Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: MMI reset na elke laadbeurt ?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard MMI reset na elke laadbeurt ?

    Hoi, ben sinds kort de trotse bezitter van een gloednieuwe Q3 Sportback 45TFSIe. Nu moet ik na elke volledige elektrische laadbeurt mijn MMI resetten, want die komt niet meer automatisch op. Let op 'volledige', want het ding blokkeert niet na een gedeeltelijke laadbeurt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn ?
    Probeer die reset trouwens maar 'ns te vinden in de handleiding ... Ben er na wat opzoekwerk achtergekomen dat je de aan-uitknop van je MMI gewoon 15sec moet ingedrukt houden en dan start het hele boeltje gewoon weer op.
    Doe ik iets verkeerd ?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI reset na elke laadbeurt ?

    Ik zou eens langs de dealer gaan hiermee. Voordeel van een nieuwe auto, dat moeten ze voor je oplossen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI reset na elke laadbeurt ?

    Uit een ander forum heb ik geleerd dat het zeer belangrijk is om exact de procedure te volgen om de laadkabel te connecteren en na het laden te ontkoppelen, zoals in het instructieboekje beschreven is. Indien dit niet gebeurt kan dit aanleiding geven tot bizarre (software) problemen.
    Zo is het bijvoorbeeld nodig om de wagen na het laden nogmaals te ontgrendelen (met de sleutel), zelfs indien de wagen geladen werd in ontgrendelde toestand.

    Misschien het proberen waard ?

    Veel succes en laat je iets weten wanneer het probleem opgelost is ?
    Q2 TFSI (2017) en Q3 Sportback TFSI e (vanaf 14.09.2021)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: MMI reset na elke laadbeurt ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik zou eens langs de dealer gaan hiermee. Voordeel van een nieuwe auto, dat moeten ze voor je oplossen.
    Is ondertussen opgelost door een firmware update. Maar nu heb ik weer andere problemen, maar die zijn voor een ander topic

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •