Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Vertraging in gaspedaal S-tronic

  1. #1

    Standaard Vertraging in gaspedaal S-tronic

    Hallo audirijders,

    Afgelopen week heb ik gereden in een Audi Q3 2.0 tfsi met S-tronic. Nu merkte ik bij (een plotselinge) acceleratie dat er een behoorlijke vertraging zit in de reactie op het gaspedaal. Wanneer ik vanuit stilstand, of al rijdend, het gas vol intrap zitten er zo'n twee tellen tussen voordat de auto echt tot actie overgaat.
    Ik dacht in eerste instantie aan de turbo, maar het speelt voordat er uberhaupt echt toeren gemaakt worden. Het lijkt mij daarom meer in de software te zitten.

    Is dit een bekend fenomeen bij de S-tronic (al dan niet bij de Q3)? En kan dit opgelost worden?

    Ik kwam hetzelfde verhaal namelijk ook net tegen op Autoweek: http://www.autoweek.nl/autoreview/34...attro-pro-line

    graag een reactie, alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Sfreak; 15-09-12 om 14:20.

  2. #2

    Standaard Re: Vertraging in gaspedaal S-tronic

    Ik kom hetzelfde verhaal ook tegen bij TopGear:

    "Het gaspedaal heeft een soort elastiekeffect; vanuit stilstand rijd je zelden weg op de manier die je verwacht. De computer laat de koppeling te langzaam op komen – vervelend als je vlot wilt invoegen op een kruising – of juist te snel, waarop je gas terugneemt en lekker door elkaar geschud wordt. Rustig optrekken op heuvels, wanneer de automatische handrem zelf de hellingproef voor z’n rekening neemt, gaat gepaard met één groot hakerig elektronisch ballet van half opkomende koppelingen en loslatende remmen, waardoor je behoorlijk on-premium schokkerig van je plaats komt. Waarom? Wat was er mis met een normale, simpele, soepele automaat? Ach, dat is waar ook: die kost meer brandstof, en dat kunnen we anno 2011 niet hebben."
    Zie: http://www.topgear.nl/autotests/audi...k-test-drives/

    Moet ik dus concluderen dat deze trage reactie op het gaspedaal normaal is bij een S-Tronic?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vertraging in gaspedaal S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sfreak Bekijk Berichten
    Ik kom hetzelfde verhaal ook tegen bij TopGear:

    "Het gaspedaal heeft een soort elastiekeffect; vanuit stilstand rijd je zelden weg op de manier die je verwacht. De computer laat de koppeling te langzaam op komen – vervelend als je vlot wilt invoegen op een kruising – of juist te snel, waarop je gas terugneemt en lekker door elkaar geschud wordt. Rustig optrekken op heuvels, wanneer de automatische handrem zelf de hellingproef voor z’n rekening neemt, gaat gepaard met één groot hakerig elektronisch ballet van half opkomende koppelingen en loslatende remmen, waardoor je behoorlijk on-premium schokkerig van je plaats komt. Waarom? Wat was er mis met een normale, simpele, soepele automaat? Ach, dat is waar ook: die kost meer brandstof, en dat kunnen we anno 2011 niet hebben."
    Zie: http://www.topgear.nl/autotests/audi...k-test-drives/

    Moet ik dus concluderen dat deze trage reactie op het gaspedaal normaal is bij een S-Tronic?
    Beste,
    Ik heb een Q3 2.0 TFSI 211 pk.
    Ik heb ook de Audi drive select erop zitten en wat u zegt klopt in de stand comfort volledig.
    Dan is hij wat rustiger en gaat het allemaal wat gemoedelijker.
    Echter in de stand Dynamic neemt hij gelijk op bij elke reactie op het gaspedaal, ook met de pook in de S stand is hij zeer snel en reageerd hij precies zoals je wil.

    Groeten,
    Kris

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •