-
Pre conditioning batterij voor snelladen
Ik heb sinds kort een Audi Q4 e-tron 35 en wou gisteren eens snelladen om te testen omdat ik over een paar weken op reis wil gaan met die auto. Ik merk echter dat ik bij een praktisch lege batterij niet tot 100 kW geraak maar slechts tot 65-70 kW. Volgens de garage verkoper zou ik dan via de GPS een tankstation moeten aanduiden en dan zou de batterij gaan preconditionen om met meer vermogen te kunnen laden. Ik heb echter geen geïntegreerde GPS. Hebben jullie weet van andere manieren om die pre conditioning in gang te schieten zonder GPS? Het lijkt mij belachelijk dat dit via een GPS zou kunnen (toch al een vrij complex iets) maar dat hier geen simpele manuele bediening voor is. Ik zou echter niet weten waar zoeken als het zou bestaan.
-
Re: Pre conditioning batterij voor snelladen
Mijn (grote) e-tron haalt met gemak 120 kW zonder dat ik als laaddoel een snellaadstation invoer.
Maar ik heb dan wel een tijd gereden en ga dan pas laden.
Ik kan me voorstellen dat je die laadsnelheid niet haalt als je koud van huis meteen naar een snellader rijdt.
Voorzover ik weet is er geen mogelijkheid om voorverwarmen handmatig in- of uit te schakelen.
Forum Rechten