Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 44

Onderwerp: Jankende remmen RSQ3

  1. #21

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjaakRSQ3 Bekijk Berichten
    De ankerplaat is inderdaad de plaat (bij mij zilverkleurig) achter de remschijf. En die was inderdaad 90 graden verbogen over 5 centimeter. Deze is bij Audi vervangen en op de offerte stonden ok nieuwe bouten, dus ik neem aan dat die ook vervangen zijn. Hoe de schade is gekomen weet ik niet, de auto was 5 jaar oud, had 41.000 km gereden en 3 vorige eigenaars gehad. Maar met de originele schijven piepte hij in ieder geval niet, dat kwam meteen naar boven nadat ze vervangen waren. Toen hadden ze alleen de oude schijven al weggegooid dus die konden ze ook niet terugplaatsen.
    Die dunne plaat is niets meer dan een beschermplaat, geen ankerplaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjaakRSQ3 Bekijk Berichten
    Montage is zeker goed gedaan, het is ook maar een kleine klus van een uur. Velg eraf, klauw met 2 torx eraf zodat ze klauw eraf kan, dan de torx van de schijf losdraaien en hij is er al vanaf.
    Dat is dus precies hoe het niet moet en daar waarschuwt Audi dus ook voor: "RISK OF MALFUNCTION". Zie mijn quote en plaatje in mijn vorige post. Van die torx moet je afblijven, exact vanwege het punt wat Tarox als eerste in hun mail noemt, het fixed caliper design van deze remmerij:
    "Vehicles with a fixed caliper (typical 4 piston caliper supplied as OE)
    Issue. If the caliper and pad are not perfectly square to the brake disc there will be uneven pressure which can lead to noise. Due to the design of a fixed caliper vs a regular sliding caliper there is no tolerance for small vibrations which will cause a resonation in the system which a two-piece disc can amplify due to the use of alloy this can also be made worse with cars fitted with alloy hub assembly."

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjaakRSQ3 Bekijk Berichten
    Bij de nieuwe blokken zater nieuwe veerplaatjes en pinnen en dat zit er goed in. Beek had alles gemonteerd met kopervet maar ik had gelezen dat dit niet goed was, dus dat is vervangen door keramisch vet.
    Je hebt nu DP31513/3C en daar zaten de veertjes en pinnen bij begrijp ik van je?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjaakRSQ3 Bekijk Berichten
    Bij de laatste werkzaamheden is er ook speciaal antipiepfolie aangebracht achter de 4 remblokken per klauw, en de plaatjes die erop zaten zijn verwijderd.
    Klinkt als gerommel aan een remblok wat gewoon al goed had moeten zijn, zou niet nodig moeten zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjaakRSQ3 Bekijk Berichten
    Vibratriedempers zetten er niet op, de auto heeft 8 pots remklauwen met 4 remblokken op de vooras. Deze klauw zit dus direct op een frame wat volgens mij dan weer ergens op de voorpoot geschoefd zit.
    Als de vibratiedempers er bij jouw klauw ook op kunnen is dat misschien geen gek idee, maar dat zal dit probleem nu niet oplossen verwacht ik. Ik weet dat het een 8-pots remklauw is met 4 remblokken. De klauw zit niet direct op 'een frame', de klauw zit op de carrier en had niet van de carrier afgehaald moeten worden met die torxbouten. De carrier+caliper hadden in z'n geheel (met diezelfde 2 bouten die Audi had vervangen vermoedelijk) eraf gehaald moeten worden. Zoals Tarox al noemt, bij fixed caliper remmerij komt de uitlijnen precies. Daar zou nu dus zomaar het probleem kunnen zijn ontstaan, bij het vervangen van die schijven. Voor andere blokken hoeft de klauw (en de carrier) helemaal niet los, dus dat zou ook verklaren dat je hetzelfde probleem met nieuwe blokken ook hebt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjaakRSQ3 Bekijk Berichten
    Tarox is een goed merk, ik had dezelfde schijven ook 10 jaar onder mijn vorige auto zitten. En deze zijn speciaal gemaakt voor de RS3/RSQ3 maar de fabrikant geeft wel aan dat er al problemen in het ontwerp zitten. Zie de mail hieronder die ik van ze heb gekregen.
    Ik twijfelde niet over Tarox an sich, maar over de combinatie van deze gegroefde schijven met deze fixed caliper remmerij op de RSQ3 (en TTRS en RS38V), waarvan ik niet zeker wist of dat een goede combi is. Maar ervan uit ging dat jij dat had opgezocht Volgens mij zegt Tarox hier niet dat er een probleem in het ontwerp zit, ze geven je alleen wat mogelijke oorzaken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjaakRSQ3 Bekijk Berichten
    Ik heb ondertussen al een prijs opgevraagd bij Audi A-point in Hoofddorp met de vraag of ze kunnen garanderen dat het monteren van originele schijven dit probleem echt gaat oplossen en ik niet weer geld aan het weggooien ben.
    Ik betwijfel of zij je gaan garanderen dat je met origineel spul geen geluidjes gaat horen. Zij kennen de uitdagingen met deze remmerij vast ook wel. Dit zou wel een prijzig probeersel zijn.

    Zou toch nog eens naar de klauw kijken, ik denk niet dat dit geluid door die beschermplaat komt. Het komt op me over alsof hier ook wel een verantwoordelijkheid van Beek in dit verhaal zit, maar dat kun je zelf het beste inschatten. Succes
    Laatst gewijzigd door Nenna; 27-06-21 om 17:49.

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    @Raz0r

    Maar ze noemen het in de monteurs wereld wel een ankerplaat, ondanks we er niets aan verankeren.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    @Raz0r

    Maar ze noemen het in de monteurs wereld wel een ankerplaat, ondanks we er niets aan verankeren.
    Mooi verwarrend als je zowel 2 als 9 een ankerplaat gaat noemen (afb. is niet van een RSQ3)
    Bijlage 264102

  4. #24
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Tja, don’t shoot the messenger

    2 is een remtang bracket.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #25

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Tja, don’t shoot the messenger

    2 is een remtang bracket.
    Bijlage 264103



  6. #26
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ja i know, echter als je in de fysieke wereld om ankerplaten vraagt krijg je deze niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    2 ziet er ook niet uit als een plaat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Google maar eens op ankerplaat en dan afbeeldingen
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #29

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Google maar eens op ankerplaat en dan afbeeldingen
    Ja, en wat zie je dan, ankerplaten van trommelremmen. Een totaal ander product dan "9" hoewel het er enigszins hetzelfde uitziet. "2" heeft min of meer dezelfde functie als een ankerplaat bij een trommelrem, daarom zal het (door de automerken zelf) hetzelfde genoemd worden in het Nederlands.. Als ik google op "remtang bracket" zoals jij het noemt vind ik 3 resultaten

    Anyway

    Ik zet mijn centen in op een verkeerd/scheef teruggemonteerde remklauw die niet los had moeten worden gemaakt. En hopelijk heeft het gepruts aan die Redstuff blokken niet meer kwaad dan goed gedaan.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 27-06-21 om 22:05.

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Vroeger heette het ding waar je de remklauw op monteert een remzadel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ja, en wat zie je dan, ankerplaten van trommelremmen. Een totaal ander product dan "9" hoewel het er enigszins hetzelfde uitziet. "2" heeft min of meer dezelfde functie als een ankerplaat bij een trommelrem, daarom zal het (door de automerken zelf) hetzelfde genoemd worden in het Nederlands.. Als ik google op "remtang bracket" zoals jij het noemt vind ik 3 resultaten
    .
    Ja daar komt het ook vandaan, vroeger zaten de schoenen en cilinder op de ankerplaten, echter is het met de schijven een stofplaat geworden. Maar je hebt ook stofplaten die je tussen de velg en de schijf schroeft zodat je velgen niet vies worden, dat is weer meer een stofplaat.

    Anyway
    Ts heeft er verder niets aan, gekke is wel dat de stofplaat/ankerplaat krom was en dat gebeurd echt niet zomaar met een velg, ik zou alles wat uit te wisselen is naar links naar links doen en kijken of het mee verhuisd.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #32

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ts heeft er verder niets aan, gekke is wel dat de stofplaat/ankerplaat krom was en dat gebeurd echt niet zomaar met een velg, ik zou alles wat uit te wisselen is naar links naar links doen en kijken of het mee verhuisd.
    Dat zei ik ook, waarschijnlijk een keer op de remschijf gevallen. Maar ts zei al dat ding () intussen al vervangen is. Voordat de remmerij vervangen werd had hij het geluid niet. Uit elkaar gehaald om de nieuwe schijven te monteren en sindsdien ellende.

  14. #33
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Hier snap ik dan geen bal van.....Bij 1 van de bezoekjes aan Beek zag ik dat de remankerplaat over 5 cm 90 graden geknakt was, dat leek mij niet goed, en nadat deze eraf was gehaald en recht gebogen was het janken over.
    Vlak hierna zijn de wintervelgen gemonteerd en heb ik maanden probleemloos gereden. Na het monteren van de zomervelgen en banden was het echter weer helemaal mis.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    @Raz0r

    Maar ze noemen het in de monteurs wereld wel een ankerplaat, ondanks we er niets aan verankeren.
    Klopt, ik noemde het een keienvanger, maar bij Audi noemen het het de ankerplaat. En omdat deze heel dun is en wel kan zingen (iets waarvoor een schijf te dik is), en bovendien na het rechtbuigen ineens stil was dacht ik dat deze aan het meeresoneren was om de trillingen die door de remschijf werden veroorzaakt.

    Mijn lokale garage denkt dat het aan de velgen ligt, en dat de huidige combinatie zorgt voor het resoneren. Ze hebben dit al een keer met een andere auto meegemaakt, en met andere velgen was het opgelost. En zoals ik al eerder had gezegd heb ik de hele winter met 18 inch velgen en winterbanden ook helemaal geen enkele resonantie gehoord.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Hier snap ik dan geen bal van.....Bij 1 van de bezoekjes aan Beek zag ik dat de remankerplaat over 5 cm 90 graden geknakt was, dat leek mij niet goed, en nadat deze eraf was gehaald en recht gebogen was het janken over.
    Vlak hierna zijn de wintervelgen gemonteerd en heb ik maanden probleemloos gereden. Na het monteren van de zomervelgen en banden was het echter weer helemaal mis.
    En dat klopt, het was hierna ook over. maar direct daarna heb ik ook de winterbanden gemonteerd. Dus of het rechtbuigen nou echt de oorzaak was kanm ik dus ook niet meer precies herinneren, het was in ieder geval wel maanden weg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Die dunne plaat is niets meer dan een beschermplaat, geen ankerplaat.


    Dat is dus precies hoe het niet moet en daar waarschuwt Audi dus ook voor: "RISK OF MALFUNCTION". Zie mijn quote en plaatje in mijn vorige post. Van die torx moet je afblijven, exact vanwege het punt wat Tarox als eerste in hun mail noemt, het fixed caliper design van deze remmerij:
    "Vehicles with a fixed caliper (typical 4 piston caliper supplied as OE)
    Issue. If the caliper and pad are not perfectly square to the brake disc there will be uneven pressure which can lead to noise. Due to the design of a fixed caliper vs a regular sliding caliper there is no tolerance for small vibrations which will cause a resonation in the system which a two-piece disc can amplify due to the use of alloy this can also be made worse with cars fitted with alloy hub assembly."


    Je hebt nu DP31513/3C en daar zaten de veertjes en pinnen bij begrijp ik van je?


    Klinkt als gerommel aan een remblok wat gewoon al goed had moeten zijn, zou niet nodig moeten zijn.


    Als de vibratiedempers er bij jouw klauw ook op kunnen is dat misschien geen gek idee, maar dat zal dit probleem nu niet oplossen verwacht ik. Ik weet dat het een 8-pots remklauw is met 4 remblokken. De klauw zit niet direct op 'een frame', de klauw zit op de carrier en had niet van de carrier afgehaald moeten worden met die torxbouten. De carrier+caliper hadden in z'n geheel (met diezelfde 2 bouten die Audi had vervangen vermoedelijk) eraf gehaald moeten worden. Zoals Tarox al noemt, bij fixed caliper remmerij komt de uitlijnen precies. Daar zou nu dus zomaar het probleem kunnen zijn ontstaan, bij het vervangen van die schijven. Voor andere blokken hoeft de klauw (en de carrier) helemaal niet los, dus dat zou ook verklaren dat je hetzelfde probleem met nieuwe blokken ook hebt.


    Ik twijfelde niet over Tarox an sich, maar over de combinatie van deze gegroefde schijven met deze fixed caliper remmerij op de RSQ3 (en TTRS en RS38V), waarvan ik niet zeker wist of dat een goede combi is. Maar ervan uit ging dat jij dat had opgezocht Volgens mij zegt Tarox hier niet dat er een probleem in het ontwerp zit, ze geven je alleen wat mogelijke oorzaken.


    Ik betwijfel of zij je gaan garanderen dat je met origineel spul geen geluidjes gaat horen. Zij kennen de uitdagingen met deze remmerij vast ook wel. Dit zou wel een prijzig probeersel zijn.

    Zou toch nog eens naar de klauw kijken, ik denk niet dat dit geluid door die beschermplaat komt. Het komt op me over alsof hier ook wel een verantwoordelijkheid van Beek in dit verhaal zit, maar dat kun je zelf het beste inschatten. Succes
    Zo mooi als jij mij weet te citeren lukt mij niet, ik zal je puntjes nog even verder proberen toe te lichten

    De caliper zit met 2 bouten vast op een frame en met twee dikke torx bouten en deze moeten er echt vanaf ander gaat de schijf er niet vanaf.
    Als ik naar een voorbeeld kijk, lijkt het mij dat je hier ook niets aan kan instellen, of scheef kan vastzetten.

    RSQ 3 caliper.jpg

    Beek wil niet echt meer meewerken, ze weten het niet en zeggen het niet op te kunnen lossen. In eerste instantie hadden ze nog aangeboden om op hun kosten een set originele schijven te monteren. Want ze hadden de oude zelf al meteen weggegooid en we hebben dus nooit meer kunnen testen of het met de oude schijven ook meteen zou zijn opgelost.

    Geld heeft het nu toch al gekost, ik kan nu gewoon niet meer van de auto genieten, en het moet gewoon opgelost worden. Als er dan weer nieuwe schijven en blokken onder moeten dan moet ik de pijn maar even nemen want zo wil ik er niet mee rijden.
    Laatst gewijzigd door tom; 28-06-21 om 19:54.

  16. #35

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Als die velgen op wandelsnelheid al zo resoneren dat ze dit geluid maken is dat voor originele Audi velgen wel bizar. Even je wintervelgen erop zetten is desondanks wel het goedkoopste probeersel. Je lijkt in je tekst zelf te suggereren dat het aan je zomervelgen ligt, dus probeer je wintervelgen eerst even voordat je 1500 euro uitgeeft aan nieuwe originele remmerij (waarbij inkopen in Duitsland, ahw-shop.de, je misschien nog geld zou schelen).

    Misschien praten we langs elkaar heen, maar wat ik bedoel te zeggen is dat je bij deze remmerij de remklauw niet van remzadel/'ankerplaat' hoeft te splitsen en dat Audi ook voorschrijft dat niet te doen. Garages doen dit soms toch en op Youtube zie je het ook gebeuren. Audi beschrijft daarbij 'RISK OF MALFUNCTION', als je dat doet. Je hebt weinig speling bij een fixed caliper. Voor alleen remblokken vervangen voldoet de pinnen eruit halen en veertjes los. Om de schijven te demonteren verwijder je gewoon direct de 2 grote M14 bouten en haal je het geheel eraf.

    Hier zie je trouwens nog die trillingsdempers (schroef N10510301 + demper 8J0615431, 4x nodig als je links en rechts wil doen) waar ik het over had:
    Bijlage 264111
    Zimmermann heeft ook nog setjes te koop: https://www.ebay.de/itm/362796815570
    Veertjes/pinnetjes: 3D0698269 (2x nodig voor links en rechts)
    Laatst gewijzigd door Nenna; 28-06-21 om 21:14.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Als die velgen op wandelsnelheid al zo resoneren dat ze dit geluid maken is dat voor originele Audi velgen wel bizar. Even je wintervelgen erop zetten is desondanks wel het goedkoopste probeersel. Je lijkt in je tekst zelf te suggereren dat het aan je zomervelgen ligt, dus probeer je wintervelgen eerst even voordat je 1500 euro uitgeeft aan nieuwe originele remmerij (waarbij inkopen in Duitsland, ahw-shop.de, je misschien nog geld zou schelen).

    Misschien praten we langs elkaar heen, maar wat ik bedoel te zeggen is dat je bij deze remmerij de remklauw niet van remzadel/'ankerplaat' hoeft te splitsen en dat Audi ook voorschrijft dat niet te doen. Garages doen dit soms toch en op Youtube zie je het ook gebeuren. Audi beschrijft daarbij 'RISK OF MALFUNCTION', als je dat doet. Je hebt weinig speling bij een fixed caliper. Voor alleen remblokken vervangen voldoet de pinnen eruit halen en veertjes los. Om de schijven te demonteren verwijder je gewoon direct de 2 grote M14 bouten en haal je het geheel eraf.

    Hier zie je trouwens nog die trillingsdempers (schroef N10510301 + demper 8J0615431, 4x nodig als je links en rechts wil doen) waar ik het over had:
    Bijlage 264111
    Zimmermann heeft ook nog setjes te koop: https://www.ebay.de/itm/362796815570
    Veertjes/pinnetjes: 3D0698269 (2x nodig voor links en rechts)
    Deze trillingdempers zitten er al op, dat zal wel als modificatie door Audi zijn gedaan.

    En als ik op youtube naar andere filmpjes kijk zie ik ook dat ze de klauw eraf halen. En als iets met boutjes vastzti, moet het toch te demonteren en ook weer goed te monteren zijn?

    Helaas heb ik van zowel Tarox als Audi nog helemaal niets gehoord.


    Schijven RS3 vervangen (remmen zijn gelijk aan de RS Q3)

    https://www.youtube.com/watch?v=hcuZAsQgius

    Ook hier halen ze de hele klauw eraf, ik heb er alleen zoals hij het noemt een ‘centerpiece’ er niet op zitten.

    https://www.youtube.com/watch?v=aPEcs3dLQDM
    Laatst gewijzigd door SjaakRSQ3; 29-06-21 om 19:32.

  18. #37
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Zitten de bevestiging gaten voor de centerpiece wel in de remklauw?
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  19. #38

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    @SjaakRSQ3 Precies zoals ik zei in mijn reactie al zei: garages en lui op youtube doen dit soms verkeerd. Zo ook in deze beide filmpjes. Ja, het meeste wat je los schroeft kun je weer herstellen, maar dan moet je wel weten wat je doet en er aandacht voor hebben.. De klauw is waarschijnlijk affabriek perfect uitgelijnd gemonteerd op de carrier/remzadel/ankerplaat, dus dat zul je dan opnieuw moeten doen als je dat hebt losgemaakt. Waar is jouw centerpiece? Die had er ook niet uit gehoeven.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 29-06-21 om 20:12.

  20. #39
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Ik krijg aardig het gevoel dat ze niet helemaal weten waar ze mee bezig zijn geweest als de centerpiece ontbreekt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Jankende remmen RSQ3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @SjaakRSQ3 Precies zoals ik zei in mijn reactie al zei: garages en lui op youtube doen dit soms verkeerd. Zo ook in deze beide filmpjes. Ja, het meeste wat je los schroeft kun je weer herstellen, maar dan moet je wel weten wat je doet en er aandacht voor hebben.. De klauw is waarschijnlijk affabriek perfect uitgelijnd gemonteerd op de carrier/remzadel/ankerplaat, dus dat zul je dan opnieuw moeten doen als je dat hebt losgemaakt. Waar is jouw centerpiece? Die had er ook niet uit gehoeven.
    De centerpiece die ik ze op het filpmje eraf zie halen is bij mij gewoon blijven zitten, alleen de 2 stalen pennen zijn eruit getikt zodat de klemmen los kwamen, en daarna kon je de blokken er zo uit halen. Alleen met het vervangen en later zoeken naar problemen hebben ze de klauw zelf eraf gehaald.

    klauw.jpg
    Laatst gewijzigd door SjaakRSQ3; 30-06-21 om 13:50.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •