Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Soms haperende 2 liter motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    76
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Soms haperende 2 liter motor

    Beste Audi liefhebbers/ Q3 rijders,

    Ik ben sinds augustus 2013 de trotse bezitter van een Q3. Tot aan kerst 2013 voelde ik me de koning te rijk. Echter, de motor ( 2 liter ) haperde/hikte tijdens het rijden. Als brandstof tank Euro98, alhoewel dit volgens het instructieboekje Euro 95 voldoende is.
    Dit nare feit herhaalde zich enkel keren, waarna ik de Audidealer bezocht. De auto werd onderzocht en een laaddruksensor werd vervangen. Enkele weken erna herhaalde dit feit zich en ging het lampje van het uitlaatgascontrolesysteem ging branden. Terug naar de dealer waar de laaddruksensor weer werd aangewezen. De motor is een week naderhand uitvoerig onderzocht, waarbij de turbo onder de loep werd genomen. Niets te vinden volgens de dealer, maar mijn technisch gevoel zie dat het probleem niet 100 procent was opgelost. En zie daar, vandaag hikte de motor weer en bleef het uitlaatgascontrolesysteem branden. Morgen maar weer terug naar de Audidealer met deze klacht om mijn Q3 weer aan een onderzoek te onderwerpen.

    Wie heeft een soortgelijke ervaring of weet waar ik verder moet zoeken?

    Alvast bedankt voor jullie reactie.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Sebbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Soms haperende 2 liter motor

    En is het opgelost ?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    76
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Soms haperende 2 liter motor

    Hallo Sebbo,

    Wellicht. Er blijken meer Audi's die met een zelfde soort klacht rondrijden. Volgens nieuwe informatie van de dealer blijkt de stekker, die aan de kabelboom naar de sensoren zit, het probleem op te leveren. De pennen in de stekker zijn vervangen door vergulde exemplaren. Dit weekend gereden en geen hikkende motor ervaren.

  4. #4
    Sebbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    57
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Soms haperende 2 liter motor

    Nou dan hopen we maar dat het inderdaad weg blijft..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •