Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Q3 Sportback

  1. #1
    Audibaarle's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    30
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Q3 Sportback

    https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...-q3-sportback/

    Wat een prachtige wagen! Een soort mini Q8 of zelfs een mini Lamborghini Urus. Ben benieuwd of er nog meer liefhebbers zijn? Vind de nieuwprijzen aardig aan de prijs maar over een jaar of 6,7 staat er hier 1 (occasion met Sowieso Black optic) op de oprit

    Grt.

  2. #2
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 Sportback

    Inderdaad een prachtig gelijnde auto en een verfrissende aanwinst denk ik, maar de binnenkant is geheel gelijk aan de nieuwe Q3 en die kost ook al het nodige !! Om alleen een wat sterker aflopende daklijn en achterklep en een paar minder opvallende vouwen in de zijkanten voor duizenden euro's extra te bestellen is wel een extra rib uit het lijf.
    Ik houd het maar bij de door mij nieuw bestelde Q3 ProlineS met 1.5 35 TFSI DSG 7 automaat: die is ook al goed aan de prijs !!
    Daarbij komt ook nog dat het motorische aanbod (momenteel) erg beperkt is en een "eenvoudige" instapper staat (nog) niet in de prijslijst !
    De 35TFSI (1.5 150PK met automaat en TREKHAAK voor 1800 kg.) is momenteel qua levertijden een groot probleem in alle VAG modellen (kijk maar eens naar de Tiguan op hun VW forum !!)
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 30-08-19 om 10:27.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  3. #3
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard

    De Q3 SB prijslijsten zijn met wat meer motorvarianten (ook de 35 TFSI met "mild hybrid"1.5 l. motor) door PON aangevuld.
    Ruwweg kost een SB variant €3000,-- meer dan een gelijkwaardige "gewone" Q3. In het echt lijkt de Q3 SB wel een stoerdere auto met zijn aflopende daklijn en "kontje" en zal zeker een groep geïnteresseerden kietelen, maar "alleen voor het zicht" is het een heel bedrag meer. Van binnen, op een paar heel kleine details na, is alles nagenoeg hetzelfde en ook de maten en prestaties maken weinig uit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    IMG_2982.jpgIMG_2985.jpg.
    Ik houd het maar bij de door mij nieuw bestelde Q3 ProlineS met 1.5 35 TFSI DSG 7 automaat: die is ook al goed aan de prijs !!
    Daarbij komt ook nog dat het motorische aanbod (momenteel) erg beperkt is en een "eenvoudige" instapper staat (nog) niet in de prijslijst !
    De 35TFSI (1.5 150PK met automaat en TREKHAAK voor 1800 kg.) is momenteel qua levertijden een groot probleem in alle VAG modellen (kijk maar eens naar de Tiguan op hun VW forum !!)
    Hij is binnen...nog even wachten en dan kan ik hem ophalen !!!!
    Laatst gewijzigd door tom; 08-12-19 om 16:55.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 Sportback

    Ik zie hem bitter weinig op de wegen, nog maar 1x op een parking gezien. Wel een pareltje.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  5. #5
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 Sportback

    Voor een nieuw model moeten er eerst wel zo'n 2000 stuks geleverd zijn in een land zoals Nederland of België wil er een kans zijn dat je er met een beetje regelmaat eentje spot.
    Voor een "superieur" model als de Q3 SB zullen dit soort verkoopcijfers in deze "nice"-market nog wel even op zich laten wachten !!
    NB.: Ik heb mij enige tijd geleden laten vertellen dat een "gewone" Q3 per jaar plm. 1600x verkocht werd in Nederland (met gemiddeld meer voertuigen op de weg). Dit soort cijfers kan je niet vergelijken met b.v. een Nissan Qashqai of een Renault Captur die, zeker qua prijsstelling, een totaal ander koop-publiek bedienen en daarmee ook andere verkoopaantallen presenteren. Waarschijnlijk zie ook niet dagelijks een Rolce Royce in België !!!!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 Sportback

    De Q3 spot je echt énorm vaak op de Belgische wegen. Audi Q3, BMW X1, Volvo XC40, ... heel dat segment is enorm goed vertegenwoordigd hier.
    Eigenlijk hoop ik als ik ooit de Q3 SB zou kopen (momenteel nog niet in de markt er voor), dat er niet zo veel rondrijden.
    Mooie auto's in die prijsklasse zijn zelden zeldzaam, dus wel heel tof als je toch zo eentje kan hebben .
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  7. #7
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Q3 Sportback

    Even dit draadje weer wat actualiseren
    Hier dan onze nieuwste aanwinst (augustus 2021) als vervanger/opvolger van onze Q3 35 TFSI: de Q3 45 TFSI-e SPORTBACK PHEV met een gezamenlijk maximaal vermogen van 245 PK en 400 Nm.
    Een volledig uitgeruste versie met voor ons belangrijke extra's zoals S-line binnen/buiten , trekhaak, panorama dak, 360 rondom camera's, leren bekleding etc..
    (extra's zoals BOSE geluid, dure velgen, matrix koplampen etc. waren ook reeds in deze wagen aanwezig: stond "op voorraad" : levertijd twee weken !!).
    De huidige "op maat bestelbare " AUDI's kennen door chips- en onderdelen tekorten wel andere levertijden zoals ik bij o.a. de Q4 uitvoeringen vernam !!

    IMG_1529.jpg
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •