Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Sportonderstel of demping achter?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Leeftijd
    29
    Posts
    6
    Kudos
    0

    Cool Sportonderstel of demping achter?

    Allereerst gelukkig nieuwjaar iedereen !

    Ik ben in de markt voor een nieuwe Q3 Sportback S edition 35 TFSI S Tronic Daytona grijs. Een paar van de opties die ik er op laat zetten zijn 19 inch velgen, Optiekpakket zwart, getinte ruiten B-stijl, Bang & Olufsen, gekleurde interieurlichtjes, inklapbare spiegels, binnenspiegel automatisch dimmend etc. etc.

    Los van dat, heb ik een vraag over de rijdynamiek, hij staat standaard aangevinkt op ''demping achter'' maar ik heb ook nog de keus voor ''sportonderstel''. Wat is hierbij precies het verschil? heb al een beetje lopen zoeken maar ik word er niet veel wijzer van.

  2. #2
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportonderstel of demping achter?

    Ik denk dat de optie "sportonderstel" , welke ik op mijn Q3 ook NIET heb genomen, de auto veel te stug maakt en weinig voordelen biedt.
    Daarbij jouw keuze voor 19 " wielen maken de auto m.i. veel te stug/hard/oncomfortabel.
    Ik merk zelfs het verschil in stugheid al als ik mijn bandenspanning van 2.4 naar 2.6 bar zet: het maakt de auto een stuk "harder" ; op mijn 17 " winterbanden vind ik eigenlijk de auto echt soepel/comfortabel.
    Wat ik in jouw optielijstje mis is de 360 graden camera: prijzig maar een voor mij onmisbare optie !! Zit je erg goed in de slappe was dan is een panoramadak en trekhaak (voor bv fietsenrek) misschien nog te overdenken. Denk ook even na over de "dode hoek" signalering... heb ik niet genomen, maar "achteraf".....
    Hoewel door corona weinig gereden (4000km) ben ik verder uitermate tevreden over mijn nu 1 jaar oude Q3 (mijn 3e) en heb ik geen spijt van onze keuze anders dan de niet-sportback die op het moment van ons bestellen nog niet in zicht was. (vind het model wat mooier/sportiever maar technisch en interieur zo goed als identiek.)
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Leeftijd
    29
    Posts
    6
    Kudos
    0

    Standaard Re: Sportonderstel of demping achter?

    Bedankt voor de uitleg! Ik zal er nog goed over na moeten denken dan.. Ik heb ergens wel gelezen dat met een sportonderstel de auto een paar cm lager ligt (wat mij wel aanstaat) weet jij of dit klopt?

  4. #4
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportonderstel of demping achter?

    Schijnt een 1-2 cm te schelen: m.i. niet noemenswaard !!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    68
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportonderstel of demping achter?

    IK heb op mijn Q3 35TDI de standaardvering en 18" velgen,hankook banden voldoet helemaal zelfs met een caravan met 90 kg kogeldruk.
    In vergelijking met mijn 12 jaar oude A4 is de vering al een pak stugger.
    Ondertussen 10500 km gereden in dit coronajaar (q3 werd in februari 2020 geleverd).
    Zeer tevreden, alleen spijtig nu is zetelgeheugen beschikbaar...

    gr Erik


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportonderstel of demping achter?

    Ik heb ooit een A4 gehad met een sport onderstel. Stuurt knetter strak door de bochten, echter lever je heel veel comfort in. Zeker met platte zomerbanden erbij. Ik zal het niet weer bestellen.

    gr waandrieman

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •