Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 105

Onderwerp: Q3 eigenaars

  1. #61
    WORKEL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    98
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Ziet een erg goed uit jullie Q3, vele fijne kilometers gewenst en hoop dat hij net zo goed bevalt als die van ons.

    Wij zijn de 47.000 km inmiddels gepasseerd en rijden met volle tevredenheid verder.
    Audi Q3 2.0 TFSI 170

  2. #62

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    hallo,Q3 rijders,kan je mij eens zeggen hoe ik het verbruik van bv 1:14 moet omzetten naar bv 7l/100km.....(of is da toevallig juist)

    mijne Q3 heb ik hopelijk nog deze maand(1.4tfsi)

    de groeten.

  3. #63
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    100:14= 7,143 liter per 100 km.

    Deze keuze van weergave op het boordcomputerdisplay is in te stellen in de instellingen van de BC.of je km/liter of liters per 100 km op het display wilt zien.
    Zelfs kunnen liters naar gallons, km naar miles etc omgezet worden in de instellingen van de software.
    Alles wordt bij aflevering wel duidelijk gemaakt c.q. is in de instructieboekjes/handleiding te vinden.

    Heb je vooraf in een 1.4 TFSI / 150 pk benzine kunnen proefrijden en waar rijd je momenteel nog in ???

    Veel succes met de aflevering van de Q3: welke uitvoeringsdetails /kleur en extra's heb je besteld ?? We zien de foto's wel verschijnen.

    groet

    merel

  4. #64

    Standaard

    dank u voor de uitleg,
    mijnQ3 is al in belgie,levering binnen twee weken denk ik,moet nog nieuwe nrplaten aanvragen...

    vooraf heb ik er niet mee gereden,maar zie geen probleem voor die motor,ongeveer dezelfde zit ook in tiguan,zodus...
    nu rij ik met A3 TDIe 1.6 105pk,maar doe teweinig km en veel korte afstanden...daarom nu benzine,en gekozen voor hogere instap.
    mijn vrouw heeft sinds dit jaar A1sp. 1.4 tfsi 122pk s-tronic.....plezier om mee te rijden....amper 2300 km op 10 weken...

    vervolg....Q3 1.4l tfsi 150pk,
    platina beige,s-line buitenkant,sportzetels,zwarte hemelbekleding,verduisterde ruiten achter,armsteun achteraan,multi-sportstuur,gps,cruise-control,
    inklapbare spiegels,sensoren achter,trekhaak,lichtmodule(led),xenonkoplampen,au di mmi enz...
    Laatst gewijzigd door tom; 15-04-14 om 19:09.

  5. #65
    Marchel27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    IMG_2159.jpg[ATTACH=CONFIG]185581

    zie hier onze Q3 waar wij inmiddels met plezier in rijden
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #66
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    @josdebrauwer

    Leuk om te lezen dat jouw vrouw ook in een A1 rijdt. Mijn vrouw is 6 mnd. geleden vanuit haar Renault Twingo ook overgestapt in een nieuwe rode met zwarte bogen A1 1.2 TFSI Admired Edition.

    U zult zien dat veel eigenschappen qua bediening van het MMI systeem in de Q3 gelijk is aan de A1, mits uitgevoerd met de Concert Radio. Beide auto's zijn in dezelfde periode ontwikkeld en vertonen veel overeenkomsten: LET OP met parkeren: de Q3 is een beetje groter !! (grapje).

    Succes bij de levering en eerste kilometers !!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 05-04-14 om 11:14.

  7. #67
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marchel27 Bekijk Berichten
    IMG_2159.jpg[ATTACH=CONFIG]185581

    zie hier onze Q3 waar wij inmiddels met plezier in rijden

    Mooie kleur op de foto (DAYTONA Grijs ??). Ik zie dat aan de zijkanten een "proline-S" bordje zit, wat de keuze van Daytona vrijgeeft. Ik zie echter niet dat de gril en mistlampranden in Chrome zijn uitgevoerd: vergis ik mij in de leveromvang van de pakketten ? Welke uitvoering heb je gekozen en hoe oud is de wagen ?
    NB ook erg mooie velgen bij deze kleur!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 05-04-14 om 11:20.

  8. Ad
  9. #68
    WORKEL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    98
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Hele mooie kleuren combi, grijs met zwarte raamlijsten, dakreling en donkere ramen. Velg keuze spreekt mij ook wel aan, 18 of 19 inch?
    Audi Q3 2.0 TFSI 170

  10. #69
    Marchel27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    De kleur is inderdaad dytonna grijs met zwart optie pakket dat betekend dat al het Chrome omgezet is naar zwart mat
    De Audi q3 is een Slinne van binnen en van buiten met alle opties
    De velgen heb ik zo laten spuiten en de wagen is nu 14 dagen oud

    Gr m ten napel

    De velgen zijn 19 inch
    Laatst gewijzigd door tom; 15-04-14 om 19:05.

  11. #70
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Even een update van mijn ervaringen, welke ook geplaatst is in het andere topic "rijervaringen algemeen", om deze unieke (rustige) Q3 fora levendig te houden:

    Afgelopen weekend een (rustig) rondje Schouwen Duiveland vanuit Rotterdam gemaakt (ca. 150km) met een gemiddeld BC gebruik over de hele rit van 1:16.6. (of 6.02 liter/100km)
    Ik denk dat dit niet veel zuiniger kan met een 1.4 TFSI benzine-150PK 6 versnellingen handbak en ook niet als een standard gemiddelde, maar ik ben er voor dit type auto toch weer even blij van geworden.

    De 1.4 TFSI 122PK in mijn vorige A3 (8V) was uiteraard nog zuiniger over een soortgelijke rit ( heb zelfs 1:20 op de BC zien staan) maar het treingewicht van de Q3, bandentype/maat en weerstandscoefficient zijn wel wat anders dan een A3 tweedeurs AUDI.

    Ik ga maar uit van, voor mijn rijstijl en gebruikstoepassing, 1:15 gemiddeld maximaal op de BC. In werkelijkheid zal het nog wat ongunstiger (- 10% ??) zijn want BC's zijn meestal wat optimistisch. Ik houd mijn effectieve tankbeurten via een app. ook bij, maar heb nog te weinig gereden/getankt om een goed gemiddelde te berekenen.

    Verder nog niets "negatiefs" in de Q3 kunnen vinden. Twee keer echter kreeg ik de indruk dat bij het wegrijden de software zich "verslikte" in teveel handelingen ineens: parkeerrem lossen, motor starten vanuit Start/Stop, wegrijassistent vrijgeven, schakelen en koppelen en meteen wegrijden. Ik kreeg de indruk dat de motor weer afsloeg (of "hikte") omdat de remmen (nog) niet volledig los waren gekomen.

    Het Start/Stop idee is (niet alleen op de Q3) voor mij een irritante, ongevraagde en nodeloze "optie" op de huidige generatie automobielen en ik zet hem normaal gesproken altijd UIT: des te groter is de "schrik" als ik hem eens vergeet te deactiveren: maar ja.......doorgeslagen milieu-fanaten ??
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 15-04-14 om 10:28.

  12. #71

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    hallo,
    dat ziet er goed uit,
    start-stop is inderdaad nutteloos(tenzij voor de groen mannetjes).
    morgen ist de grote dag (in de namiddag,en ze geven toch al goed weer op )
    en dan hopelijk genieten van het paas week-end......

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    65
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Ik heb mijn Q3 nu een 4tal weken, nu echter maar tijd gehad om enkele foto's te nemen :

    Q3 2.0 TD.I 163 pk quattro S-tronic
    Sport Design package
    Sport Plus package
    electrische sport zetels : vallen klein beetje tegen : nogal hard
    zetelverwarming
    Xenon lampen
    Lounge pack
    Milanozwart leder
    kobaltblauw : prachtig als de zon schijnt
    Pack adventure plus
    Drive Select
    trekhaak
    GPS
    enz....

    nog maar 1400 km gedaan: verbruik 6.6 L/ 100 km

    Tot nu meestal in D stand gereden. In S-stand maakt hij me teveel toeren, en in heb genoeg power in D-stand
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door lucdewilde; 19-04-14 om 13:53.

  14. #73
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Prachtige wagen; gefeliciteerd en veilige kilometers toegewenst.

    Houd ons van je ervaringen op de hoogte !!

    H.G.

    Merel

  15. #74

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    hallo,
    dit weekend op toertocht geweest nr de belgische ardennen,alles tesamen 500km gedaan met gem. 7l verbruik...
    denk dat het meevalt ,zal misschien nog zakken met de tijd (weet ik niet)totaal nog maar 700km..
    geen opmerkingen naar afwerking of gelijk wa.
    goeie gps,radio,stuur,kortom ik ben tevreden....

    jos

  16. #75

    Smile Re: Q3 eigenaars

    enkele foto's van mijn platina beige Q3 1.4tfsi 150pk, s-line buitenkant, sportzetels,zwarte dakhemel,verduisterde ruiten,sportstuur,led-pakket en trekhaak.





    P1020538.jpgP1020556.jpgP1020561.jpgP1020567.jpgP1020576.jpgP1020582.jpgP1020584.jpg
    Laatst gewijzigd door josdebrauwer; 29-04-14 om 17:41.

  17. #76
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Mooie auto, de kleur doet het goed! Plezier ermee!

  18. #77
    Sebbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Even een vraag aan diegene die met een Q3 2,0 TFSI quatro rijden Hoe is daar het olieverbruik mee ?

  19. #78
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Na 30000 km nog geen olie hoeven bijvullen! Wel een paar keer gecheckt..

  20. #79
    Sebbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    Ik vroeg me dit af van die olie ik sta op punt me een nieuwe wagen aan te schaffen en ik heb men zinnen gezet op een Q3 2,0TFSI 170 p. Mijn huidige wagen heeft namelijk behoorlijk last van een hoog olie gebruik en als ik elders lees op het forum komt dit wel helaas voor echter alle bij grotere en zwaardere wagen dan de Q3.

  21. #80
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 eigenaars

    @pepito11

    Verbruik, met redelijk veel korte (boodschappen-)km's ligt momenteel over de totale eerste 3500km volgens de Autoweek verbruiksmonitor op 7.11 l/100km (of 1:14.06).
    Dit is dus het reële verbruik (getankte liters en afstand volgens teller). De BC geeft vaak een nog beter getal (ca. 10% beter) maar die info kennen wij.
    De curve is nog steeds zakkende (beter) maar veel zuiniger zal het niet worden met de winter (banden) in het verschiet.

    Al met al nog zeer tevreden met onze Q3 !!

    m.v.g.
    merel
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 26-08-14 om 11:44.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •