Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 105

Onderwerp: Q3 eigenaars

  1. #41
    WORKEL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    98
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Zeer benieuwd wanneer hij gaat komen.

    zie de foto's wel verschijnen tzt.
    Audi Q3 2.0 TFSI 170

  2. #42
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Zaken gaan snel !!! Heden telefoontje van dealer gehad of de Q3 woensdag 26 febr. as. afgeleverd kan worden...........................NATUURLIJK !!!
    Dus nog een kleine 2 weekjes (onrustig ??) slapen.

    Dealer kon geen antwoord geven waar de Q3 nu (reeds) was en hoe hij uit Spanje is/wordt getransporteerd ( Hij dacht per trein naar INGOLSTADT ?? dan door naar Leusden )
    God's wegen kunnen soms ondoorgrondelijk zijn. Ik denk er het mijne maar van.
    Verder natuurlijk (weer) een zeer correcte levertijdsplanning !! Dat heb ik zo'n 6 jaar geleden met een NISSAN QashQai wel anders meegemaakt !!

    Foto's komen natuurlijk t.z.t..; nog even geduld !!

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Thumbs up Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parvizio Bekijk Berichten
    Niet lullig bedoeld, maar ik snap het idee Q3 niet,, het lijkt net een opgekrikt A3.
    Wat mij opvalt dat ALS ik een zie, zitten er 9 van de 10 dames (45+) erin.
    Gezien je reactie heb je er nog nooit in gereden. Ik heb al diverse Audi's gereden tot en met een 2.8 A6. Maar geef mij toch maar die heerlijke Q3.

  4. #44
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    @tigujan


    Maak mijn verlangens naar de 26e nu niet te groot....ik slaap nu al zo slecht en moet nog 12 nachten wachten !!!!!!!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 16-02-14 om 11:46.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Oorspronkelijk geplaatst door Parvizio:
    Niet lullig bedoeld, maar ik snap het idee Q3 niet,, het lijkt net een opgekrikt A3.
    Wat mij opvalt dat ALS ik een zie, zitten er 9 van de 10 dames (45+) erin.

    Tigujan:
    Gezien je reactie heb je er nog nooit in gereden. Ik heb al diverse Audi's gereden tot en met een 2.8 A6. Maar geef mij toch maar die heerlijke Q3.

    @Parvizio : Ik begrijp je reactie ook niet helemaal. Je rijdt zelf een A3 (vind ik ook mooi) Maar is een opgekrikte A3 dan niet meer mooi? (vind ik dus wel)
    9 van de 10 dames (45+)? Dan ben ik nummer 10 (45+ en heer:-)

    @tigujan : Helemaal met je eens. Vermoedelijk nooit in een Q3 gereden.
    Mijn vorige auto's: Mini Cooper S, BMW Z4, Ford Focus ST, Ford Focus RS laatste model en nu rijd ik een Audi Q3 Quattro en ben echt heel erg blij met zijn comfort, rijgenot, souplesse en kwaliteitsbeleving.
    Laatst gewijzigd door GERARDQ3Quattro; 14-02-14 om 20:33.


  6. #46
    Parvizio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    472
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Maar e..... " tigujan" laat ook maar ...
    Schrijf en taalfouten zijn voorbehouden.

  7. #47
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Morgen is het zover...nog een nachtje slapen !!!

  8. Ad
  9. #48
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Morgen is het zover...nog een nachtje slapen !!!
    Zal weinig van slapen komen, maar meer op de rand van het bed zitten😄. Succes en veel plezier morgen!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  10. #49

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    @merelmaassluis spannend nachtje. Veel plezier morgen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  11. #50
    Pepito11's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    46
    Posts
    158
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Morgen is het zover...nog een nachtje slapen !!!
    Veel succes! Benieuwd naar je eerste ervaringen en fotos uiteraard!
    Audi A3 Sportback 1.9TDI (BLS) Ambition 2008

    Waiting for Audi Q3 2.0TDI Quattro S-Tronic 2014 - delivery 08/2014

  12. #51
    Pepito11's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    46
    Posts
    158
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Enkele weken geleden ook wat nieuws besteld:


    Audi Q3 - 2.0TDI 140pk - Quattro S-tronic

    - Javabruin
    - Offroad Plus pakket
    - 19" x 8.5J Offroad velgen

    - Adventure Plus pakket
    - Lounge pakket met kastanjebruin Nappa leder interieur
    - Panoramadak

    ...en alle bijkomende toeters en bellen die deel uitmaken van die pakketjes..

    Levering voorzien eind juli 2014.

    Bij bestelling ben ik echter de sound upgrades volledig uit het oog verloren..
    In mijn huidige A3 SB (2008) heb ik de Concert II radio, 6 speakers + een subwoofertje in de koffer. En dat voldoet eigenlijk prima naar mijn normen.

    Ik denk dat het momenteel al te laat is om eventuele upgrades nog door te voeren.
    Kan er iemand mij vertellen of het huidige standaard systeem (8 passieve luidsprekers) icm Audi Concert ietwat voldoet? En kan je eventueel achteraf nog upgraden naar Audi Sound System?

    Mvg
    Audi A3 Sportback 1.9TDI (BLS) Ambition 2008

    Waiting for Audi Q3 2.0TDI Quattro S-Tronic 2014 - delivery 08/2014

  13. #52

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    @Pepito11 neem even contact op met de dealer. tot ongeveer 6 weken voor productie zijn er nog wijzigingen mogelijk. Dealer kan dat zo checken.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #53
    Pepito11's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    46
    Posts
    158
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Dank. Ik heb daarstraks even contact opgenomen met de dealer en deze upgrade kan nog worden doorgevoerd.
    Voor mij is de wagen nu helemaal compleet
    Audi A3 Sportback 1.9TDI (BLS) Ambition 2008

    Waiting for Audi Q3 2.0TDI Quattro S-Tronic 2014 - delivery 08/2014

  15. #54
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Alweer 24 uur trotse bezitter van mijn nieuwe (eerste) Q3: probleemloze en prettige aflevering: alles conform afspraken.
    Uiteraard even wennen aan een toch wat anders rijdende auto, maar ook heel veel herkenbare (bedienings-)zaken van mijn A3.
    Wagen ziet er ,vooral door de door ons gekozen, lichte sportstoelbekleding en twee-kleurig dashboard licht, elegant en ruimtelijk uit, ik heb het gevoel in een grotere auto te rijden, hoewel de (gedrongen) buitenafmetingen juist erg compact en solide-stevig overkomen.

    Kan nog weinig zeggen over rij-eigenschappen omdat het wennen aan allerlei nieuwe zaken mijn aandacht primair opeisen: wel is mijn wens: sportstoelen en een hoge zit met korte deuren mij als prima beslissing reeds bevestigd.
    Wel valt mij op dat de 6-versnellingsbak wat "stroever" schakelt t.o.v. vorige A3, maar dit zal nog wel "inslijten" of gewenning zijn: het zijn per slot van rekening identieke 1.4. benzinemotoren, dus ik ga ervan uit dat de versnellingsbak ook identiek is (die 30 PK meer vermogen heeft m.i. niets met de schakelbak te maken)
    Zodra alles in wat rustiger vaarwater is gekomen zal ik verdere ervaringen wel melden.
    Voorlopig, zoals verzocht, een paar foto's van de aflevering gisteren:

    CLR_4945.jpgCLR_4946.jpg3-TJK-16 a.jpg$_84.JPG


    NB. Ik heb inmiddels ook een setje ABS/chrome mistlampringen gescoord die ik nog even moet monteren/plakken als het wat warmer wordt; mijn onlangs gescoorde winterbandenset (orig. Audi Velg) ga ik maar in de berging laten tot de a.s. winter. De lente komt er al aan !!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  16. #55

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Super zeg. En ook direct de plaatjes erbij Ik zeg nu gewoon gaan genieten. En dan volgende week de ervaringen delen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  17. #56
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Geniet ervan!

  18. #57
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    Dit stukje staat ook in het hoofdstuk A3; maar omdat het een afscheid van het ene type en een welkom op het andere type is, plaats ik het voor geïnteresseerden ook hier als opening voor Q3 discussies vanaf het ontvangen van mijn nieuwe Q3 in ca. maart 2014. Misschien ben ik een van de eerste Q3 berijders met een 1.4 TFSI voorwielaandrijving.

    Deze afgelopen week besloten mijn z.g.a.n. 2-deurige A3 1.4 TFSI 122 PK ambiente dakota grijs na 14 maanden/6600 km vaarwel te zeggen en over te stappen op een Q3 1.4 TFSI 150 PK monsoongrijs ProLine met alu+LED interieur pakket, chromen lijsten en dakrails, volledig in carrosseriekleur mee gespoten kunststof delen, sportstoelen in grijs energy en 2-kleurig dashboard (titaan/zwart).

    Redenen: Gemis aan hogere zit en makkelijker in- en uitstappen bij een 4 deurs model. ( Ik reed tot ik 1 1/2 jaar geleden terugkeerde in de AUDI stal een 4 tal jaren in een NISSAN Qashqai 1.6 120 PK SUV.)
    Tevens is door de recente introductie van het Q3 instapmodel (met een voor mij ruimschoots voldoende 1.4 TFSI 150 PK Benzinemotor en alleen voorwielaandrijving) het prijskaartje voor deze relatief dure Q-serie uitvoering "wat" haalbaarder gebleken.

    In februari wordt hij gemaakt en medio maart zal ik hem uit Spanje (SEAT-productie faciliteiten worden gebruikt voor deze wagens) hopelijk zien aankomen (Dus Sinterklaas komt volgend jaar wat vroeger voor mij terug...soms komen ze per schip). Dan nog afleverings klaar maken in Leusden wat ook ditmaal ca. 2 weken extra gaat kosten.
    Tot dan blijf ik in mijn mooie A3 rondrijden.

    Het Q3 forumdeel is wat "kalmer", maar zodra hij binnen is zal ik daar wat meer info en foto's plaatsen, tevens zal ik mijn profiel dan wat moeten aanpassen qua auto-informatie, maar zover is het (helaas nog) niet.

    Groet en prettige feestdagen aan allen

    merel

    Bijgaand nog wat foto's van mijn overstap A3 > Q3:

    De A3 met wat pijn in het hart bij de dealer achtergelaten: hij is nog zo jong en mooi !!
    Toch, na een ruime week ook al heel blij van mijn nieuwe Q3, vooral op de punten waarom ik deze overstap heb gemaakt: hoge zit en comfortabele in- en uitstap !!
    De eerste 250 km verbruik op ca.: 1:15.5, dus zo'n 20% meer dan mijn ex-A3, maar dat wordt nog wel beter, maar evenaren zal hij de veel lichtere A3 niet !!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 09-03-14 om 18:42.

  19. #58
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Nog even een paar zonnige pic's van onze nieuwe Q3 in Vlissingen voor het oude gebouw van de HZS de "RUYTER".


    P1010958.jpgP1010963.jpgP1010964.jpgP1010966.jpgP1010967.jpgP1010968.jpg

  20. #59
    Pepito11's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    46
    Posts
    158
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    mooie fotos hoor!
    Hoe staat het inmiddels met je verbruik?
    Audi A3 Sportback 1.9TDI (BLS) Ambition 2008

    Waiting for Audi Q3 2.0TDI Quattro S-Tronic 2014 - delivery 08/2014

  21. #60
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Verbruik heeft de eerste 1000 km zo rond de 1:14 ~ 1:15 geschommeld tijdens gevarieerd rijden in stad/platteland en snelweg trajecten.
    Ging vorig weekeinde een rondritje maken vanuit Rotterdam via Antwerpen , Gent, Belgische kust, Brugge, Vlissingen via Roosendaal weer terug.
    Redelijk pittig en gevarieerd (max. soms even over de max. snelheid van 130 km trajecten) gereden om de motor wat "los" te rijden, dus dan valt het gebruik van deze 150 PK/250 Nm 1.4. benzine TFSI met 2 personen belast, niet echt tegen.
    Was het laatste jaar de 1.4.TFSI 122 PK in mijn A3 2-deurs gewend, welke ik al heel pittig vond, deze Q3 motor heeft voor mijn toepassing helemaal voldoende vermogen.
    Hoewel het schakelen mij al veel soepeler overkomt, heb ik het gevoel nog steeds een beetje dat de A3 motorisch iets verfijnder was dan de Q3, maar de A3 was qua ontwerp ook weer zo'n kleine 3 jaar jonger. Qua motorisch rijgedrag doet mij deze Q3 aandrijving mij meer denken aan de (nieuwe A1 1.2 TFSI) auto van mijn vrouw, welke uit dezelfde ontwerp periode stamt als de Q3. De nieuwe A3 is weer net iets verfijnder in rijden en afwerkingen. Ik vind dat zeker voor de Q3 geen bezwaar aangezien de auto daarmee een wat meer "werkpaard-idee" geeft en de A3 zich meer als een "luxe wagen" doet aanvoelen.

    Kortom: nog steeds zeer enthousiast en blij met mijn overstap, maar dat is NIETS ten nadele van de A3, maar dit concept van hoge zit en makkelijk in- uitstappen bevalt mij zeer goed.
    Trouwens: met de Q3 heb je ook wat meer bekijks en ben je wat exclusiever dan de A3 (vooral in SB uitvoering) want daar rijdt bijna iedereen in lijkt het ( zowel oud als nieuw model ).
    Voor een Q3 draai je je nieuwsgierig de nek wel eens om en verwar je hem ook wel eens met de Q5 (welke je m.i. trouwens maar heel weinig ziet).
    Ik denk dat AUDI met de introductie van de 1.4 TFSI motor in j.l september een goede "instapper" (toch altijd nog een ca. 10K.euro duurder dan de meeste bekende "standaard" SUV's zoals Nissan Qashqai, Hyundai X35i, Mazda, Kia, Opel etc. etc. etc.) onder zijn luxe Q3-serie SUV's heeft geplaatst, waardoor dit model toch financieel voor velen bereikbaarder is geworden en daarmee populairder. Ik weet dat deze Q3 niet met voorgaande merken mag en kan worden vergeleken, maar voor velen is een SUV een SUV en letten in eerste instantie meer op knopjes en glitters dan op premium kwaliteit. Ik heb toch ook even de BMW X1 en de nieuwe Mercedes GLA bekeken en blijf blij met mijn trouw aan AUDI !!!
    Technisch is de motor (1.4 benzine met 6-bak) en voorwielaandrijving ruimschoots voldoende voor normale toepassingen: hij heeft geen enkele moeite in acceleratie en kan alle verkeer goed voorblijven. De top (200 km/uur ++) moet ook ruimschoots voldoende zijn: dat haal je nooit in Nederland en daar is het model ook niet echt voor bedoeld.
    In automaat (DSG)versie zal de motor eveneens volledig de wagen kunnen bedienen.
    Veel dealers zullen de 1.4. voor proefrijden (nog) niet beschikbaar hebben, maar als het opvolgende model net te kostbaar gaat worden, heb dan geen twijfel over de 1.4 motorisering als "goedkoper" alternatief; ervan uitgaande voor ruimschoots "normaal" berijders patroon voor dit concept auto. !!

    Succes. !!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 03-04-14 om 11:02.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •