Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Audi Q2

  1. #1
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Audi Q2

    De uitnodigingen zijn inmiddels uitgegaan om de nieuwe Q2 in the flesh te gaan bekijken. Tijd voor een nieuw subforum?

    Hoewel Audi de Q2 neerzet als een nieuwe hippe trendy stads SUV is het nog altijd redelijk stil rond de introductie. De eerste reviewvideo's beginnen langzaamaan online te verschijnen, maar een goed beeld van de auto krijg ik nog altijd niet.

    Wij gaan kijken of het de up! kan gaan opvolgen als de 'kleine' auto voor de deur. Ik wordt nog niet heel warm van de auto zoals deze in de reviews wordt getoond in voornamelijk rood. Op onderstaande foto begint het dan wel weer wat te lijken.

    Q2.jpg

  2. #2
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi Q2

    http://www.autoweek.nl/nieuws/audi-q...-a3-sportback/


    Inmiddels wat meer informatie. Ik vind het een hele nette auto irl. Best een behoorlijke kofferbak ondanks Quattro en de rest ziet er ook volwassen uit. Ondanks dat 17 inch heel wat lijkt vraagt de auto wel om 19 inch met velgen die wat verder naar buiten staan. Twijfelpunt zijn de stoelen. Het zijn niet de stoelen van de A3 en bieden minder steun. Ook lijkt de zitting niet verlengbaar.

    Bestellen gaat nog wel even duren denk ik. Voorkeur ging uit naar de eerder aangekondigde 190pk 2.0 tfsi. Over die motor hoor ik echter niets meer.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    312
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Ik vind hem in het echt tegenvallen.
    Interieur is echt geweldig. Gaaf, Jong, Prachtig verlichte sierlijsten, Geweldige stoelen, en prima de ruimte.
    Het is geen A6 qua achterbank, maar ik had minder verwacht.

    Wat betreft de stoelen begrijp ik wel wat je zegt, maar het blijft voor mij een SUV. Het zijn niet de beste stuurmans-auto's, en het zitcomfort was dikke prima.
    (Misschien had de demo bij Flevo wel andere stoelen?)

    Maar dan de buitenkant..... Het lijkt wel een Koreaan. Die vouwen voor de achterschermen, mega saaie achterlichten..... Nee....
    Er stond daar overigens een Q3 naast, die zag er wel gelijk serieus saai uit. Misschien is het wennen.

    Ik denk dat de prijsstelling nog wel eens serieus kan gaan tegenvallen.

  4. #4
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi Q2

    Prijsstelling ben ik ook heel benieuwd naar. Ik vind de Q2 in de basis niet goedkoop in ieder geval.

    De gemiddelde leeftijd van de bezoeker is volgens mij ook veel hoger dan de doelgroep waar de Q2 zich op moet richten. Beetje aangeklede Q2 zal wel snel richting 45.000 euro gaan en dat zijn serieuze prijzen voor een auto die zich ook qua nummering en grootte onder de A3 laat plaatsen.

    Als oudgediende Audi rijder moet ik ook nog erg wennen aan de nieuwe pakketten en combinaties van opties.

  5. #5
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    De gemiddelde leeftijd van de bezoeker is volgens mij ook veel hoger dan de doelgroep waar de Q2 zich op moet richten.
    Welke doelgroep is dat dan denk je?

    In mijn straat worden dergelijk auto's zonder enige uitzondering en bij bosjes gekocht door gepensioneerden. Lijkt me sterk dat een fabrikant daar niet van op de hoogte is
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw


  6. #6

    Standaard Re: Audi Q2

    Eerlijk is eerlijk... die foto in de startpost vind ik niet verkeerd. Grijs met zwart kan-ie best hebben. Kleurtjes daarentegen... nah. Achterlichten iets te VW Polo achtig, maar voor een Q-serie valt het me mee. De eerste die ik niet meteen strontlelijk vind. En.. ik gok dat ze 'm op de klasse Cactus neerzetten, en dan is dit echt wel een stuk beter, vooral die grijze in post 1...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    312
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Alleen koop je 3 maal een cactus voor de prijs van een Q2.

    De doelgroep lijkt mij toch Jong.
    Rode verlichting ed. Niet iedereen houdt daarvan.

  8. Ad
  9. #8
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi Q2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Welke doelgroep is dat dan denk je?

    In mijn straat worden dergelijk auto's zonder enige uitzondering en bij bosjes gekocht door gepensioneerden. Lijkt me sterk dat een fabrikant daar niet van op de hoogte is




    Niet de gepensioneerden. Het moet urban zijn, hip en met een klein kindje (of kleindkind? ;-)) nog goed bruikbaar. :-)

  10. #9
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi Q2

    Ik snap trouwens niet helemaal waarom je voor een brochure een foto maakt van een Q2 die half over een stopstreep heen staat met een stopbord vanwege een schijnbaar onoverzichtelijk verkeerspunt om één of ander gesprek te beginnen met een kop koffie! Maar dat terzijde. ;-)

  11. #10
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten


    Niet de gepensioneerden.
    Ah zo. En Calvé wilde vooral pindakaas verkopen aan kleine mannetjes die later de elfstedentocht zouden winnen
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  12. #11
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Ik heb hem mogen bewonderen !! De Misano rode op tour in Nederland was een grote verassing voor mij...echt een nieuwe auto die zeker stof zal doen opwaaien.

    Van binnen relatief ruim en modern ogend, van buiten veel groter dan ik had verwacht...zeker geen Polo of A1 formaat.
    Ziet er van buiten, door een 10 cm lagere carrosserie, stevig en stoer uit: sportiever dan een Q3.

    Het momenteel bekendgemaakte prijsverschil met een Q3 is niet reeel: men vergelijkt een 1.0 3 cilinder Q2 instapper met een 1.4 150 PK Q3 en voor een zelfde motorisering is het prijsverschil al weer € 2000,-- kleiner. !! Toch ga ik hem serieus in de gaten houden.

    Modjes: voor een goed overzicht een Q2 forum topic bij de Q serie aanmaken ?? We krijgen er zeker meer van te horen/ reacties !!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 02-08-17 om 10:04.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  13. #12
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Modjes: voor een goed overzicht een Q2 forum topic bij de Q serie aanmaken ?? We krijgen zeker meer te horen/ reacties !!
    Dat kunnen wij mods niet... klusje voor @Sander
    One liter, driver's licence eater...


  14. #13
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik vind de Q2 in de basis niet goedkoop in ieder geval.
    Dat is toch geen enkele Audi?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  15. #14
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi Q2

    De configurator is inmiddels online. En meteen een dikke streep door de Q2. Een 1.4T met handbak, sport S-line en wat multimedia brengt de auto al over de 49.000 euro. Nog geen quattro en 2.0T en kersen op de taart als een open dak, leer of B&O. Zelfs geen mono.pur

  16. #15

    Standaard Re: Audi Q2

    ...Pon begaat dus dezelfde fout als met de A4...

  17. #16
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    ...Pon begaat dus dezelfde fout als met de A4...
    ik vind het verbijsterend hoe weinig ik de B9 zie rijden idd..
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  18. #17
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi Q2

    Ik merk een weerstand in de prijzen die gevraagd worden bij Audi de laatste jaren. Het gaat mij er dan niet meer om of ik het kan betalen maar of ik het wil betalen. Dit bedrag wordt mij gewoon te gek omdat ik met 49.000 euro toch nog wat te 'zeuren' heb over een kleine auto. Het irriteert mij dat ik toch nog 350 euro moet betalen voor een deelbare achterbankleuning of 420 euro voor DAB, 340 euro voor een lendensteun en dat de stoelen geen uitschuifbare zitting hebben. Ondanks al die pakketten (sport Pro Line S) moet je ook nog bijna 800 euro neertellen voor een comfortairco.
    Wij hebben nog nooit een tweedehands auto gekocht maar hierdoor zijn we dat nu toch voor het eerst aan het overwegen.

  19. #18
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Ja, die prijzen slaan helemaal nergens meer op. Volgens mij is een A6 nog goedkoper dan een A4 met dezelfde specs... Voor een auto in de categorie Q2, is alles bovem de 35k toch al questionable, je schrijft het diezelfde dag nog af..
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  20. #19
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Q2

    Over 6 maanden komen de eerste pakketen die veel meer opties voor minder geld hebben.
    Vorige A3 SB kosten 4000€ meer omdat er een nieuw model werd geleverd. Nu 4 jaar hebben we dezelfde facelift auto gekocht voor 3000€ minder met meer opties

  21. #20

    Standaard Re: Audi Q2

    Met 4K minder praat je nog steeds over een stadsautootje van 45.000 euro, met een 1.4T die ook in een Polo van 16.000 piek zit. Dan betaal je dus grofweg 30.000 euro voor een Audi body op - denigrerend - een Polo Cross Country onderstel.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •