Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 'Persoonlijke WLAN hotspot', kan niet verbinden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard 'Persoonlijke WLAN hotspot', kan niet verbinden

    Hallo,
    Ik ben nieuw in dit forum : ik verwacht ten laatste in november mijn Q3 Sportback hybrid.
    Ondertussen rijd ik met de Q2 (modeljaar 2017) van mijn vrouw en probeer een aantal zaken die ik tot nu toe nooit gebruikt heb.
    Ik heb een probleem met wat Audi noemt "persoonlijke WLAN hotspot gebruiken", dit zou moeten toelaten via de eigen smartphone internet verbinding de wagen met het internet te verbinden.
    Dit maakt gebruik van de mogelijkheid om een smartphone te configureren als Wifi hotspot. Dit werkt perfect met mijn smartphone om bijvoorbeeld een tablet zonder LTE met het internet te verbinden.
    In de Audi heb ik hiermee echter een probleem.

    Ik volg de Audi handleiding :
    menu ) telefoon ) rechterkeuzetoets )WLAN instellingen ) WLAN aan,

    (tot dusver geen probleem).
    De handleiding zegt dan :
    Netwerk zoeken kiezen en bevestigen
    Bij mij verschijnt in het menu echter totaal niets, ik kan dus geen netwerk kiezen om de Audi met de smartphone te verbinden.
    Heeft iemand hier ervaring mee ? Of moet ik 'Netwerk zoeken kiezen en bevestigen' ergens anders in het Audi menu terugvinden (wat ik niet gevonden heb) ? Of is deze mogelijkheid om de één of andere reden bij sommige wagens uitgeschakeld ?
    Dank bij voorbaat ! Ik zie ernaar uit om met jullie in de toekomst ervaringen uit te wisselen.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Persoonlijke WLAN hotspot', kan niet verbinden

    Ik dacht dat het juist was bedoeld om je Audi als hotspot te gebruiken. Dat vereist dus een internetverbinding van de auto via de ingebouwde, of een extra sim.
    ALs de auto dan met internet is verbonden, dan kunnen alle inzittenden die verbinding gebruiken.

    Dat is zoals ik de optie "Hotspot gebruiken" altijd heb begrepen. Maar ik kan er helemaal naast zitten, want ik gebruik zelf geen mobiel internet.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 14-03-21 om 20:53.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Persoonlijke WLAN hotspot', kan niet verbinden

    Onderscheid moet gemaakt worden tussen wat in het Audi instructieboekje genoemd wordt 'persoonlijke (smartphone) WLAN hotspot' en '(AUDI) WLAN hotspot'.

    Wat je beschrijft is de AUDI WLAN hotspot, wat het mogelijk maakt om de inzittenden te laten surfen via de internet verbinding van de wagen.

    Deze internet verbinding kan volgens het boekje gerealiseerd worden op 4 manieren :

    - gebruik maken van de embedded SIM kaart (nadeel : je moet een extra data abonnement nemen)

    - gebruik maken van een eigen SIM kaart (nadeel : je hebt een extra SIM kaart en een extra data abonnement nodig)

    - gebruik maken van je smartphone via bluetooth (maar dan heb je een smartphone nodig die het rSAP protocol ondersteunt)

    - gebruik maken van je smartphone en de 'persoonlijke (smartphone) WLAN hotspot' functionaliteit van de smartphone (voordeel : je gebruikt de SIM kaart en het data abonnement van je smartphone). Mijn oorspronkelijk bericht gaat hierover.

    Met deze laatste methode kunnen de inzittende ook surfen via de hotspot van de smartphone.

    Bedankt voor de reactie en hopelijk heb ik dit wat duidelijker kunnen maken. De Audi terminologie is in dit geval wat verwarrend.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: 'Persoonlijke WLAN hotspot', kan niet verbinden

    Je hoeft mij niet te bedanken; ik dank jou voor je verhelderende uitleg.
    Helaas lost dat jouw probleem nog niet op...

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •