Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 105

Onderwerp: Q3 eigenaars

  1. #21
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    @zwarte ridder Ik dacht dat ik veel opties had ;-) Lekker al die luxe, geniet ervan, zoals ik dat ook aan het doen ben!
    Laatst gewijzigd door AudiQ3green; 05-09-13 om 17:12.

  2. #22
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    @gerard Q3quattro Ik heb twee actieauto's vergeleken bij twee dealers. Ik kreeg in de garage van de auto met de meeste opties ook de meeste korting. Maar ik ken de marges op opties niet, die zijn misschien groter voor een dealer?
    Laatst gewijzigd door AudiQ3green; 05-09-13 om 17:15.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiQ3green Bekijk Berichten
    @gerard Q3quattro Ik heb twee actieauto's vergeleken bij twee dealers. Ik kreeg in de garage van de auto met de meeste opties ook de meeste korting. Maar ik ken de marges op opties niet, die zijn misschien groter voor een dealer?
    Zou kunnen dat de marges groter zijn op auto's met veel opties maar wil niet zeggen dat ze die dan ook delen met de klant.
    In Veenendaal stond een Q3 die €14.000,- euro duurder was dan die ik nu gekocht heb maar daar kreeg ik €1500,- minder terug dan nu.
    Een Q3 in Geldermalsen was €6000,- duurder en daar kreeg ik €4500,- minder terug dan nu.
    Misschien heb jij geluk gehad en een garage getroffen die je een goed en eerlijk bod heeft gedaan.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WORKEL Bekijk Berichten
    Ik merk dat men meer is geïnteresseerd om een voorraad auto te verkopen van het type off-road met 19 inch. daar staan bij elke dealer wel 1 of 2 auto's die men graag wil verkopen, wel voorzien van een kenteken, vorige week aangevraagd.
    Al voorzien van kenteken? Dat zijn volgens mij dan de auto's die dienen om de verkoopcijfers van Audi GMBH omhoog te krikken (tot grote ergernis van de dealers, die er toe verplicht worden).
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  5. #25
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GERARDQ3Quattro Bekijk Berichten
    Zou kunnen dat de marges groter zijn op auto's met veel opties maar wil niet zeggen dat ze die dan ook delen met de klant.
    In Veenendaal stond een Q3 die €14.000,- euro duurder was dan die ik nu gekocht heb maar daar kreeg ik €1500,- minder terug dan nu.
    Een Q3 in Geldermalsen was €6000,- duurder en daar kreeg ik €4500,- minder terug dan nu.
    Misschien heb jij geluk gehad en een garage getroffen die je een goed en eerlijk bod heeft gedaan.
    Dat scheelt veel! Meer dealers checken is in elk geval erg lonend dan!


  6. #26

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    In België heb ik gemerkt en ook gehoord van anderen dat verschillende dealers meestal dezelfde korting geven. Ze zien ook in hun bestand dat je reeds de prijs vroeg op een ander en ook hoevvel korting je kreeg en geven hetzelfde. Maar bij overname van de oude wagen kreeg ik 25% meer van de laatste dealer. Dit was een kleine VW dealer die via een grotere VAG deed leveren.
    Laatst gewijzigd door ggg; 02-11-13 om 14:08.

  7. #27
    WORKEL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    98
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WORKEL Bekijk Berichten
    Zoals al eerder beschreven, de Q3 bevalt mij prima.
    Ben met de dealer ingesprek voor een nieuwe maar dat loopt niet lekker, reden € 15K afschrijven in 2 jaar vind ik aardig veel geld op een vergelijkbare auto. Enige toevoeging op mijn huidige is Xenon en Led pakket.
    Ik merk dat men meer is geïnteresseerd om een voorraad auto te verkopen van het type off-road met 19 inch. daar staan bij elke dealer wel 1 of 2 auto's die men graag wil verkopen, wel voorzien van een kenteken, vorige week aangevraagd.
    Kortom de verkoop van de Q3 loopt in ieder geval voor 2013 niet lekker, aanname.
    Als hier niet veel verandering in gaat komen dan ga ik de overstap maken naar een ander merk. Afschrijven prima maar dergelijke forse bedragen vind ik niet normaal. Gebruik de Audi privé, word het wel heel erg duur rijden.

    Word vervolgd.
    Gezien de bedragen die ik moet bij betalen blijf ik voorlopig rijden in mijn Q3.
    Heb ervoor gekozen om het te laten kietelen via de groups-buy die vorige maand actief was op dit forum.
    Zal mijn ervaringen met jullie delen.
    Laatst gewijzigd door WORKEL; 04-11-13 om 09:24.
    Audi Q3 2.0 TFSI 170

  8. Ad
  9. #28
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Dit stukje staat ook in het hoofdstuk A3; maar omdat het een afscheid van het ene type en een welkom op het andere type is, plaats ik het voor geïnteresseerden ook hier als opening voor Q3 discussies vanaf het ontvangen van mijn nieuwe Q3 in ca. maart 2014. Misschien ben ik een van de eerste Q3 berijders met een 1.4 TFSI voorwielaandrijving.

    Deze afgelopen week besloten mijn z.g.a.n. 2-deurige A3 1.4 TFSI 122 PK ambiente dakota grijs na 14 maanden/6600 km vaarwel te zeggen en over te stappen op een Q3 1.4 TFSI 150 PK monsoongrijs ProLine met alu+LED interieur pakket, chromen lijsten en dakrails, volledig in carrosseriekleur mee gespoten kunststof delen, sportstoelen in grijs energy en 2-kleurig dashboard (titaan/zwart).

    Redenen: Gemis aan hogere zit en makkelijker in- en uitstappen bij een 4 deurs model. ( Ik reed tot ik 1 1/2 jaar geleden terugkeerde in de AUDI stal een 4 tal jaren in een NISSAN Qashqai 1.6 120 PK SUV.)
    Tevens is door de recente introductie van het Q3 instapmodel (met een voor mij ruimschoots voldoende 1.4 TFSI 150 PK Benzinemotor en alleen voorwielaandrijving) het prijskaartje voor deze relatief dure Q-serie uitvoering "wat" haalbaarder gebleken.

    In februari wordt hij gemaakt en medio maart zal ik hem uit Spanje (SEAT-productie faciliteiten worden gebruikt voor deze wagens) hopelijk zien aankomen (Dus Sinterklaas komt volgend jaar wat vroeger voor mij terug...soms komen ze per schip). Dan nog afleverings klaar maken in Leusden wat ook ditmaal ca. 2 weken extra gaat kosten.
    Tot dan blijf ik in mijn mooie A3 rondrijden.

    Het Q3 forumdeel is wat "kalmer", maar zodra hij binnen is zal ik daar wat meer info en foto's plaatsen, tevens zal ik mijn profiel dan wat moeten aanpassen qua auto-informatie, maar zover is het (helaas nog) niet.

    Groet en prettige feestdagen aan allen

    merel
    Laatst gewijzigd door tom; 21-12-13 om 11:11.

  10. #29
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Zal je zeker bevallen! De Q3 zit mij tenminste als een jas! Rijdt heerlijk. En die motor zal het inderdaad goed doen, zo zwaar is de Q3 niet.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Thumbs up Re: Q3 eigenaars

    Ik denk dat de meeste Q3 bezitters stille genieters zijn die het niet zo nodig van de daken willen schreeuwen in wat voor een auto zij rijden. Dat laten wij wel aan de BMW bezitters over. Ik rijdt mijn Q3 2ltr Quattro met lederen bekleding en panoramadak nu precies een jaar. Voorheen heb ik een 2.8 ltr A6 gereden wat toch ook niet bepaald een boodschappen auto is, naar mijn mening. Ik voel me helemaal happy in mijn Q3 en ik zou nooit meer terug willen naar een A6 of A4. Mijn volgende auto wordt bijna zeker een Q3 of mogelijk een Q1.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    65
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Deze morgen besteld :

    Q3 2.0 TD.I 163 pk quattro S-tronic
    Sport Design package
    Sport Plus package
    Lounge pack
    Milanozwart leder
    kobaltblauw
    sportzetels vooraan
    Pack adventure plus
    Drive Select
    trekhaak

    productieweek : week 8
    Levering (België) : begin april

  13. #32
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Lijkt me mooi! Goed dat je drive select erbij hebt, voor mij onmisbaar. Zit er ook een goede muziekinstallatie bij het lounge pakket? Of is dat minder belangrijk?

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    65
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    We zijn 2 weken geleden gaan testrijden : dan heb ik inderdaad ondervonden dat drive select heel belangrijk is. Voor 236 Euro (België !), heb je de mogelijkheid om zuinig te rijden, sportief en dat met een simpele druk op de knop : wat indrukwekkend was, was de reactiesnelheid van de S-tronic : in de verschillende modes was dit zeer verschillend !
    De radio is "Concert", dus "tamelijk basic". Is voor mij niet echt belangrijk.

  15. #34
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Gefeliciteerd met je aankoop: een indrukwekkende lijst/uitvoering. !!
    Het lange wachten voor jou kan nu ook beginnen.
    Ik heb gisteren alvast een originele set AUDI velgen met Conti 830 winterbanden voor een "koopje" gereserveerd/gekocht.
    Misschien wordt het nog winter na levering (productiedatum volgens dealer:11 feb.) van de mijne ( begin maart a.s. hopenlijk) anders alvast voor het volgende seizoen.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    43
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Afgelopen week het "geluk" gehad bij de beurt van de A1 een Q3 mee te mogen nemen.. Wat een bak! Wauw! Het enige wat me "tegenviel" is het interieur t.o.v de A1, dat ziet er dan wat outdated uit. Verder was het een Proline dus met de nodige opties.. Toch slaat de twijfel toe om over te stappen..

  17. #36
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    [QUOTE=tomtom901;.. Toch slaat de twijfel toe om over te stappen.. [/QUOTE]
    De A1 is mooi vorm gegeven, vind ik. Hoe hij zich op langere afstand houd weet ik niet, maar het zal best goed zijn. De Q3 is de wat grotere reisauto wat vooral zal renderen bij langere afstanden (stil, snel) en wanneer meer power nodig is. Maar de keuze kan ook meer gevoelsmatig liggen. Wat maakt dat jij denkt over de Q3?

  18. #37

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    hallo,
    heb ook een Q3 1.4 TFSI 150PK bestelt,
    twijfel nu om er drive-select bij tenemen,omdat ik toch wel twijfels heb bij het verbruik.....

  19. #38
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josdebrauwer Bekijk Berichten
    hallo,
    heb ook een Q3 1.4 TFSI 150PK bestelt,
    twijfel nu om er drive-select bij tenemen,omdat ik toch wel twijfels heb bij het verbruik.....
    Qua besparing helpt het mij wel, al is het een beetje. Ik heb een 2.0 TFSI. Ik zit totaal, met stad, buiten en snelweg zo op 1 op 11,5 tot 11.8. Misschien scheelt de E stand 0,3 km per liter? Maar in drie jaar heb je het er wel uit, afhankelijk van het aantal km, ga maar na.. En dan kan je veel beter instellen hoe je wilt rijden, dat vind ik zelf de grootste winst. Het stuur gaat mij in de comfortstand veel te licht, kan smaak zijn. En die kiest de auto zelf wel in de stad ed. Lees je in testen trouwens ook wel eens. Nu zet ik 'm op Energie of Dynamisch, stuurt voor mij veel fijner.
    Laatst gewijzigd door AudiQ3green; 01-02-14 om 17:49. Reden: Foutje

  20. #39

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    ok dank u

  21. #40
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met je aankoop: een indrukwekkende lijst/uitvoering. !!
    Het lange wachten voor jou kan nu ook beginnen.
    Ik heb gisteren alvast een originele set AUDI velgen met Conti 830 winterbanden voor een "koopje" gereserveerd/gekocht.
    Misschien wordt het nog winter na levering (productiedatum volgens dealer:11 feb.) van de mijne ( begin maart a.s. hopenlijk) anders alvast voor het volgende seizoen.
    Zaterdag 7 februari j.l. van de dealer bericht gehad dat chassisnummer bekend is; dat wil dus zeggen dat mijn Q3 daadwerkelijk ,volgens planning, nu in Spanje gebouwd is.
    Helaas kon men mij niet informeren inzake de transport methode naar Nederland (schip/trein of truck).
    Het volgende signaal in de route schijnt het lossen bij Pon/Leusden te zijn en, afhankelijk dus van de transportmethode, nog 1-4 weken op zich kan laten wachten.
    Dan nog afleverings-klaar maken (2 weken bij PON) dus het wordt dan toch een "verjaardagskadootje" voor mij (14 maart?).

    We blijven in verwachting !!

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •