Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Ik heb een Audi Q3 bouwjaar 2017 en niet echt gelukkig met het veercomfort. De auto is uitgerust met "drive select systeem": welke is ingesteld op de stand "comfort" Ondanks deze instelling vind ik de vering nog behoorlijk hard. Een vriend van mij heeft onlangs een nieuw VW golf gekocht en die had eigenlijk hetzelfde probleem. Hij is hiermee terug naar de dealer gegaan en (hij zegt) dat zij een softwarematige aanpassing hebben uitgevoerd in het "drive select systeem" en het veercomfort aanzienlijk is verbeterd. Ik ben met deze informatie naar mijn Audi dealer gestapt maar hier konden zij niets voor mij betekenen. Zij zijn niet in staat om drive select te wijzigen volgens de service afdeling. Wie weet hier meer over?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Heb je de optie magnetic ride? Ik denk dat je alleen dan iets kunt aanpassen aan de stugheid van jou vering door middel van drive select.
    Anders moet je denk ik echt denken aan een hardware matige aanpassing zoals andere veren o.i.d.
    Succes!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Ik kan via drive select 4 verschillende modes kiezen en dan merk je zeker wel verschil. De stand "comfort"is de meest comfortabele stand natuurlijk maar ik wil nog zachter.

  4. #4
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Ook ik bezit een Q3 2017 Proline S, uitgerust met de optie "drive-select" ; m.i. is deze optie alleen van toepassing op het schakelgedrag van de automaat (eco, sportief, comfort en automatisch) en (volgens mij nauwelijks merkbaar ) eventueel de mate van ondersteuning van de stuurbekrachtiging en gasgeven-respons.

    Indien je toen een Proline S model (2017) bestelde, was er een standaard optie aangevinkt van "sport/verlaagd" onderstel welke een sportiever (harder geveerd) rijgedrag zou betekenen. Ik heb die optie (gratis) uitgevinkt omdat ik al voor een grotere 18" velg had gekozen en daarmee de auto te stug zou worden.
    Het schijnt moeilijk te zijn om de optie "sport/verlaagd" achteraf te veranderen.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Bandenspanning gechecked met een betrouwbare meter?

    Toen ik mijn huidige Q5 (geen ADS) kocht viel het veercomfort mij ook bar tegen tijdens de eerste proefrit. Auto daarom niet gekocht. Paar dagen later toch nog eens gaan kijken bij de auto met twee bandenspanningsmeters bij me, bleken de banden rondom op 2,8 bar te staan ipv 2,1. Een wereld van verschil in veercomfort, zo bleek na correctie.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Magnetic ride is er niet op de Q3, wat de Q3 als optie heeft is niet hetzelfde. De verstelbare dempers in de Q3 moet je echt als optie hebben voordat het iets gaat veranderen in drive select. Los van de verstelbare demping kan je alsnog Drive Select hebben. De optie drive select op de Q3 heeft betrekking op je gasrespons + het sturen en INDIEN VAN TOEPASSING/BESCHIKBAAR op meebewegende verlichting, airco, automaat en de verstelbare demping.

  7. #7
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    @RAZur:
    Zoals ik dus al een 3 uur geleden in dit topic uitgelegd heb....herhalingen hebben niet zoveel nut.

    @ Kees B:
    Inderdaad is ook de bandenspanning (vooral op de Q3) duidelijk van invloed: hoe hoger, des te "harder" de demping overkomt, hoewel ik standaard ca. 0,2 bar hoger rijdt dan aangegeven in het portiertabelletje.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    @RAZur:
    Zoals ik dus al een 3 uur geleden in dit topic uitgelegd heb....herhalingen hebben niet zoveel nut.
    Wat een zure reactie. Je schreef dat Drive Select "ALLEEN" van toepassing was op gasrespons, stuurbekrachtiging en automaat. Als je mijn reactie leest zie je dat ik dit verder aanvul. Daarbij had ik het over de optie van de elektronisch VERSTELBARE demping die als enige in de Q3 WEL verandert middels Drive Select en niet over het 20mm verlaagde sportonderstel waar jij over schreef. Er zijn 3 verschillende onderstellen voor de Q3. De verstelbare demping is niet verlaagd.

  10. #9
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    @RAZur
    Sorry, was niet "zuur" bedoeld maar een "stroomlijning/verduidelijking" van reacties.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Bandenspanning gechecked met een betrouwbare meter?

    Toen ik mijn huidige Q5 (geen ADS) kocht viel het veercomfort mij ook bar tegen tijdens de eerste proefrit. Auto daarom niet gekocht. Paar dagen later toch nog eens gaan kijken bij de auto met twee bandenspanningsmeters bij me, bleken de banden rondom op 2,8 bar te staan ipv 2,1. Een wereld van verschil in veercomfort, zo bleek na correctie.
    Goede tip. Hier had ik nog niet naar gekeken. Ik heb wel de gewoonte de banden harder op te pompen dan voorgeschreven.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Magnetic ride is er niet op de Q3, wat de Q3 als optie heeft is niet hetzelfde. De verstelbare dempers in de Q3 moet je echt als optie hebben voordat het iets gaat veranderen in drive select. Los van de verstelbare demping kan je alsnog Drive Select hebben. De optie drive select op de Q3 heeft betrekking op je gasrespons + het sturen en INDIEN VAN TOEPASSING/BESCHIKBAAR op meebewegende verlichting, airco, automaat en de verstelbare demping.
    Ik dacht dat Audi alleen magnetic ride had als instelbare demping. Blijkt idd nog een andere variant te zijn met ventielen. Toch wat geleerd. 😄

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Drive select op 'Comfort' nog erg hard

    Ik lees op diverse forums dat Eibach hier een oplossing voor kan bieden. Zij monteren blijkbaar nieuwe veren en schokbrekers hetgeen het comfort aanmerkelijk zou verbeteren. Wie heeft hier ervaring mee?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •