Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Installatie Android Auto op MMI Plus

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Installatie Android Auto op MMI Plus

    Ik heb onlangs een uit Duitsland geïmporteerde Q3 2019 gekocht. Is voorzien van "Audi connect remote & control" en van "Audi connect navigatie & infotainment". Nu wil ik Android Auto installeren via kabel of draadloos. Lukt niet, ik zie in het MMI-scherm geen icoon "Phone-apps" dat vervangen zou moeten worden door "Android Auto". Wie kan mij op weg helpen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    713
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Android Auto installeer je op je telefoon. Niet op het MMI-systeem.
    Heb je Android Auto op je telefoon, dan sluit je die via USB aan en zie je in MMI (even zoeken) iets om verbinding te maken met je telefoon.

    Ik heb niks met smartphones, maar ik had het binnen 5 minuten werkend. Lukt jou dus ook wel...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Android Auto staat voorgeïnstalleerd op mijn telefoon, echter het koppelen van de app aan het MMI-systeem lukt niet. Mijn telefoon is wel verbonden met MMI. Verschillende kabels geprobeerd. Ook draadloos proberen in te loggen op de hotspot van de auto. Zonder resultaat. Zou het kunnen dat ik de "Audi smartphone interface" nodig heb? Is dit een hardware toevoeging of een softwarematige aanpassing van het MMI? Wie kan mij helpen?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Ik zou eerst het volgende proberen.

    Lukt het om bijvoorbeeld muziek te streamen van je smartphone naar de wagen (dus onafhankelijk van Android Auto ) ? Dit gaat bij mij met USB en ook draadloos.

    Indien dit al niet lukt, denk ik dat er eerst een ander probleem moet opgelost worden.
    Q2 TFSI (2017) en Q3 Sportback TFSI e (vanaf 14.09.2021)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Ja via Bluetooth lukt dat.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Ik verwijs naar de volgende link :
    https://www.motor-talk.de/forum/andr...%3Bauto&page=1

    In een bericht van 27 september 2020 vind ik ivm de USB aansluiting :

    * Ohne Smartphone Interface ist der Anschluß nur zum Laden (CHARGE ONLY). Es kann nicht einmal ein MP3 Stick abgespielt werden! Nachrüstung ist machbar, wurde mir für 550-600,00€ vom Händler angeboten, geht eigentlich, ist nicht viel teurer (520,00€) als wenn man es gleich mitbestellt! *

    In mijn recente wagen met Smartphone interface is Android Auto ook slechts mogelijk via USB draadverbinding en (nog ?) niet draadloos.

    Ik vermoed dus dat, zonder Smartphone interface, Android Auto momenteel niet mogelijk is in je wagen. Volgens het bovenstaande kan dit wel achteraf geïnstalleerd worden.

    Een alternatief kan zijn te wachten tot Android Auto ook draadloos mogelijk is, maar af te wachten valt op welke modeljaren/software versies dit dan door Audi aangeboden zal worden en of dit zonder Smartphone interface mogelijk zal zijn. Een positieve indicatie alvast is het feit dat je muziek via bluetooth kan streamen.

    Ik hoop dat deze info wat meer duidelijkheid brengt.
    Q2 TFSI (2017) en Q3 Sportback TFSI e (vanaf 14.09.2021)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Dank je Georgius!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    verbind je toestel via bluetooth met de MMI.
    start daarna je Androide auto app en verbind met de MMI.
    mogelijk moet je de MMi om een nieuwe verbinding vragen te maken .
    Als de verbinding geslaagd is kun je in de Androide App de optie kiezen voor automatisch verbinden.
    werkt bij mij perfect .
    rij in een 2020 RSQ3

  10. #9

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Ik heb sinds kort een Q3 uit 2019 en heb precies hetzelfde probleem als de OP. Kan wel draadloos Spotify afspelen via MMI maar heb geen Android Auto. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Of moet ik de smartphone interface laten inbouwen?

  11. #10
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk Berichten
    Ik heb sinds kort een Q3 uit 2019 en heb precies hetzelfde probleem als de OP. Kan wel draadloos Spotify afspelen via MMI maar heb geen Android Auto. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Of moet ik de smartphone interface laten inbouwen?
    Het lijkt erop dat jij dan geen smartphone interface hebt. Hij speelt nu je telefoon(bekabeld via data poort) als media apparaat af.

    Als je in het hoofdmenu van de MMI “phone apps” niet hebt staan dan, beschikt de auto niet over CarPlay of Android Auto. En zal je dit achteraf moeten laten inbouwen
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  12. #11

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RdR91 Bekijk Berichten
    Het lijkt erop dat jij dan geen smartphone interface hebt. Hij speelt nu je telefoon(bekabeld via data poort) als media apparaat af.

    Als je in het hoofdmenu van de MMI “phone apps” niet hebt staan dan, beschikt de auto niet over CarPlay of Android Auto. En zal je dit achteraf moeten laten inbouwen

    Klopt heb geen smartphone interface. Maar ik kan wel gewoon draadloos spotify etc. afspelen. Als ik de smartphone interface laat retrofitten heb ik dan draadloos Android Auto of met een kabeltje?

  13. #12
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Als je het als fabriek af retrofit dan is het bekabeld. Maar dit kan je met een aftermarket dongel dan wel weer draadloos maken
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  14. #13
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.288
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Als je af fabriek bedraad CarPlay hebt of hebt laten retrofitten, kun je draadloos via VCDS laten vrijschakelen. Mijn Q3 is MJ 2019 en had alleen bedraad CarPlay via de USB C aansluiting in de middenconsole.
    Ik heb via een forumlid draadloos CarPlay laten vrijschakelen. Werkt perfect. Ik neem aan dat dat voor Android Auto hetzelfde werkt. Een separate Dongel is dus niet nodig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RdR91 Bekijk Berichten
    Als je het als fabriek af retrofit dan is het bekabeld. Maar dit kan je met een aftermarket dongel dan wel weer draadloos maken
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 24-03-24 om 13:33. Reden: Typfout
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  15. #14
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Kijk zo zie je maar weer… samen komen we er!
    Bedankt voor de aanvulling @Superavenger69
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  16. #15

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Bedankt voor deze informatie. Ik ga op zoek gaan naar een bedrijf die dit kan retrofitten. Bij Audi is dit momenteel niet op voorraad en ze vragen maar liefst bijna 1000 euro hiervoor.

  17. #16

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk Berichten
    Bedankt voor deze informatie. Ik ga op zoek gaan naar een bedrijf die dit kan retrofitten. Bij Audi is dit momenteel niet op voorraad en ze vragen maar liefst bijna 1000 euro hiervoor.
    Neem ff contact op met Bas @Carpediem die regelt dat zo voor je
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #17

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    @Carpediem heb ik een mail gestuurd maar niks op gehoord. Wel heb ik diverse offertes opgevraagd bij de bekende aanbieders en er zit echt veel prijsverschil tussen de een of de ander. En allemaal origineel Audi. Maar even goed over nadenken.

  19. #18
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    861
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Beste Tuur,

    @Carpediem is nogal druk...heb even geduld dan komt die reactie vast wel.
    groet,
    Maurice
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  20. #19
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Installatie Android Auto op MMI Plus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk Berichten
    @Carpediem heb ik een mail gestuurd maar niks op gehoord. Wel heb ik diverse offertes opgevraagd bij de bekende aanbieders en er zit echt veel prijsverschil tussen de een of de ander. En allemaal origineel Audi. Maar even goed over nadenken.
    Oeps, mail erdoor heen geschoten denk ik, excuus. Zou je deze opnieuw willen sturen alsjeblieft?
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •