Resultaten 1 tot 1 van de 1
    1. #1
      merelmaassluis's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      08 2012
      Leeftijd
      73
      Posts
      178
      Kudos
      4
      Auto
      Audi Q3
      Land
      Land

      Standaard Onverwachte wijzigingen in Q3 35TFSI 2020 model

      Vorige maand (januari) mijn nieuwe Q3 35 TFSI Proline S in ontvangst genomen. Dit is onze 3e Q3 in 6 jaar, dus we hebben (ondanks geringe jaar kilometrages) wel wat ervaring met dit model. De selectie van modeluitvoering en opties in juli vorig jaar was bij de bestelling dus niet zo'n probleem: automaat/ parkeerhulp/ rondom kamera/trekhaak/open dak etc. was ons reeds bekend ! Ook de "gepropageerde verbeteringen" m.b.t. de kofferruimte afdekking kwam ons positief over. Het vroegere rolgordijntje was weer vervangen door een harde en (!) een onder de in hoogte verstelbare koffervloer opbergbare harde afdekking te plaatsen (zoals "voor-vroeger").

      Wat schetst onze ( en van de verkoper !!) verbazing bij onze aflevering: De vloer stond in de "hoogste stand" en was niet in een lagere stand (meer) te plaatsen omdat die extra ruimte opeens was ingenomen door een 48V Accu en een blok electronica !! Grote verbazing alom (gemeend of niet) maar mijn nieuwe Q3 was zonder enig bericht van dealer/Pon gemodificeerd tot de nieuwste uitvoering....een z.g. Mild Hybrid Electric Vehicle !!
      Of ik hier nu echt blij van moet gaan worden weet ik na 500 km nog niet... in ieder geval is de motor aan het geluid te horen ook weer een COD type geworden (wat Niet meer in de bestelspecificatie stond), zou ca. 10 sec. een extra "boost" kunnen geven van ca. 10 PK/50 Nm. uit opgewekte energie tijdens rem-acties en zou daardoor ca. 0.4 liter per 100 km brandstof kunnen besparen !
      Vreemd genoeg is er geen wijziging/verlaging in Co2 /BPM toegepast. Per brief werd mij door PON in september j.l. medegedeeld dat de waarde was bepaald op 134 gr/Co2.

      Hoewel ik blij ben met mijn nieuwe aanwinst vind ik het toch beschamend dat, zonder enige info vooraf, ik word geconfronteerd met een aantal ongevraagde items:
      == een niet (meer) te verlagen laadvloer (=vergroten kofferruimte)
      == een niet meer praktisch op te bergen hoedenplank zoals gepromoot !
      == een gewichtstoename van de auto door een extra accu met toebehoren (ca 45 kg)
      == in de toekomst misschien extra onderhoud / vervangingskosten 48V accu
      == weer een COD motor waarvan ik met mijn beperkte jaarkilometrage weinig brandstof bespaar en alleen de trillingen en gebrom ervaar.
      == geen prijsverlaging of Co2 aanpassing van de prijsstelling. (Prijsniveau per jan. 2020 is m.i. wel verlaagd !)
      Maar het meest irritant vind ik de waardering voor mij als klant die toch voor zo'n auto meer dan 60K neerlegt door een importeur en/of dealer die dit soort informatie niet vooraf "even" communiceert !!

      Toch hoop ik dat wij gaan genieten van onze nieuwe aanwinst hoewel alle moderne snufjes nog niet helemaal gewend zijn. Ook het model is duidelijk verbeterd, hoewel ik met mijn vorige ook al heel tevreden was (maar ja.. mijn wederhelft vond het digitale dashboard en de gekleurde LED binnenverlichting zo mooi en... nu past haar i-Phone ook nog aan het MMI systeem. Helemaal prachtig vond ze de dynamische richtingaanwijzers achter (die ik nooit zie !).
      Ik ben meer van het mechanisch-technische: gelukkig zit er een motor in en heeft hij ook 4 wielen !! Zo gaat het vaak in deze moderne tijden nietwaar ??
      Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 25-03-20 om 14:11.
      Q3 1.4 TFSI 150 PK/250NM CoD, S-tronic, ProLine S Sport, Daytona Grijs Pareleffect, sportstoelen, led pakket, Sunroof, Camera+Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zilveren dak- en raamlijsten, 18" VelgenV 68 twotone, S-line leer/Alcantara, Schakelpaddels.

    User Tag List

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •