Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Veel olielekkage

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Veel olielekkage

    geachte forumleden,

    Bracht ik achteloos m'n Q5 naar de dealer voor reparatie van mijn rechtvoorportier en voor APK, krijg ik telefoontje van de garage
    dat de motor veel olie gelekt heeft. Nu was de laatste grote onderhoudsbeurt in febr dit jaar en nu 5 maanden later schijnt er lekkage te zijn.
    Ik rijd gemiddeld 23.000 km per jaar, dus zou ik in 5 maanden tijd 4.600 km gereden moeten hebben (Ze kunnen dit aan de rapportage nakijken).
    Ik heb er nog geen olie bij hoeven te doen, dus mij een raadsel, nu ineens olie lekkage.

    De dealer zou de motor schoonspuiten en er mee gaan rijden en dan kijken waar de lekkage vandaan komt.

    In 2013 is de gehele motor nagezien, verbruikte heel veel olie, en zijn er nieuwe zuigers aangebracht. Dit trouwens onder coulance regeling.

    Ik vrees t ergste, maar heeft 1 van jullie dit ook al meegemaakt?

    Er staat nu 170.000 km op de teller en de Q5 is van sept-2009

    Ook ging mijn rechtervoorportier, na ontgrendeling, niet van buiten open.
    Mijn linker voorportier heeft dit ook al gehad en is met coulance regeling gerepareerd.

    Op het forum lees ik heel veel van deze zelfde mankementen en was deze 1e reeks van Q5 in 2009, dan een soort van prototype waar nu allerlei
    mankementen aan gaan komen? Jullie mogen het zeggen.

    Trouwens mijn vorige auto was een BMW 318i Touring en die heeft 300.000 km gelopen en was 17 jaar oud. Nooit van dergelijke problemen gehad met deze BMW.

    Graag hoor ik of er meerdere Q5 bezitters bovenstaande hebben meegemaakt en wat was de oplossing of ervaring.

    Ben erg benieuwd.

    Groet
    Jadine

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel olielekkage

    Olielekkage ken ik juist voornamelijk van BMWs, bij >80% van de gebruikte BMWs die hier binnenkomen zeikt het er aan alle kanten uit.
    Laat de dealer eerst maar aangeven waar het lekt, het kan een simpele en betaalbare reparatie zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Veel olielekkage

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Olielekkage ken ik juist voornamelijk van BMWs, bij >80% van de gebruikte BMWs die hier binnenkomen zeikt het er aan alle kanten uit.
    Laat de dealer eerst maar aangeven waar het lekt, het kan een simpele en betaalbare reparatie zijn.
    Oke, dank je voor opbeurende reactie, want ik vreesde al het ergste.
    ze zouden het motorblok schoonspuiten en dan er mee gaan rijden.

    Net een telefoontje gehad en t blijkt dat van t distributiedeksel de pakking lekt. Kan verholpen worden. Wat de kosten hiervan zijn, geen idee. Dat zei hij er maar niet bij.
    Van rechterportier was de sloteenheid kapot, die is ook vervangen.

    Zodra ik meer antwoorden krijg, meld ik me wel weer op dit forum.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •