Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Hoe verwijder ik de middelste hoofdsteun van de achterbank?

  1. #1
    De zwarte ridder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Hoe verwijder ik de middelste hoofdsteun van de achterbank?

    Dag allemaal,

    Het verwijderen van de hoofdsteunen van de achterbank is goed beschreven in de handleiding.
    Het lukt me ook heel goed om de buitenste twee hoofdsteunen te verwijderen, maar de middelste hoofdsteun wil er niet uit.
    Is dat bij iemand al wel gelukt? Zo ja: wil je me dan verklappen wat de truc is?
    Dank!!

    grt
    DZR

  2. #2
    AudiQ3green's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Hoe verwijder ik de middelste hoofdsteun van de achterbank?

    Heb het eens geprobeerd, maar je kunt de knop nauwelijks indrukken en ik krijg de steun maar net uit z'n klikstand. Als je m dan naar beneden duwt, schiet hij met een klik weer vast. Daar blijft het bij, het lukt me dus ook niet.

  3. #3
    De zwarte ridder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Hoe verwijder ik de middelste hoofdsteun van de achterbank?

    @ AudiQ3green:
    Dank je voor het antwoord.
    Precies dat heb ik dus ook. Vreemd hè?
    Binnenkort maar even langs de dealer om te vragen hoe het exact zit.
    Zodra ik het weet plaats ik het antwoord hier op het forum.

  4. #4

    Standaard Re: Hoe verwijder ik de middelste hoofdsteun van de achterbank?

    Ik heb even gecheckt en kan zelf de buitenste achteraan en de vorenste niet verwijderen. In de handleiding staat er iets van een hulpstuk op het onderste van de 2e staaf te gebruiken, maar er is nergens een punt voorzien waar ik een hulpstuk zou kunnen indrukken. Anyway, de kopsteunen achteraan schuiven bijna volledig tot voor het het bovenste van de achterzetels. Misschien heeft het iets met de veiligheid te maken, dat je ze niet kan verwijderen of zo.

  5. #5

    Standaard Re: Hoe verwijder ik de middelste hoofdsteun van de achterbank?

    er werd op het forum verwezen naar http://forums.audiworld.com/showpost...49&postcount=5. Zou het hetzelfde zijn als bij ons grote broertje?


  6. #6
    De zwarte ridder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Hoe verwijder ik de middelste hoofdsteun van de achterbank?

    Zelf ontdekt: ze kunnen er wel uit!
    En als je de handleiding goed leest staat het ook juist beschreven op pagina 52 (maar je snapt die beschrijving pas als je het een keer gedaan hebt).

    - Neem een kleine schroevendraaier met een spits toelopende bek van maximaal 6 mm breed. Druk deze schroevendraaier in de opening van het ontgrendelingspunt van figuur B (afbeelding 60, pag. 52). De afbeelding toont een gaatje, maar bij mij was het een rechthoekige opening vandaar dat ik een kleine schroevendraaier gebruik. Is het een gaatje, gebruik dan een harde pin zoals bijv. een dunne spijker. Je hoeft niet erg hard en diep te duwen: 5 mm is voldoende. Je voelt een lichte tegendruk.
    - druk gelijktijdig op knop A (afbeelding 59, pag. 52) en duw de hoofdsteun uit de rugleuning. Als de hoofdsteun niet in beweging komt: werk de hoofdsteun afwisselend links en rechts omhoog in hele kleine stapjes terwijl je gelijktijdig knop A en ontgrendelingspunt B ingedrukt houdt (op gevoel "wrikken", maar zonder geweld). Uiteindelijk gaat het lukken.

    Oefen eerst op een van de twee buitenste hoofdsteunen want daar heb je meer ruimte tussen de hoofdsteun en de rugleuning.
    Je kunt het alleen doen, maar het gaat een stuk makkelijker als iemand je er bij helpt.
    Succes!

    grt
    DZR
    maak alles op en bij twijfel: "Kopen!"

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •