Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Zachtere schokdempers

  1. #21
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.478
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Zachtere schokdempers

    Betreffende Conti Winterbanden heb ik alleen praktijkervaring met de Wintercontact TS series (de TS850, TS860, TS870 en TS870P). Het zijn de fijnste winterbanden die ik persoonlijk ken.
    De Michelin Alpin 5 en 6 ken ik ook goed. Zijn hele goede banden op asfalt maar wel stugger als de TS8XX series.
    Van Goodyear ken ik de Blizzak lm005. Vind em "zo zo" en kan em niet aanbevelen.
    Ik vind, tot nu toe, de Conti TS870 (zitten onder de Skoda van de vrouw en mijn Cabrio) en de TS870P (zitten in de winter onder de Tesla) de **allerbeste** winterband die ik ooit gehad heb, samen met de Nokian Hakkapeliitta 3. Die staan samen op mijn Nummer 1 plek.

    Ik koop nooit goedkope remmerij of banden. Ze zijn het enige dat mij en de auto van een intiem samenzijn met een boom, vangrail of ravijn (want Zwitserland) weghoud.
    Hier in Zwitserland hebben we ander winter-weer als in NL (paar lullige vlokjes 1 keer per jaar ;-) Bijna niemand koopt hier "goedkope winterbanden". Dat leer je snel genoeg af hier.
    Ook gaan winterbanden eraf als ze 4mm profiel hebben. Met minder als 4mm gelden ze hier niet meer als winterband. Dus met 3 auto's en veel gereden kilometers jagen we er hier aardig wat banden doorheen (2 Winterseizoenen max).
    Laatst gewijzigd door Steven; 25-04-24 om 09:53.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard Re: Zachtere schokdempers

    Hey Steven, ik neem aan dat ik niet het hele jaar op Conti winter TS870P kan rijden. Ken jij ook comfortabele zomerbanden met soepel verende wangen.

  3. #23
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.478
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Zachtere schokdempers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheoQ2 Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat ik niet het hele jaar op Conti winter TS870P kan rijden.
    Nee geen goed idee. Nu gaat het nog wel met het relatief koude lente-weer. Maar als het lekker warm wordt in de zomer, smelten de meeste winterbanden waar je bij staat (slijten erg snel). Plus ze worden zacht als pudding en als je dan een uitwijkmanoeuvre moet maken dan zou je wel een "significant emotional event" kunnen meemaken want de wagen zwalkt als een bezopen zeeman (sommige winterbanden meer als andere, obviously).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheoQ2 Bekijk Berichten
    Ken jij ook comfortabele zomerbanden met soepel verende wangen.
    Pirelli Cinturato P7
    Michelin Primacy 4 (zijn hier en daar nog te krijgen)
    Michelin Primacy 4+ (is ietsjes stugger)
    Conti Premium Contact 7 (vergelijkbaar met de 4+)

    Als je NU nog een setje Primacy 4 (niet de 4+) te pakken kan krijgen, meteen doen. De opvolger 4+ heeft een beetje "smooooothnes" ingeleverd.
    Laatst gewijzigd door Steven; 26-04-24 om 09:02.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard Re: Zachtere schokdempers

    Hartelijk bedankt voor de snelle en goede uitleg

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard Re: Zachtere schokdempers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Nee geen goed idee. Nu gaat het nog wel met het relatief koude lente-weer. Maar als het lekker warm wordt in de zomer, smelten de meeste winterbanden waar je bij staat (slijten erg snel). Plus ze worden zacht als pudding en als je dan een uitwijkmanoeuvre moet maken dan zou je wel een "significant emotional event" kunnen meemaken want de wagen zwalkt als een bezopen zeeman (sommige winterbanden meer als andere, obviously).


    Pirelli Cinturato P7
    Michelin Primacy 4 (zijn hier en daar nog te krijgen)
    Michelin Primacy 4+ (is ietsjes stugger)
    Conti Premium Contact 7 (vergelijkbaar met de 4+)

    Als je NU nog een setje Primacy 4 (niet de 4+) te pakken kan krijgen, meteen doen. De opvolger 4+ heeft een beetje "smooooothnes" ingeleverd.
    Wat vind je van de Pirelli Cinturato all seasons sf2. Voor als ik alleen in Nederland rij. Deze hebben toch ook zacht rubber?


  6. #26
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.478
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Zachtere schokdempers

    De Cinturato all seasons ken ik niet. Ik heb nog nooit een all-season band gehad.

    De Michelin CrossClimate is erg goed. Was jarenlang de winnaar van elke zulke bandentest. Hier is een goede recente video over all-season banden van een totale bandenfreak op Youtube. Ik vind zijn tests erg goed gedaan (hecht er meer waarde aan als die van de ADAC , ANWB (is eigenlijk ADAC) etc.

    https://www.youtube.com/watch?v=1kyPJcnSCC0


    Wat voor velgenmaat heb je eigenlijk? Standaard, of grote velgen met een dun lappie rubber eromheen? (ik weet niet wat voor velgenmaten onder de Q2 mogelijk zijn)
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard

    Het is velgenmaat 17, steek 5x112, ET45 met 215/55 R17 banden

    Michelin Primacy 3 AO 94W 215/55-R17
    Michelin Primacy 3.jpg
    Veel stugger dan de Continental Wintercontact TS870P. Misschien is de Continental Ecocontact 6Q soepeler.

  8. Ad
  9. #28
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.478
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Zachtere schokdempers

    Ok je hebt geen "vulling uit je tanden schuddende super velgen". Das ist schon mal gut.

    "Eco" banden zijn per definitie stugger want "hardere wang en loopvlak" met als doel lagere rolweerstand en om de wereld te redden. De prijs die je betaald is minder comfort.

    Mijn advies: Conti PremiumContact 7 of Michelin Primacy 4 (voorkeur als die nog te krijgen zijn) of Primacy 4+ of Cinturato P7. Dit zijn alle "Touring" banden en deze categorie is per definitie fijner om te rijden. Als je meer stuur-respons en gevoel wil, moet je een "Performance" band nemen (maar die zijn stugger). Maar in jouw use-case is een Touring-band de juiste keuze.
    Laatst gewijzigd door Steven; 29-04-24 om 11:04.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •