Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

  1. #1

    Standaard 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Beste Audi-liefhebbers,

    Kan er mij iemand de juiste uitleg geven betreffende de afwijkende uistoot aankoop q3 met daginschrijving in Belgie.

    Bijna al de motoren van de 35tfsi 6v(150pk) hebben een uitstoot van 139-140gr/co2.

    Er zitten er een drietal tussen met 157gr/c02 maar blijkbaar niemand wil of kan het niet zeggen.(zie site autoscout belgie)

    Ik heb er één gekocht met 157 en wou echt eens weten wat de reden van de meer uitstoot is,ze hebben toch geen vervuilende motoren gemaakt voor andere landen.

    De reden dat ik de wagen kocht was natuurlijk de interessante prijs,zou afkomstig zijn van Denemarken.(40km op teller),nieuw dus met daginschrijving mei 2019,24 maanden garantie vanaf mei 2019-2021.

    Iemand die de meer uitstoot kan verklaren,zelfs de eerste tests in eind 2018 geven 140gr aan voor manueel,130gr voor s-tronic.

    Vanwaar dus die enkele van 157gr.

    bedankt als er hier iemand professionneel kan op antwoorden,

    Groeten,

    Filan

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Nietszeggende topictitel aangepast zodat de vraag duidelijk wordt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Ik weet niet hoe men er in België mee omgaat, maar in Nederland is het zo dat bijvoorbeeld het monteren van andere velgen al kan leiden tot een hogere aanschafbelasting ten gevolge van een hogere CO2-uitstoot.
    Misschien dat zo'n soort aanpassing er de reden van is dat je auto nu te boek staat als 157g CO2?

    Een andere verklaring zou kunnen zijn dat voor sommige landen, zoals België en Nederland, duurdere maatregelen worden genomen om de uitstoot zo laag mogelijk te krijgen.
    Voor landen waar dat niet nodig is, misschien zoals in Denemarken, wordt dat dan uiteraard niet gedaan.

    Het lijkt me in elk geval niet dat Audi zo maar vervuilender versies gaat produceren.

    Als iemand het echte antwoord weet, dan hoor ik dat ook graag. ;-)

  4. #4
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Deze week van de dealer een brief ontvangen dat mijn nieuwe, zojuist geproduceerde, AUDI Q3 een officiële CO2 emissiewaarde van 134 heeft toegekend gekregen. De hoogte van het theoretisch verbruik van de auto bedraagt 5,9

    Het betreft een AUDI Q3 35TFSI 150 pk benzine met 7versnellingen S-tronic automaat in de uitvoering Proline-S. Deze heeft standaard 18"wielen, welke dus een inch groter zijn dan de basis Q3 uitvoering. Dit heeft effect op de emissie en verbruikscijfers ! Het is, uiteraard, geen Quatro uitvoering welke uiteraard ook het CO cijfer negatief beïnvloedt!
    NB.: Handgeschakelde versnellingsbakken hebben normaal gesproken, hogere CO2- en verbruikswaardes !!
    Zoals bekend, beïnvloeden bovengenoemde waardes de uiteindelijke bijtellingen van de BPM !

    Auto wordt volgende maand geleverd.
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 29-11-19 om 11:23.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Haha, de mijne staat te boek voor 133 g.
    Ook een Q3 in dezelfde uitvoering, maar op 19" velgen. Afgeleverd begin van deze maand.
    Ik wens je alvast veel plezier ermee. Ik vind het een heerlijke auto!


  6. #6
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    [QUOTE=Caravaca de la Cruz;1863202]Haha, de mijne staat te boek voor 133 g.
    Ook een Q3 in dezelfde uitvoering, maar op 19" velgen. Afgeleverd begin van deze maand.=

    De door mij in juni j.l. bestelde Q3 moest volgens de productie-info en dealer zelfs wachten op de definitieve CO-2 bepalingen (1.5 150pk/250nm 35TFSI met automaat).
    De officiële cijfers voor mijn auto, welke in januari 2020 geleverd gaat worden, heb ik deze week per brief van AUDI ontvangen.
    NB.: In de prijslijsten staat voor mijn uitvoering (met de standaard 18"wielen) een getal van 131 gr CO2 !
    Grotere wielen (19 of 20") heeft inderdaad een verhoging van CO2 waardes (133 of hoger) tot gevolg, wat ook in de prijslijsten wordt vermeld. Ik vermoed dat misschien jouw auto toen is besteld op basis van de 133 grm + toeslag voor 19"wielen ??!!
    Ik heb begrepen dat men nu voor nieuwe bestellingen/prijslijsten/waardes alles aan het hertesten/bepalen/berekenen is......goedkoper wordt het m.i. in de nabije toekomst ZEKER niet!!
    Ik trek de voorzichtige conclusie dat het weinig of niets te maken heeft met "milieu" maar een constante strijd van onze overheid/politiek is om zoveel mogelijk geld (o.a. BPM) uit onze zakken te graaien.

    Dank voor je info inzake je tevredenheid over jouw Q3: deze van mij wordt mijn 3e; ik ben reeds jaren zeer tevreden over de Q3...de nieuwe kan alleen maar nog beter zijn !
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 30-11-19 om 18:50.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    68
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Ik vorige week een Q3 besteld, levering maart 2020.

    2.0 tdi met S tronic en Sline. 124 gram CO2

    Ik rij nu nog met een A4 2.0 tdi van 2009, ondertussen 220 000 km en geen problemen gehad.
    Onderhoud zelf gedaan, behalve de distributieriem die ik in de garage heb laten vervangen.
    Mijn vagcom 12.22 (china) heeft zijn geld waard geweest !

    Hopelijk doet de Q3 het ook zo goed !


    Erik

  8. Ad
  9. #8
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Ik ben juist helemaal afgeknapt op de aandrijflijn. De motor en de bak lijken mij in de basis prima maar de software doet verschrikkelijke dingen tbv de uitstootcijfers.
    Gaslos is zeilen op stationair of motor valt helemaal uit. Rijd je 50 gaat de bak in 7 maar als je wil versnellen knalt de bak naar 3. De software is continue bezig met motor en dsg dat ik er als bestuurder al zat van werd laat staan een passagier.
    Bij alles voel je een lichtere of wat duidelijkere schok.

  10. #9
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    IMG_1023.jpg

    Inmiddels is mijn nieuwe Q3 drie weken geleden geleverd: pracht auto; nog mooier dan de vorige en rijdt ook anders. Motorisch een grote verrassing...tijdens de aflevering zou mij worden gedemonstreerd hoe de hoedenplank ONDER de bagagevloer in de kofferruimte kon worden opgeborgen....vergeet het maar: de " in 2 hoogtes verstelbare bodem " kan alleen in de bovenste stand, eronder zit geen ruimte meer maar een extra 48 Volt LI-ION ACCU !!. Verassing voor een ieder: mijn wagen was onverwachts uitgevoerd met de nieuwste 35 TFSI - MHEV COD benzine motor die kennelijk nu ook in de nieuwe 1.5 liter SB modellen wordt gemonteerd.
    Verbazing alom....mijn BPM blijft ongewijzigd op 134 gram staan, dus wat deze "milieu-verbetertruk" voor mij brengt is onduidelijk. In ieder geval een kleinere (ondiepere) kofferbak, + ca. 45 kg. meer mee te slepen en maar afwachten of het verbruik (zou zo'n 0.4 l/100km) KUNNEN schelen. !!
    Voorlopig eerst maar eens de auto wat meer leren ontdekken...500 km is nog te kort !!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 03-02-20 om 17:43.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    68
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Sinds begin maart, net voor corona heb ik mijn nieuwe Q3 opgehaald, fantastische auto, wel even wennen aan het gevoelige stuur ( mijn vorige a4 had enkel standaard stuurbekrachtiging). DSG schakelt zeer goed. laneassist is soms wel even wennen, LED koplampen zijn een pluspunt.
    De nederlandse stem van de GPS vind ik wel wat te hollands en ze spreekt zeer snel.
    Spijtig dat er op de Q3 geen optie zit voor een geheugen van de bestuurderszetel, de tiguan heeft dit wel.Is dit mogelijk nog in te bouwen ( kitje van VW ?)
    De hankook banden die er standaard op zitten vallen best mee.
    150 pk diesel tov 120pk in mijn A4 voordien valt goed mee, nog even afwachten hoe hij met de caravan gaat doen, als we dit jaar nog naar de provence kunnen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    68
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?


  13. #12
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erikalma Bekijk Berichten

    Even nog een "afleveringsplaatje" van de onze; n.b. velgen zijn niet de standaard leverbare velgen, maar ik vond deze (2017) mooier passen qua kleur !!

    IMG_1020_LI.jpg
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  14. #13
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    @merelmaassluis Proficiat! Als je een MHEV hebt staat er als brandstof ook een E op je kentekenbewijs.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  15. #14
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Inderdaad; er staat E/B op het kentekenbewijs... was me niet opgevallen: weer wat geleerd en bedankt voor je felicitaties Akita.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    68
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    nu foto gelukt

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Smile Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    @mereltje: Mooie auto hoor! Veel plezier en veilige kilometers ermee gewenst!

    edit:
    En erikalma natuurlijk ook! :-)
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 31-05-20 om 16:19.

  18. #17
    stellweg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    ben even aan het meelezen mbt letters op het kenteken van m'n 35TFSI maar onder welk hoofd staan deze

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stellweg Bekijk Berichten
    ben even aan het meelezen mbt letters op het kenteken van m'n 35TFSI maar onder welk hoofd staan deze
    Hier kan ik geen chocola van maken... :-)
    Wat bedoel je precies?

  20. #19
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Hier kan ik geen chocola van maken... :-)
    Wat bedoel je precies?
    @stellweg

    Op het NL kentekenbewijs ("creditcard-type/formaat") staat bij mijn Q3 35 TFSI (mild hybride motor /48V Accu : MHEV) onder brandstof P.3 E/B. (vierde regel van onderaf gerekend op de achterzijde van de card)
    Misschien is dit wat je bedoelt.
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 29-06-20 om 11:11.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  21. #20
    stellweg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 35TFSI, verschil tussen 157g CO2-versie en schonere motoren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door merelmaassluis Bekijk Berichten
    @stellweg

    Op het NL kentekenbewijs ("creditcard-type/formaat") staat bij mijn Q3 35 TFSI (mild hybride motor /48V Accu : MHEV) onder brandstof P.3 E/B. (vierde regel van onderaf gerekend op de achterzijde van de card)
    Misschien is dit wat je bedoelt.
    Exact , bedankt voor de uitleg.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •