Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.0 TDI regenereert om de 300km +/- 50km blauwe rook

  1. #1

    Standaard 2.0 TDI regenereert om de 300km +/- 50km blauwe rook

    Beste Forumleden
    Ik heb een vraag ik heb een antwoord proberen zoeken op de forum maar vind tot nu toe geen.
    Ik heb een audi q3 van 2012 2.0tdi s tronic 177pk nu 331000km
    Mijn probleem is dat sinds vorige zomer mijn audi om de 300km begint te regeneren ik krijg een 50km blauwe rook echt mist en daarna stopt het ineenkeer. Ik heb in augustus de roetfilter vervangen lampje begon te branden en de egr buis die was gescheurd (door veel rook?) ook vervangen. Ik heb ook van de injectoren de ringetjes laten vervangen er zat olie op de injectoren. Ik dacht dat dit het probleem was maar tevergeefs hij blijft nog steeds regenereren incl rook. Wat ik ook merk is dat de olie lichtjes stijgt. Ik heb een geforceerde regeneratie laten uitvoeren en toen kwam er geen rook uit.
    Dit alles is wel gebeurt na een grote beurt
    2 voorste cardanassen
    Transmissie olie vervangen
    Automaatfilter vervangen.
    En de gewone onderhoud.


    Ik heb geen koelvloeistoflek
    De wagen rijd goed alleen als hij begint te regenereren dan is de kracht minder .
    De nieuwe roetfilter is wel aftermarket
    Er zijn geen foutcodes enkel van de cruisecontrol die werkt niet tijdens regeneratie.
    Ik denk dat de vorige eigenaar deze heeft laten chippen de wagen is te vlot.
    Bij de autokeuring heb ik ook een opmerking gekregen te hoge co uitstoot.

    Weten jullie waar ik nog kan zoeken?
    Wat ik wel merk is als ik hem voltank doet ie het na een 150 tal km wanneer hij een blokje onder de helft is doet ie het weer en als hij bijna op reserve is ook.
    Een 3 keer op volle tank.
    Ik heb een lamdasonde besteld mss kan het daaraan liggen?


    Ik hoop dat iemand me hier kan helpen of is het tijd om te verkopen voor export?
    Alvast bedankt👊🏽

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TDI regenereert om de 300km +/- 50km blauwe rook

    Olie stijgen en veel regenereren lijkt dus op hoog brandstof verbruik, heb je dat ook? Je bent alleen bij de symptomen begonnen lijkt het, gevolg is dicht roetfilter, verstopt egr enz maar je moet het meer zoeken bij de voorkant, de luchtmassameter als ie die nog heeft anders de inlaat druk sensor, inlaat lekkage tussen turbo en motor, maar de chip kan ook gewoonweg niet goed zijn, ik weet niet hoe lang hij er in zit?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: 2.0 TDI regenereert om de 300km +/- 50km blauwe rook

    Vroeger deed ik wel een 850km nu ligt het altijd rond 750km door de regeneratie verbruikt ie wel meer ging vanuit. Zou hij voor de LMM geen foutcode geven? Ik kan het natuurlijk wel eens proberen en met de inlaatdruksensor bedoel je de MAP sensor?
    Ik heb de auto 3jaar nu mss dat de chip er +/- er een 6jaar opzit. heb hem gekocht op 185000km
    Thx
    Voor de snelle antwoord

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •