Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Laadgeschiedenis opvragen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Laadgeschiedenis opvragen

    We hebben juist een Q3 plug-in gekocht.
    Ik ben op zoek naar hoe je de laadtijden en hoeveelheid kWh geladen uit de wagen kunt halen?
    De gemiddelde verbruiken per rit kan je exporteren maar de hoeveelheid geladen kWh kan ik niet terugvinden.
    We hebben geen laadpaal. Lijkt me wat overbodig bij een plug-in.
    Ik weet dat bij bmw/mini je een maandelijks overzicht krijgt via de app met de laadtijden en de geladen kWh.

  2. #2
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Laadgeschiedenis opvragen

    Je kan toch via je (card) provider in je (maandelijkse) factuurspecificatie je geladen kWh en laad momenten zien ?!!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Laadgeschiedenis opvragen

    We laden thuis op. Dus we steken hem gewoon in op het stopcontact in onze garage. Er is dus nergens een overzicht te verkrijgen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Laadgeschiedenis opvragen

    Dat wordt dus een beetje rekenen.
    De ritgegevens geven afgelegde afstand en gemiddeld verbruik. Daaruit kan je dus berekenen hoeveel kWh je nodig had (bij moest laden).

    Stel 50 km gereden en gemiddeld verbruik 15 kWh / 100 km
    Bijgeladen of bij te laden: 50 * 15 / 100 = 7,5 kWh.
    De laadtijd is dan het {aantal kWh} / {je laadaansluiting}, dus bijvoorbeeld 7,5 kWh/2,3 kW = 3,26 uur of 7,5 kWh/3,6 kW = 2.08 uur.

    Overigens kan je ook een aparte kWh-meter plaatsen, dan heb je een aparte meterstand voor de lader.
    Dat heb ik ook gedaan voor mijn wallbox en daar ben ik enorm blij mee. Dan kan ik tenminste nog steeds berekenen wat mijn verbruik in huis is, excl. de auto.
    Uitlezen doe ik op afstand met een Raspberry Pi, net zoals ik ook de sluwe meter uitlees.

    Er kan heel veel in deze "moderne" tijd.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Laadgeschiedenis opvragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caravaca de la Cruz Bekijk Berichten
    Dat wordt dus een beetje rekenen.
    De ritgegevens geven afgelegde afstand en gemiddeld verbruik. Daaruit kan je dus berekenen hoeveel kWh je nodig had (bij moest laden).

    Stel 50 km gereden en gemiddeld verbruik 15 kWh / 100 km
    Bijgeladen of bij te laden: 50 * 15 / 100 = 7,5 kWh.
    De laadtijd is dan het {aantal kWh} / {je laadaansluiting}, dus bijvoorbeeld 7,5 kWh/2,3 kW = 3,26 uur of 7,5 kWh/3,6 kW = 2.08 uur.

    Overigens kan je ook een aparte kWh-meter plaatsen, dan heb je een aparte meterstand voor de lader.
    Dat heb ik ook gedaan voor mijn wallbox en daar ben ik enorm blij mee. Dan kan ik tenminste nog steeds berekenen wat mijn verbruik in huis is, excl. de auto.
    Uitlezen doe ik op afstand met een Raspberry Pi, net zoals ik ook de sluwe meter uitlees.

    Er kan heel veel in deze "moderne" tijd.
    Een aparte kWh meter is niet echt een optie. Voor de boekhouding zou er een overzicht moeten zijn helaas.
    We zijn aant bekijken voor een “slimme” laadpaal. Als het niet via de boordcomputer/app kan. Dan moeten we het zo gaan doen.


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •