Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

    Binnenkort wordt mijn Q3 uit DL geleverd. Het is een 2.0 tdi 130 kw, maar geen quatro, handgeschakeld bi 2013
    mijn vraag is of bij deze de koeler moet worden vervangen. Ik zal geen caravan trekken, maar wel een gesloten aanhanger met inhoud, totaal 850-900 kg. Ook zal ik niet de bergen op rijden. Ik zal het alleen in NL gebruiken.

    verder ben ik benieuwd of deze ingelezen moet worden.

    gr
    Laatst gewijzigd door cmylmz; 28-11-18 om 00:27.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

    Kan toch prima aan. Volgens mij voor de A3 is het 1600kg. Dan moet 900kg een makkie zijn toch?

  3. #3
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

    De vraag is m.i. OF een in DUITSLAND geleverde Q3 reeds is voorbereid voor een trekhaakmontage achteraf: d.w.z. dat o.a. de KOELER verzwaard is uitgevoerd en ook wat andere zaken zoals de fan en kabelbomen naar achteren.
    Bij mijn Q3 TFSI 1.4 uit 2017 was dit vanaf fabriek het geval en moest er alleen een originele trekhaak met aanpassingen in de boordcomputer gedaan worden: ook de achterbumper was reeds voorbereid met een uitneembare uitsparingsdeksel. E.e.a. sowieso geen lekenklusje om alles zelf te doen !! (Kostte mij zo'n € 1300,--).
    Wat een A3 zou kunnen trekken heeft m.i. niets te maken met een Q3: niet alle "3's" zijn op hetzelfde gebaseerd !! Mijn Q3 benzine 1.4l mag 1800 kg geremd trekken !!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  4. #4

    Standaard Re: Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Bij mijn Q3 TFSI 1.4 uit 2017 was dit vanaf fabriek het geval en moest er alleen een originele trekhaak met aanpassingen in de boordcomputer gedaan worden: ook de achterbumper was reeds voorbereid met een uitneembare uitsparingsdeksel. E.e.a. sowieso geen lekenklusje om alles zelf te doen !! (Kostte mij zo'n € 1300,--).
    Dat is wel prijzig, voor nog geen €600 koop je een inbouwset met Audi onderdelen (zwenkhaak, regelapparaat, kabelset, bouten, zekeringen, ontgrendeling en handleiding). Lekenklusje is het niet, maar met een paar uur wel klaar.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 30-11-18 om 13:31.

  5. #5
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Dat is wel prijzig, voor nog geen €600 koop je een inbouwset met Audi onderdelen (zwenkhaak, regelapparaat, kabelset, bouten, zekeringen, ontgrendeling en handleiding). Lekenklusje is het niet, maar met een paar uur wel klaar.
    Tja, AUDI werkplaatsuren en garanties zijn niet goedkoop en ik kan je technische mogelijkheden en jouw beschikbaarheid van speciaal gereedschappen en vakkennis natuurlijk niet beoordelen !!
    NB: In de prijslist van de Q3 staat zowel de "af-fabriek" alsook de prijs als "achteraf" (indien voorbereid) inbouw vermeld..... de prijzen ontlopen elkaar niet zoveel !!

    VEEL SUCCES TOEGEWENST !!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...


  6. #6

    Standaard Re: Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

    @merelmaassluis Geen speciale gereedschappen of speciale mogelijkheden nodig hoor. Met een rateldoos, schroevendraaier en bij voorkeur momentsleutel kom je er wel. Iedereen die eerder zelf heeft gesleuteld kan dit. Na plaatsing (evt. laten) coderen met VCDS of ander diagnoseapparaat en klaar bent u. Jouw betaalde bedrag is niet vreemd als je het bij een dealer laat doen, het is alleen niet de meest voordelige weg voor de OEM trekhaak retrofit. Dat is alles wat ik ermee wilde zeggen FIJN WEEKEND

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

    Ik heb een plek in Belgie gevonden die de trekhaken met de bekende merk zal inbouwen. Het inleren is noodzakelijk, omdat er in je dashboard een trekhaaklamp moet branden als je een aanhanger aansluit. Ook worden de a-sensoren automatisch uitgeschakeld als aanhanger wordt aangesloten.
    Een vaste trekhaak in NL kost 600€ en een afneembare +/- 200€ duurder. Alles incl btw.En levenslang garantie
    In Belgie kost afneembare 600€- , 380€ vaste en dan wordt het ook ingeleerd.
    Wat betreft de koeler is mij verteld dat het niet hoeft omdat ik een lichte aanhanger zal
    trekken.
    Ik zal mijn ervaring we delen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

    Je hebt helemaal gelijk, dat is mij ook verteld door een bedrijf.
    Alleen als je een camper trekt zal t nodig zijn

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Koeler vervangen 2.0 TDI ivm montage trekhaak achteraf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ksi Bekijk Berichten
    Kan toch prima aan. Volgens mij voor de A3 is het 1600kg. Dan moet 900kg een makkie zijn toch?
    Je hebt helemaal gelijk, dat is mij ook verteld door een bedrijf.
    Alleen als je een camper trekt zal t nodig zijn

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •