van de DAB+ zenders niet zichtbaar zijn.

    kortom.. nog geen duidelijkheid.
    Nu zijn we weer 2 weken verder, heb je misschien al nieuws van de dealer?

    Verder vond ik: https://electrichasgoneaudi.net/mode...iconnectissue/
    Ik heb deze link naar mijn dealer gestuurd, maar ze zeggen dat dit niet tot een oplossing leidt.
    De "Replacement of SOS module" mogen ze niet uitvoeren omdat deze niet kapot is ....

  20. #19

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Ik rij nu iets langer dan een jaar in een Q4. Op wat kortstondige hick-ups na geen problemen gehad met de auto data verbinding en verbinding via de app (bij een bezoek Engeland duurde het wel een dag voordat de auto data verbinding had, irritant want navigatiekaarten waren nog niet geladen). Echter afgelopen periode dagenlang geen data verbinding auto en geen verbinding via de app (foutmeld code). Echter paar dagen in Duitsland geweest met de auto. Na een halve dag had de auto weer een data verbinding en na een paar dagen ging de app vanzelf weer werken. Bij terugkomst in Nederland bleef het gelukkig werken. Wellicht dan toch gerelateerd aan het telefoon netwerk / data dekking (roaming)? Merkte wel dat de auto veel ging updaten na de verbinding. Maar denk dus niet dat er sprake is van een hardware matig fout. Eerder software/roaming vermoed ik. Of het was puur toeval, maar dat geloof ik niet echt, had de problemen langer dan een week...
    Laatst gewijzigd door Rut; 27-10-22 om 12:00.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron

    Standaard Re: myAudi maakt geen contact

    Kleine update van mijn kant.

    Aankomende maandag gaat mijn auto wederom naar de Audi Dealer, na overleg met de importeur blijkt dat er in heel Nederland 1 Audi Q4 is waarbij ze iets hebben gedaan dat hielp. En deze actie hebben ze nog niet bij mij gedaan en dat willen ze nu gaan doen. Wat het is hebben ze niet aangegeven. De auto hebben ze tot dinsdag nodig.

    Audi Nederland vorige week ook aangetekend aangeschreven, die hebben nog niet gereageerd.

    Wordt vervolgd...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •