Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 44

Onderwerp: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

  1. #21

    Standaard Re: Oproep aan Q5 bezitters, 1e serie uit 2009, TFSI motor naar de gallemiezen

    Ik ben zelf (gelukkig) niet bekend met dit probleem, maar het lijkt me niet iets om je zomaar af te laten schepen met een verhaal van de dealer (lees: PON).

    Je zou een second opinion kunnen laten uitvoeren door een onafhankelijke instantie. Ik weet bijvoorbeeld dat dit bedrijf dat ook doet: http://www.auto-kennis.nl/reparatie-keuring.html

    Zij kunnen je wellicht verder helpen. Toen ik vorige week mijn eigen auto verkocht heeft de koper bij hen een aankoopkeuring laten doen. Ik sprak toen de keurmeester en die is goed thuis in de VAG-problematiek (olieverbruik etc.) en vertelde dat zij regelmatig dit soort zaakjes met PON oplossen.

    Hoop dat je er iets aan hebt en veel sterkte en succes gewenst!

  2. #22

    Standaard Re: Oproep aan Q5 bezitters, 1e serie uit 2009, TFSI motor naar de gallemiezen

    Het is een helaas bekende kwaal slechte distributiekettingen en spanners ook bij de 1.8 en 2.0 TFSI motoren in de A3, A4, A5, Q5, maar ook de Skoda Octavia, Superb, de VW Golf, Passat, Eos, Tiguan, Jetta en de zusters van Seat oa Leon.

    Helaas doen ze bij VAG (Volkswagen Audi Groep) net alsof iedereen de eerste is en wordt op basis van de leeftijd van de auto (ja meneertje hij is ook al X jaar oud en heeft al 3 rondjes rond de kerk afgelegd) iedereen het bos ingestuurd...iets met pappen en nathouden. Jammer dat men destijds de spanners en de ketting niet heeft mee vervangen nu kon de rekening nog wel eens heel hoog (8000 / 10.000) hoor ik wel eens uitvallen. Sterkte in de strijd.


    Verzonden vanaf mijn telefoon

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Oproep aan Q5 bezitters, 1e serie uit 2009, TFSI motor naar de gallemiezen

    Aanbod van dealer gekregen. Nieuwe motor voor € 12.000 of gereviseerde, die olie modificatie heeft gehad, voor € 5.400. Daar in zit dan montage en inspectiekst. Dealer wilt niets weten voor coulance. Ze zeggen dat de kettingspanner goed was bij inspectie. Balen als een .....
    Hartog-tuning gebeld maar die zijn met vakantie ☹️
    Ik heb via anwb juristen een artikel gelezen dat je dit moet voorleggen aan geschillencommissie voertuigen. Rode draad in de uitspraken daarvan is dat dealer/verkoper moet opdraaien voor de kosten.
    Reparatiekosten brengt de auto niet meer op.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    hallo forumleden,

    begin augustus had ik topic geplaatst over ratelende motor. Na heel veel reacties van jullie, waar ik erg blij mee was, heb ik mijn
    rechtsbijstand geraadpleegd en zij hebben een expert naar de dealer gestuurd. Gisteren de uitslag ; zoals een aantal al meldden,
    "de kettingspanner". Nu zei de expert dat de monteurs alle begrip toonden en medewerking gaven, maar dat bij de werkplaats receptie
    een jonge gast zit die het allemaal wel even weet te vertellen. Die ligt dwars, maar dat had ik al snel in de gaten.

    De expert stuurt nu een rapport naar de juridische afdeling van Achmea en zal het verhaal zeker nog een vervolg krijgen.
    De auto staat nog bij de dealer met gedemonteerde motor ( deden ze niet echt vanzelf maar expert is erbij gebleven toen ze bij
    de distributieketting en spanner kwamen)

    Jullie horen van mij hoe het verdere verloop zal zijn.

    groetjes
    Jadine

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Gaat nog steeds over dezelfde motor dus samengevoegd met bestaande topic.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jadine Bekijk Berichten
    hallo forumleden,

    Nu zei de expert dat de monteurs alle begrip toonden en medewerking gaven, maar dat bij de werkplaats receptie
    een jonge gast zit die het allemaal wel even weet te vertellen. Die ligt dwars, maar dat had ik al snel in de gaten.

    groetjes
    Jadine
    Is dit bij hoogenboom toevallig ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Mijn audi staat bij Hoogenboom toevallig. Die weten van de prijs! 1157 euro voor schoonmaken 6 verstuivers aan een 3.0 tdi bi-turbo......

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Is dit bij hoogenboom toevallig ?
    Ja mijn auto staat nog steeds bij Audi Centrum Rotterdam, Hoogenboom, Rotterdam, Zuiderparkweg.

    Wel? Heb jij informatie omtrent mijn Audi?

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sssssebasssss Bekijk Berichten
    Mijn audi staat bij Hoogenboom toevallig. Die weten van de prijs! 1157 euro voor schoonmaken 6 verstuivers aan een 3.0 tdi bi-turbo......
    Oke, maar mijn motor is geheel kapot en moet er een gereviseerde, ca € 5.500,00 of een nieuwe motor in, ca € 12.000,00. Ik denk niet dat hij te repareren valt.

  11. #30
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jadine Bekijk Berichten
    Ja mijn auto staat nog steeds bij Audi Centrum Rotterdam, Hoogenboom, Rotterdam, Zuiderparkweg.

    Wel? Heb jij informatie omtrent mijn Audi?
    Nee sorry, maar je verhaal van 'jonge gast die het allemaal wel even ging vertellen' vond ik zo typisch klinken. Alleen dacht ik dan aan het andere filiaal, maar blijkbaar zit er ook zo een in rdam.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #31
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Heren, het is hier geen marktplaats. Wissel even mailadressen uit da kan deze discussie privé verder voortgezet worden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #32
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jadine Bekijk Berichten
    Ja mijn auto staat nog steeds bij Audi Centrum Rotterdam, Hoogenboom, Rotterdam, Zuiderparkweg.

    Wel? Heb jij informatie omtrent mijn Audi?
    Kan jij mij een mailtje sturen betreft de Q5.
    Dat mag hier niet op het forum zoals de admin net zei.

    -


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #33
    Harry Toppert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Beste Jadine,

    Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met je auto. Ik heb sinds afgelopen vrijdag precies hetzelfde euvel. Waarschijnlijk ook de motor naar zijn gallemiezen. De ketting had teveel speling waardoor er schade is ontstaan in het blok. Alleen al het bekijken kost al 1450,- .

    Ik heb de auto nu 3 jaar. gekocht met 76K op de teller. Had toen al de olie probleem oplossing gehad. Inmiddels staat er 192.500 op de teller. Sinds ik hem heb ik al nwe koppelingsplaten, ik had last van aangekoekte zuigers( bovenop de zuigers). mijn turbo is vervangen. Daarna nog 3 benzine inspuit injectoren vervangen. En dan nu dit. Is geen succes auto en als ik de prijzen hier hoor dan zal het hem ook nooit gaan worden.

    Maar goed ben benieuwd wat jouw oplossing was.

    Groeten
    Gerben

  15. #34
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Met een @ ervoor krijgt ze een mailtje... Dus @Jadine
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Hallo Harry,

    Inmiddels heb ik mijn Q5 weer terug, na bijna 6 maanden in de garage te hebben gestaan. Via mijn rechtsbijstand verzekering is er een deal tussen de dealer en mij tot stand gekomen en is de motor gedeeltelijk vernieuwd. Ik rijd er nu 1 maand in en ben ik blij dat hij weer naar tevredenheid rijdt.
    Jij heel veel succes en ben ik ook benieuwd hoe jouw situatie is afgelopen.
    groetjes
    Jadine

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jadine Bekijk Berichten
    Hallo Harry,

    Inmiddels heb ik mijn Q5 weer terug, na bijna 6 maanden in de garage te hebben gestaan. Via mijn rechtsbijstand verzekering is er een deal tussen de dealer en mij tot stand gekomen en is de motor gedeeltelijk vernieuwd. Ik rijd er nu 1 maand in en ben ik blij dat hij weer naar tevredenheid rijdt.
    Jij heel veel succes en ben ik ook benieuwd hoe jouw situatie is afgelopen.
    groetjes
    Jadine
    Op een forum komt alles van twee kanten, net als in een relatie... en ik denk dat het voor anderen zoals @Harry Toppert heel handig kan zijn om iets meer te weten over hoe het opgelost is, op grond van wat en - belangrijkst - hoeveel centen je uiteindelijk nog bij de dealer hebt mogen achterlaten. Toch?
    Laatst gewijzigd door tdt; 13-02-18 om 14:30.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Ik heb interesse in een Q5. Heb de factuur van de reparatie voor de modificatie toegestuurd gekregen. Ik kan helaas niet een foto plaatsen hier met de onderdelen die zijn vervangen. Maar zit hier iemand op het forum die precies weet wat er vervangen had moeten worden dat je motor niet in de soep loopt? Kan ik die lijst doorsturen.

  19. #38
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Als bijlage een kopie van een garantierekening van een 2.0 TFSI motorrevisie, uitgevoerd in april 2016. Het nummer voor de zuigers is ook nu nog het juiste (dit nummer is voor het laatst gewijzigd eind 2015, en is van de "goede" zuiger, dus met de 3-delige olieschraapveer met wafelstructuur).
    De distributie staat hierin overigens niet vermeld, die wordt al dan niet op kosten van de klant vaak gelijk meegenomen.

    De rekening is wel overcompleet vind ik, werkelijk elk boutje (waarvoor hoekverdraaiing is voorgeschreven bij het vastzetten, en die moeten volgens het servicemanual inderdaad altijd worden vernieuwd) en ringetje staat erop. Pon betaalde, dus .....
    In elk geval zou je hiermee een goed beeld moeten kunnen krijgen wat er precies aan je beoogde Q5 is gedaan. Succes!
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Hallo @Kees B,

    Bedankt voor het voorbeeld. Dit is de lijst van de Q5. De spanner is ook vervangen. Dit was in 2016.

    Is dit voldoende, zodat die niet in de soep loopt?

    Mvgimage2.jpgimage1.jpg

  21. #40
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervolg op vastgelopen TFSI 2.0 motor Q5 uit 2009

    Ja, daar zou ik me wel gerust bij voelen, ook mooi dat de spanner is vervangen, dat was het zwakke punt in de distributie van de eerste bouwjaren van de Q5.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •