Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Lampjes Elektronische stabiliseringscontrole, ABS, Elektronische parkeerrem en Stuurinrichting branden soms

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Lampjes Elektronische stabiliseringscontrole, ABS, Elektronische parkeerrem en Stuurinrichting branden soms

    Goede middag allemaal,
    Ik heb een probleempje met mijn Q3 U8. Onregelmatig gaan 4 controlelampjes tegelijkertijd branden (of weer uit).
    Het gaat om de lampjes van Elektronische stabiliseringscontrole, ABS, Elektronische parkeerrem en Stuurinrichting.
    Soms branden ze gelijk bij het aanzetten van het contact. Soms lichten ze op na enkele minuten rijden en heel soms blijven ze een poosje uit.
    Ik merk totaal niets aan het rij- of remgedrag van de auto. Alleen de boordcomputer werkt dan niet meer (geeft storing aan).
    Ik heb pas zo'n 400 km met de auto gereden. Heb garantie op de motor en versnellingsbak, maar ben bang dat dit er niet onder valt.
    Toen ik de auto kocht, 2 weken geleden, bij een volkswagendealer, werd mij verteld dat hij een grote servicebeurt heeft gehad. Ik kreeg daarvan het bewijs overhandigd (de nota) waarop o.a. op stond dat alle oliën, filters én de accu vervangen waren.
    Als ik het contact nu aan- of uit zet krijg ik de melding "service bereikt". Kan dit met de bovenstaande lampjes te maken hebben (dat het b.v. een kwestie van resetten is)?





    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door tom; 15-12-19 om 19:15.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Lampjes Elektronische stabiliseringscontrole, ABS, Elektronische parkeerrem en Stuurinrichting branden soms

    Dankjulliewel voor alle wijze raadgevingen (smile). Het verbaast me dat hier blijkbaar niet snel gereageerd wordt. Maar voor diegene die alsnog zou willen gaan reageren...... het is reeds opgelost. Uitgelezen.......EBS connector (zeg ik dat goed?) defect en vervangen. Klaar. Oók de service-interval gereset. Weer helemaal blij met m'n karretje dus!

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampjes Elektronische stabiliseringscontrole, ABS, Elektronische parkeerrem en Stuurinrichting branden soms

    Ik vermoed dat iedereen -zoals in soortgelijke topics- had gezegd dat je 'm moest laten uitlezen, maar dit zo logisch vond dat het overbodig was om te melden. Meestal is er wel iemand die dit advies geeft.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •